زاهدان-معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان گفت: وقت آن رسیده که مدیریت را به دست جوانان مومن انقلابی بسپاریم و رئیس جمهوری انتخاب کنیم که جوان، مومن انقلابی و پا به کار باشد.
کد خبر: ۹۳۴۱۹۲۹
|
۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳
سردار سرتیپ دوم پاسدار عوضعلی فقیری، در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان گفت: باتوجه به شرایط بهداشت جهانی وهمین طور وضعیت سلامت کشور در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، لازم است تا مختصات، ویژگی ها و اهمیت این انتخابات را بدانیم تا بتوانیم درجهت ترغیب دیگران و نیز حضور حداکثری و البته آگاهانه ملت در این امر مهم، گام‌های مثبتی برداریم. زیرا انتخابات امسال ممکن است در تعیین ۸ سال آینده کشور سرنوشت ساز باشد؛ بنابراین ما باید این انتخابات را که اولین انتخابات بعد از بیانیه گام دوم می‌باشد را با تحقیقات گسترده‌تر و آگاهی بیشتری برگزار کنیم.

معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان ضمن تاکید بر رعایت دستورالعمل‌های رهبر معظم انقلاب در جهت گزینش کاندیدای اصلح ریاست جمهوری، تصریح کرد: آحاد مردم باید با دقت بالا در امر انتخاب، اصول معظم له در این مسیر را چراغ راه خود قرار دهند تا ضرورت چرخش نخبگان و بیرون رفتن مدیریت از دست افرادی که سن آن‌ها بالاست، بیش از پیش تحقق یابد.

وی افزود: وقت آن رسیده که مدیریت را به دست جوانان مومن انقلابی بسپاریم و رئیس جمهوری انتخاب کنیم که جوان، مومن انقلابی و پا به کار باشد، نه فقط از نظر سن بلکه از نظر ذهن و تفکر نیز جوان باشد و ضرورت‌های انقلاب و نیاز‌های جامعه را مد نظر خود و کابینه انتخابی اش قرار بدهد.

 عوضعلی فقیری با اشاره به فرمایشات مقام عظمای ولایت در خصوص صلاحیت‌های سردار شهید سلیمانی تصریح کرد: رهبر اسلام فرمودند، با توجه به خلاقیت و عقاید و باور‌هایی که سردار سلیمانی برای امنیت و آبادانی کشور داشتند، اگر به شهادت نمی‌رسیدند، بازهم به ایشان مسولیت میدادیم و ایشان رئیس جمهوری صالح و قابل، برای کشور می‌شدند.

این مسئول همچنین به برگزار شدن انتخابات در ایام کرونا و وجود محدویت‌های فراوان آن اشاره کرد و افزود: از آنجایی که وضعیت سلامت کشور چندان مطلوب نیست، لذا ما باید راه‌ها و تدابیر ویژه ایی را در دستور کار خود قرار بدهیم که این اثر منفی را خنثی کند، از طرف دیگر کشور در حال حاضر بیشتر از قبل در مواجه با استکبار جهانی و جنگ تمام عیاراقتصادی و فرهنگی آن قرار دارد که لازمه مقابله با این شرایطِ حساس، همین مدیریت کردن مسئله انتخابات است، اما موضوع فقط تمرکز بر انتخابات ریاست جمهوری نیست، بلکه برگزار شدن پرشور انتخابات میان دوره‌ای مجلس، خبرگان رهبری، شورای شهر و روستا‌ها نیز باید تک به تک رسیدگی شوند؛ و دقیقا همین موضوعات است که انتخابات ۱۴۰۰ را از سایر انتخابات ریاست جمهوری متمایز می‌کند.

سردار فقیری همچینن از 'ضعف عملکرد اجرایی دولت با عنوان بروز مشکلات معیشتی جامعه امروز یاد کرد  و ادامه داد: این ضعف عملکرد اجرایی دولت، باعث می‌شود که عامه مردم دچار دغدغه‌های بسیاری در حل مسائل شخصی و مشکلات معیشتی خود بشوند؛ بنابراین ویژگی دیگر انتخابات امسال، ابراز نگرانی مسؤلین از میزان مشارکت مردم خواهد بود که برای خنثی کردن آن باید تلاش بکنیم و حداکثر توان مان را به کار بگیریم.

وی انتخابات ۱۴۰۰ را انتخابات تراز جمهوری اسلامی خواند و بیان داشت: انتخابات تراز جمهوری اسلامی؛ انتخاباتی است که دارای هشت ویژگی باشد، از جمله مشارکت حداکثری در انتخابات، سلامت در انتخابات، قانونگرایی، رقابتی بودن، فراگیری، اخلاقی بودن و اصلح گزینی از اول انقلاب تا کنون هم سعی شده تا انتخابات به این سمت سوق داده شود.

این مقام مسئول در ادامه از ویژگی‌های مهم انقلاب جمهوری اسلامی خبر داد و بیان کرد: انقلاب جمهوری اسلامی از دو لحاظ مشروعیت دارد،  یکی از نظر اعتقادی و بینشی؛ و دوم از نظر مردمی بودن، در حقیقت، اصل جمهوری اسلامی منتج از اسلامی بودنش است؛ و فلسفه کار انقلاب ما با مردم بوده و قدرت جمهوری اسلامی، ملت هستند، اگر مردم طرفدار نظام جمهوری اسلامی یا فدایی جمهوری اسلامی نمی‌بودند، با وجود ده‌ها توطئه ایی که هر سال گریبان گیر کشور بوده است، این نظام سال‌ها پیش از بین می‌رفت همان طوری که اگر حکومتی دیگر بود با این توطئه‌ها از بین می‌رفت.
 
وی حضور مردم در انتخابات را یک قدرت برتر برای نظام جمهوری اسلامی دانست و اضافه کرد: به دلیل حضور حداکثری که مردم در انتخابات ۸۸ بهم رساندند، استکبار جهانی مجبور شد قبول کند، رای مردم و حرف ملت ایران در واقع پشتوانه جمهوری ماست، به همین خاطر نیز از انتخاباتی که می‌توانست ما را به اندازه ۵۰ سال جلو ببرد، به عنوان یک ساختار شکنی سیاسی استفاده کرد و به واسطه بانیان آشوب آن سال منحوس، از فرصت هایمان، تهدید ساخت تا بنیان حکومت اسلامی ایران را متزلزل کند؛ و در نهایت قصد داشتند به وسیله ایجاد هرج و مرج‌های داخلی، از صعود کشور عزیزمان به عرصه‌های بالای اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی جلوگیری کنند.

سردار فقیری افزود: با توجه به اینکه نظام جمهوری ایران یک نظام مردم سالار دینی و اسلامی می‌باشد، ما به حضور مردم در انتخابات نیاز داریم و از آنجایی که برخی از افراد ممکن است از اهمیت حضورشان در انتخابات آگاهی نداشته باشند. پس وظیفه دولت است که در افزایش این بصیرت و روشنگری، اهتمام ورزد، چراکه گروهی از مردم هستند که نسبت به انتخابات و اهمیت آن آگاه هستند، ولی خود را موثر نمی‌دانند یا درگیر زندگی شخصی شان هستند که مشارکت برایشان ملاک نیست. در نتیجه یک سری موانع بر سر حضور مردم وجود دارد که ممکن است مشارکت حداکثری را محقق نکند. موانعی مثل؛ نداشتن شناسنامه، کارت هویت و سلامت جسمانی که این‌ها را دولت باید رفع بنماید تا انتخابات با حداکثر آرائ مردمی انجام شود.

فقیری گفت: اگر امروز ما دچار مشکل سو مدیریت، ضعف مدیریت یا‌پیری در مدیریت هستیم، مقصر خودمان هستم که انتخاب کردیم! اگر فرد مومن، انقلابی، جامع الشرایط و دلسوز انقلاب و مردم پای کار بیاید، دولت کارآمد وزرای کار آمد انتخاب می‌کند، و وزیر مومن، مسئولین اجرایی لایق را بر سر کار می‌آورد.

وی بر اصول تبعیین شده رهبر در گام دوم و لزوم سرعت عملکرد نیرو‌های اجرایی در دولت جدید تاکید  و اظهار داشت: رشد سیستم مدیریتی کشور و انتخاب فرد اصلح باعث می‌شود وزرای قویتر و کار امدتری داشته باشیم انتخابات ریاست جمهوری در این شرایط حساس و مهم است ما ازمون‌های خود را با دشمن داده ایم سرشاخ شده ایم ما با دشمن قدر، قوی شده ایم و امروز نبرد اراده هاست! در یک طرف ما جبهه انقلاب و مقاومت وجود دارد و در سویی دیگر یک سیستم ظلم و سلطه جهانی به سردمداری آمریکا که اگر می‌خواهیم در این نبرد پیروز شویم، اول حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای و بعد انتخاب فرد اصلح و شایسته، حائز اهمیت می‌باشد.

این مسئول در پایان مطرح کرد: ما به واسطه انتخابات جدید باید قدرت منطقه‌ای ایران را افزایش دهیم تا تورم و نقدینگی بالا، افزایش بودجه در مشاغل و اصناف مختلف، ضعف نظارتی، معضل بیکاری، اشتغال در فضای مجازی و صد‌ها مشکل اقتصادی_ اجتماعی دیگر، برطرف شوند.
ارسال نظرات