خبرهای داغ:
زعیم حوزه‌های علمیه خوزستان با تأکید بر اینکه مرور زمان باعث رفع تکلیف از ما نمی‌شود، گفت: از بزرگان عشایر درخواست می‌شود که مراسم معایده عید فطر و… را برگزار نکنند.
کد خبر: ۹۳۴۱۸۵۳
|
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۹

به گزارش خبرنگار بسیج ، آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری شامگاه سه‌شنبه در مراسم سران طوایف و عشایر خوزستان که در قرارگاه منطقه‌ای کربلا برگزار شد، اظهار کرد: قبل از انقلاب نیز برای انجام تکلیف دینی خود جلسات متعددی را با شیوخ عرب، لُر و بختیاری برگزار می‌کردیم.

وی افزود: حتی عشایر بهمئی چند ماه قبل از پیروزی انقلاب در کوهستان‌های باغملک وارد جنگ با رژیم پهلوی شدند.

زعیم حوزه‌های علمیه خوزستان تصریح کرد: مجاهدان فی سبیل الله آن‌قدر می‌جنگند تا عاقبت پیروز شوند چون خداوند متعال وعده پیروزی را به تمام مؤمنان جهان داده است.

آیت‌الله جزایری با اشاره به اینکه امام راحل و مقام معظم رهبری همواره از عشایر کشور برای صیانت از انقلاب تقدیر و تشکر داشته و دارند، یادآور شد: تمامی تلاش‌های عشایر و دیگر ارکان نظام برای سربازی امام زمان (ع) است.

وی عنوان کرد: بر سر بیعتی که با خداوند و امام زمان (عج) داشتیم، ثابت و استوار ایستاده‌ایم و مرور زمان باعث رفع تکلیف از ما نمی‌شود.

زعیم حوزه‌های علمیه خوزستان گفت: همان‌طور که استانداری خوزستان نیز این نکته را یادآور شد، از تمامی بزرگان عشایر درخواست داریم که مراسم‌های دیدوبازدید عید فطر و جشن‌های مربوط به این عید را برگزار نکنند.

آیت‌الله جزایری بیان کرد: کرونا مانند وبا و طاعون باعث مرگ چند میلیون نفر در جهان شده و برای همین درخواست می‌کنیم که از برگزاری هرگونه تجمعات جداً خودداری شود.

وی عنوان کرد: از همه مردم درخواست داریم که در خصوص انتخابات دلسرد نباشند و حتماً حضور باشکوهی را در انتخابات پیش رو داشته باشند چون حضور در انتخابات یک تکلیف شرعی است.

به گزارش خبرنگار مهر، قرائت شعرخوانی از سوی شعرای خوزستانی به زبان عربی و بختیاری نیز از جمله برنامه‌های جانبی این همایش بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها