زاهدان-مدیر سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان گفت: از ابتدای شیوع ویروس منحوس کرونا در سطح استان سیستان و بلوچستان تعداد ۲۹۹ هزار و ۷۶۵ بسته معیشتی بین نیازمندان و افراد آسیب دیده از کرونا توزیع شده است.
کد خبر: ۹۳۴۱۹۱۰
|
۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۶
سرهنگ پاسدار غلامرضا ملایی، در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان گفت: بسیج سازندگی با تشکیل جبهه‌های خدمت رسانی و محرومیت زدایی توانسته است با انجام فعالیت‌های مختلف اعم از محرومیت‌زدایی تا اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی، کمک به مردم حادثه‌دیده در هنگام وقوع بلایای طبیعی و غیرطبیعی مرهمی بر درد‌های جامعه باشد.

وی با تاکید بر این مطلب که ۲۱ سال از تاسیس سازمان بسیج سازندگی می‌گذرد، افزود: این سازمان،  سازمانی است که با گروه‌های مخلص جوان هزاران طرح درمانی، مسکن، کشاورزی، دامپروری، آبرسانی، برق رسانی، اشتغالزایی و ... برای مردم محرومین را در کارنامه درخشان خود به ثبت رسانده است.

این مسئول بیان کرد: پروژه‌هایی که در سطح استا با همت و تلاش خستگی ناپذیر جهادگران بسیجی در هرعرصه‌ای که انجام شده  علاوه بر اینکه خنده بر لبان محرومان را و دعای خیر  خود را بدرقه سبزپوشان سپاه کرده است، امروز بار‌های بزرگی را از دوش دولت برداشته است.

مدیر سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این قشر از بسیج با هدف محرومیت زدایی، اشتغالزایی و پرکردن اوقات فراغت دانشجویان و دانش آموزان تشکیل شده که  امروز منشا خدمات بسیاری در پهنه پرافتخار ایران اسلامی و یاری‌گر نظام در عرصه محرومیت زدایی و خدمت صادقانه به آحاد مردم به ویژه در استان پهناوری همچون سیستان وبلوچستان است.

وی ادامه داد: افرادی که با روحیه جهادی و تفکر انقلاب و پیروی از ولایت فقیه در تمام عرصه‌ها برای اعتلای نظام جمهوری اسلامی تلاش کرده و زمان و مکان برایشان معنا ندارد، هرجا خدمتی باشد سریعا عزمشان را جزم کرده و در قالب گروه‌های جهادی مرهمی بر درد‌های محرومین و نیازمندان می‌شوند.

غلامرضا ملایی، بیان کرد: از بدو تشکیل بسیج سازندگی در سیستان وبلوچستان پروژه‌های بسیار زیادی در قالب طرح‌های اقتصاد مقاومتی اجرا شده که احداث ۴۰۰ جایگاه دام سنگین، راه اندازی ۱۰ مجتمع کشت و صنعت، تسطیح ۱۵ هزار هکتار زمین کشاورزی بخشی از آن است.

وی با بیان اینکه محرومیت زدایی یکی از برنامه‌های مهم بسیج و سپاه است، افزود: اجرای ۲۰ مورد آبرسانی کشاورزی، حفر ۲۰۰ حلقه چاه عمیق، برقرسانی به ۳۰ منطقه، اعطای ۳۰ هزار دام سبک، واکسیناسیون طیور و مشاوره و آموزش علاقمندان به طرح‌های اقتصاد مقاومتی از دیگر اقدامات انجام شده در شمال، جنوب و مرکز استان به شمار می‌رود.

این مقام مسئول گفت: تا قبل از زمان شیوع ویروس منحوس کرونا بسیج سازندگی اقدام به ارائه برخی خدمات به نیازمندان در اقصی نقاط محروم این استان پهناور کرده است که توزیع ۲۹۹ هزار و ۷۶۵ بسته معیشتی، کمک به ۲ هزار و ۱۲۵ نفر از ایتام، اهدای ۲۸۳ هزار بسته لوازم التحریر، توزیع ۵۸ هزار و ۹۰۰ بسته معیشتی، اهدای ۳۲ هزار دست لباس، اهدای هزار و ۵۰۰ سری جهیزیه به نیازمندان و نوعروسان شیعه و سنی از جمله آنان است.

وی در بخش دیگر سخنان خود ادامه داد: با برپایی ۴۱ بیمارستان صحرایی از بدو تاسیس بسیج سازندگی در استان تاکنون ۲ میلیون و ۱۲۶ هزار و ۸۲۰ نفر ویزیت رایگان شده و از خدمات بهداشتی و درمانی مطلوب بهره‌مند شده اند.

مسئول بسیج سازندگی استان اذعان کرد: اعزام گروه‌های جهادی به نقاط مختلف محروم استان با ۱۵۶ هزار و ۲۰۰ نفر اردو و آموزش به ۶۰۰ نفر از بی سوادان از دیگر خدمات ارائه شده به اقشار مختلف مردم بوده که جمع کل اعتبار خدمات ذکر شده در این مدت ۷۸ میلیارد و ۵۶۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بوده است.

وی تعداد گروه‌های جهادی سیستان وبلوچستان را هزار و ۵۹۶ گروه دانست و گفت: از این تعداد هزار و ۲۲۹ گروه برادر و ۳۶۷ گروه خواهر هستند؛ که در راستای مقابله با ویروس منحوس کرونا از این تعداد ۱۵۳ گروه جهادی اقدام به ارائه خدمات می‌کردند.

ملایی خاطر نشان کرد: در عید نوروز نیز ۹۹ گروه جهادی در عرصه‌های بهداشت و ‏درمان، فرهنگی و آموزشی و خدمات رسانی اعزام شده اند که از این تعداد ۷۱ ‏گروه بومی و ۲۸ گروه غیر بومی بودند.
ارسال نظرات