خبرهای داغ:
فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان گفت: در دو ماهه اول امسال، ۱۱۰ هزار بسته معیشتی توسط سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان تهیه و توزیع و یا همچنان در حال توزیع است.
کد خبر: ۹۳۴۱۸۴۹
|
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۵

به گزارش خبرنگار بسیج ، سردار سرتیپ حسن شاهوار پور پیش از ظهر امروز چهارشنبه در مراسم توزیع ۶ هزار بسته غذایی بین نیازمندان (از سوی بسیج سازندگی سپاه حضرت ولی‌عصر عج خوزستان و کمیته امداد این استان) اظهار کرد: نیروهای بسیج سازندگی با حضور در مناطق صعب العبور نسبت به انجام فعالیت‌های عمرانی و غیر عمرانی اقدام می‌کنند.

وی افزود: ماه رحمت و مغفرت رمضان رو به اتمام است و امید می‌رود که خداوند برکات این ماه را برای پیشرفت، آبادانی و سلامتی ملت و همچنین برای عبور از موانع همچنان مستدام قرار دهد.

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان تصریح کرد: امید است که عید فطر برای مردم عیدی پر از خیر، برکت، نشاط و سلامتی باشد و هرچه زودتر مردم از شر این ویروس کرونا نجات پیدا کنند؛ ان‌شاءالله بتوانیم برای تبدیل زندگی که امروز در استرس‌های ویروس کرونا هست، به یک زندگی بهتر موفق باشیم و سلامتی مجدداً به خانواده‌ها و مردم برگردد.

سردار سرتیپ شاهوار پور با تبریک دهه بسیج سازندگی، عنوان کرد: بسیج سازندگی یکی از مجموعه‌های خدمتگزار سپاه است که با همت و تلاش جوانان بسیجی باعث رشد این مرز و بوم شده و امروز یک مجموعه بالغ برای خدمت‌رسانی به مردم محسوب می‌شود؛ در این مراسم نیز یکی از کارهای خوب و پسندیده برای خدمت به مردم در قالب جمع‌آوری کمک‌های مؤمنانه تدارک دیده که ۶ هزار بسته غذایی را با کمک کمیته امداد خوزستان تهیه و به مناسبت عید سعید فطر تقدیم فقرا و نیازمندان می‌کنند.

وی خبر داد: در دو ماهه اول امسال، ۱۱۰ هزار بسته معیشتی توسط سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان تهیه و توزیع و یا همچنان در حال توزیع است؛ علاوه بر این پخت غذای گرم با عدد بسیار بالایی توسط مجموعه بسیج سازندگی، کمیته امداد و دیگر نهادها انجام شد.

اقدامات بسیج زندگی در خوزستان

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان با اشاره به اینکه از سال گذشته تاکنون بیش از ۱۲۶ سری جهیزیه تهیه و در اختیار زوج‌های نیازمند قرار گرفت، ادامه داد: کارهای تخصصی فراوانی توسط بسیج سازندگی به عنوان یک مجموعه بسیار پویا و خودجوش برای خدمت‌رسانی به مردم انجام داده است.

سردار سرتیپ شاهوار پور بیان کرد: بسیج سازندگی از جوانان داوطلب و ایثارگر تشکیل شده و در قالب بیش از ۸۰۰ گروه جهادی برای فعالیت در سطح استان سازمان‌دهی شده‌اند؛ آنها در صعب العبورترین مناطق خوزستان که مشکلاتی را در زمینه زیرساخت‌ها از جمله آب شرب داشتند، حاضر شده و مردم را از نعمت آب شرب برخوردار و کارهای عمرانی دیگری را نیز برای مناطق انجام دادند.

وی یادآور شد: در بخش ساخت و تعمیرات منازل نیز اقدامات بسیار خوبی داشتند که علاوه بر تلاش‌های این نیروهای مخلص در سیل، آب‌گرفتگی و زلزله انجام شده است؛ بسیج سازندگی همواره در کنار مردم حاضر و نسبت به ساخت و تعمیر منازل نیازمندان اقدام کرده است.

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان اظهار کرد: استان خوزستان بیش از چهار هزار منطقه روستایی دارد که علاوه بر آن برخی مناطق حاشیه شهر نیز از نظر مشکلات خدماتی همچون روستا هستند و شاید برخی نقاط حتی وضعیت به مراتب بدتری نسبت به روستاها دارند.

سردار سرتیپ شاهوار پور گفت: بسیج سازندگی در حوزه کارهای فرهنگی و آموزشی، در زمینه ساخت، تعمیر و تجهیز مدارس نیز تلاش‌های بسیاری داشته و همچنین در ساخت و تعمیر مساجد را در کنار دیگر کارهای مختلف با رویکرد رفع نیازهای اولیه مناطق محروم از سوی گروه‌های جهادی انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه در بخش آموزش، عقیدتی، قرآنی و تحصیلی کلاس‌های آموزشی بسیاری برگزار شد، اضافه کرد: اقدامات متعددی برای مردم به صورت گسترده در سطح مناطق صعب‌العبور و محروم استان دنبال می‌شود.

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان عنوان کرد: تهیه ماسک و راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی و خود اشتغالی به منظور اشتغال‌زایی در مناطق محروم از جمله کارهای بسیج سازندگی خوزستان است؛ همچنین نیروهای جهادگر بسیج سازندگی در کنار بیماران مبتلا به کرونا نیز حضور دارند که در کنار طرح شهید سلیمانی برای مبارزه با ویروس کرونا انجام می‌شود.

سردار سرتیپ شاهوار پور گفت: در راستای اجرای طرح شهید سلیمانی بسته‌های معیشتی و بهداشتی و همچنین خدمات درمانی به بیماران مبتلا به کرونا ارائه می‌شود تا آنها را به ماندن در منزل تشویق کنیم.

وی یادآور شد: خدا را شاکریم که چنین توفیقاتی برای جوانان بسیجی و دیگر مردم پیش می‌آید تا بتوانیم این چرخه خدمت را بر اساس باورهایی که نشأت گرفته از پیروی از ائمه اطهار است، دنبال کنیم؛ امروز مجموعه بسیج در تبعیت از مقام معظم رهبری این مسیر را به خوبی دنبال می‌کند.

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان گفت: یاد و خاطره تمام بسیجیان شهیدی را که در راه رسیدگی به مردم در مناطق صعب‌العبور به درجه رفیع شهادت نائل آمدند، گرامی می‌داریم‌.

ارسال نظرات
پر بیننده ها