خبرهای داغ:
استاندار خوزستان گفت: به منظور حل گرانی قیمت سیمان در این استان، عاملان فروش افزایش داده شدند که در نتیجه قیمت سیمان در خوزستان از ۴۸ هزار تومان به حدود ۳۶ هزار تومان کاهش یافت.
کد خبر: ۹۳۴۱۸۴۸
|
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۳

به گزارش خبرنگار بسیج ، قاسم سلیمانی دشتکی عصر امروز چهارشنبه در نشست با نمایندگان اصناف استان خوزستان، بیان کرد: در جریان پیک چهارم کرونا خوزستان تنها استانی است که موفق شد معافیت‌های مالیاتی، بخشودگی بدهی‌ها و تسهیلات بانکی دریافت کند.

استاندار خوزستان افزود: با رایزنی‌ها و پیگیری‌های انجام شده، مصوبه ۱۴ صفحه‌ای ویژه استان خوزستان برای حمایت از کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از مرکز گرفته شد که بخش عمده‌ای از آن اجرا شده است و به صورت هفتگی جلساتی برای اجرای این مصوبه برگزار می‌شود.

سلیمانی دشتکی اظهار کرد: از ابتدای شروع مسئولیتم در خوزستان با همه مسئولان ۲۸ شهرستان استان نشست داشته و به ۱۵ شهرستان نیز سفر کرده که در این راستا پروژه‌ها بررسی و زمان‌بندی شدند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: در طول سه ماه اخیر منابع خوبی برای پروژه‌های این استان جذب شد و حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان نیز برای پروژه‌های امسال لحاظ شده است.‌

وی گفت: در نظر گرفته شد که در قالب طرحی و با مشارکت وزارت نفت و سازمان برنامه و بودجه کشور مبلغی به میزان ۲.۲ میلیارد یورو در پنج سال برای حل مشکلات زیرساختی استان در بخش‌های آب و فاضلاب و جمع‌آوری آب‌های سطحی اختصاص یابد.

سلیمانی با عنوان اینکه در بازار خوزستان دو مشکل اساسی وجود دارد که یکی نظارت بر امر توزیع کالا و دیگری سپردن توزیع بر اهل آن است، افزود: تولید مرغ در خوزستان با نیاز آن در ماه مبارک رمضان همخوانی ندارد و این در حالی است که تولید روزانه مرغ در خوزستان ۲۰۰ تن بوده و نیاز استان در ماه مبارک رمضان ۴۵۰ تن در روز است که در نتیجه حدود ۲۵۰ تن کسری روزانه وجود دارد.

استاندار خوزستان گفت: برای حل این مشکل با وزیران جهاد کشاورزی و صمت جلساتی برگزار شد و در ستاد تنظیم بازار نیز پیگیری‌های زیادی صورت گرفت که در نتیجه هزار تن مرغ به استان اختصاص یافت؛ همچنین قرار شد که از استان‌های مجاور روزانه حدود ۶۰ تن مرغ برای استان تأمین شود که متوسطه تأمین مرغ به ۳۵۰ تن در روز رسید اما با این وجود همچنان در بازار خوزستان کمبود احساس می‌شود.

وی یادآور شد: خوزستان نیاز کشور را در خصوص شکر تأمین می‌کند اما در توزیع و نظارت آن در بازار خودش مشکل دارد؛ البته برای هر کالایی که دو نرخی یا چند نرخی شود، زمینه سوءاستفاده و ایجاد فساد مهیا می‌شود که لازم است برای مدیریت این مسئله از طریق سامانه و نظارت دقیق چاره اندیشی شود.

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه کالای روغن به اندازه نیاز داخلی استان تولید وجود دارد که ممکن است برخی از خریداران دنبال نوع و برند خاصی از روغن باشند و کمبود آن را احساس کنند، به افزایش بی‌رویه قیمت سیمان اشاره کرد و گفت: برای حل این مشکل عاملان فروش افزایش داده شدند و قیمت سیمان از ۴۸ هزار تومان به حدود ۳۶ هزار تومان کاهش یافت.

استاندار خوزستان گفت: برای کنترل قیمت‌ها باید بازرسان صمت، تعزیرات و بسیج و همچنین خود بازاریان بر امر نظارت مشارکت بیشتری کنند زیرا بازاریان جزو اقشار با اصالت ما هستند و نباید اقلیتی از افراد، بازاریان را بدنام کنند.

وی تأکید کرد: شکی نیست که بازار بر اثر تحریم‌ها دچار آسیب شده است؛ البته مجموعه نظام همه توان خود را برای رفع تحریم‌ها گذاشته است و امید می‌رود که بزودی شاهد حل مشکلات مربوط به تحریم‌ها باشیم.

سلیمانی دشتکی بیان کرد: اصناف به دلیل مشکلات و محدودیت‌های کرونا به ویژه در ایام تعطیلات که بهترین زمان فروش است، دچار آسیب شده‌اند و با این وجود با پیگیری‌هایی صورت گرفت و موفق شدیم که مجوز بازگشایی گروه شغلی دو را برای استان خوزستان بگیریم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها