خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسن مجتبی(ع)

شهدا، در خط مقدم جهاد نفس هستند

حجت الاسلام شجاعی مهر گفت: در راس تمامی جهادها، جهاد انفس است. تمامی شهدا از جمله شهید سلیمانی در خط مقدم این جهاد هستند. ما در این عرصه به آنها اقتدا می‌کنیم.
کد خبر: ۹۳۴۱۹۹۸
|
۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۲

حجت الاسلام شجاعی مهر، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسن(ع) در سومین دوره از رزمایش کمک مومنانه در اداره آموزش و پرورش قزوین ضمن تاکید بر اهمیت انفاق اظهار داشت: در اهمیت آیه شریفه مما رزقناهم ینفقون، چند نکته مطرح است؛ اولا، مومنین کسانی‌ هستند که در راستای جلب محبت خداوند متعال انفاق می‌کنند. این اقدام خداپسندانه موجبات رحمت خداوند را فراهم می‌کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسن(ع) عنوان کرد: از دیگر اثرات انفاق در زندگی، افزایش برکت و روزی در زندگی کسانی است که به هم‌نوع خود کمک می‌کنند. خداوند متعال با رفع بلا و گرفتاری، آن چیزی که از مقدرات ویژه خود در این ماه مبارک هست را به بندگانش عنایت می‌کند به شرط اینکه این اقدامات در راستای جلب رضایت خداوند باشد.
 
حجت الاسلام شجاعی مهر خاطرنشان کرد: شما معلمان گرامی بر اساس فلسفه آموزش و پرورش نقش موثری در تربیت نیروی انسانی معتقد برای آینده اسلام،انقلاب و نظام اسلامی دارید. لذا معلمان در خط مقدم جهاد علمی هستند. وظیفه اصلی شما ترویج علم، پژوهش و تربیت انسانهای عالم و دانشمند است.
 
این مقام مسئول یادآور شد: ارزشمندترین و نخستین  نعمت خداوند برای بندگانش، نعمت علم به عنوان مهمترین عامل نجات انسان است. اولین وظیفه و فلسفه وجودی شما معلمان، نقش شما در تربیت انسان‌های عارف برای نسل آینده است.
 
به گفته وی؛ گام دوم در حوزه آموزش و پرورش است. جهاد عملی و مخلصانه شما دبیران و معلمان در این رزمایش همدلی؛ حقیقتا یک درس عملی به دانش‌آموزان است که این اقدام شما، فقط در قالب شعار نیست و شور و شعوری در آن شکل می گیرد.
 
حجت الاسلام شجاعی مهر افزود: این رزمایش یک گام عملی است برای دانش آموزان که بدانند معلمی که مبلغ فرهنگ ایثار وانفاق است، خود او هم اهل اتفاق وایثار است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه گفت: نکته دوم، تاکید خداوند متعال به جهاد است که؛ معطوف به جهاد علمی نیست. اولین و در راس تمامی جهادها، جهاد انفس است. تمامی شهدا و شهید سلیمانی ها در خط مقدم این جهاد هستند. ما در جهاد مالی به فرماندهان عرصه جهاد و شهادت اقتدا می‌کنیم. انشاءالله که خداوند این جهاد را از ما و شما بپذیرد.

حجت الاسلام شجاعی مهر در پایان با اشاره به آیه جاهدوا به انفسهم و اموالهم وان لهم الجنه، خاطر نشان کرد: شهدا با مال و جان خود جهاد می‌کنند و بهشت ثمره این جهاد است. بهترین ثمره ماندگار قیامت برای ما همین جهاد مال و جان است.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار