خبرهای داغ:
همدان-رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان همدان گفت: در هفته صلیب سرخ و هلال احمر بیش از ۲۰ عنوان برنامه در جمعیت هلال احمر شهرستان همدان اجرا می‌شود.
کد خبر: ۹۳۴۲۱۲۵
|
۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۶

برگزاری ۲۰ عنوان برنامه در جمعیت هلال احمر شهرستان همداناحمد مطلبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با اشاره به هفته هلال احمر اظهار داشت: روز ‍۱۸ اردیبهشت ماه به‌عنوان روز جهانی صلیب سرخ و هلال‌احمر نام‌گذاری شده است، این سازمان بین‌‌المللی با هدف تخفیف آلام انسانی و حفظ و پیشرفت بهداشت عمومی براساس موافقت‌نامه ژنو در سال ۱۸۶۴ میلادی تشکیل شد.

وی در تشریح اقدامات این جمعیت با بیان اینکه در سال گذشته بیشترین عملکرد ما در حوزه پیشگیری از کرونا و اطلاع‌رسانی در فضای مجازی بود، گفت: در این راستا حدود ۶۰ هزار ماسک و بطری موارد ضد عفونی در تمام روستاهای بخش مرکزی و قهاوند با همکاری دهیاری و شورای روستا توزیع شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان همدان با بیان اینکه طرح آمران سلامت با هدف با هدف دعوت مردم به ‌رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با مشارکت جوانان و داوطلبان هلال احمر در ۲۵ خانه هلال برگزار شده است، گفت: آمران سلامت در محرم و صفر با حضور در ۴۰ هیئت مذهبی وظیفه تب‌سنجی، توزیع ماسک و ضدعفونی را بر عهده داشتند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۲ هزار بسته معیشتی توسط امدادگران و خیرین در بین نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا توزیع شده است، مطرح کرد: آموزش ۶۰ نفر از امدادگران به صورت داوطلب و سازماندهی در طرح ناظران سلامت که همان طرح شهید حاج قاسم سلیمانی است که با خانه‌های بهداشت همکاری می‌کنند.

مطلبی با اشاره به دریافت تندیس کشوری فداکاری دانشجویی توسط ابوذر اشرفی گفت: کسب رتبه برتر در جشنواره کشوری رفیق خوشبخت ما، نسیم همدلی و فن سخنوری از دیگر افتخارات جمعیت هلال احمر شهرستان همدان است.

وی عنوان کرد: پویش‌های متعدد فرهنگی و اجتماعی از جمله پویش سپاس در راستای تقدیر از کادر درمان و پویش درختکاری در راستای حفظ محیط زیست توسط جمعیت هلال احمر برگزار شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان همدان با بیان اینکه تعداد ۴ هزار و ۶۲۵ نفر در حوزه جوانان را در سامانه عضویت جمعیت هلال احمر ثبت کرده‌ایم و در حوزه داوطلبان حدود یک هزار نفر عضو و در حوزه امداد ۶۰۰ نفر عضو داریم، گفت: نهمین مرحله طرح دادرس در ۴۷ کانون دانش‌آموزی با هدف آماده کردن دانش‌آموزان پایه هشتم در روزهای سخت در رویارویی با حوادث را به صورت مجازی برگزار کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه برای آگاهی و اطلاع‌رسانی عموم مردم محتواهای آموزشی در قالب بروشور، پوستر، بنر و ... تهیه و در فضای مجازی منتشر شده است، گفت: برگزاری مسابقات آنلاین تک مهارتی و تخصصی، مسابقه کتابخوانی و ... از دیگر فعالیت‌های جمعیت هلال احمر شهرستان است.

مطلبی مطرح کرد: جمعیت هلال احمر عزم خود را جزم کرده که تا پایان سال ۱۲ هزار نفر را عضو هلال احمر کند و به آنها آموزش دهد.

وی افزود: این جمعیت برای رسیدن به این هدف با بسیج سازندگی سپاه ناحیه همدان، اداره ورزش جوانان شهرداری و محیط زیست، حوزه علمیه شهرستان و تفاهم امضاء کرده است.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان همدان با بیان اینکه این جمعیت برای ۲۳۶ نفر دوره آموزش مهارت‌های پایه داوطلبی در حوزه جوانان و داوطلبی برگزار کرده است، افزود: ۳۱۹ نفر به صورت حضوری ۲۳۶ نفر نیمه حضوری در دوره کمک‌های اولیه و ۹۰ نفر در دوره مجازی مخاطرات شرکت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر تمام اعضای با درجه ایثار خود را به صورت قرارداد ساعتی جذب کرده است، عنوان کرد: جمعیت هلال احمر شهرستان همدان ۱۱ وسیله نقلیه دارد که در سال جدید یک خودرو عملیاتی به تعداد خودروهای خود اضافه کرده است وه از آن تعداد ۴ خودرو امدادی است.

مطلبی با بیان اینکه با کمک خیرین ۳۰۰ میلیون تعهد بر احداث پایگاه امداد و نجات جاده‌ای غرب کشور یادمان شهید «میرزایی» را که بهمن ماه سال گذشته کلنگ آن زده شده بود، داشته باشیم، گفت: تجلیل از امدادگران برتر، برگزاری آزمون مربیگری پایه، برگزاری دوره توان‌افزایی تیم کوهستان، افتتاح کتابخانه پایگاه جاده‌ای شهید میرزایی، برگزاری دوره عمومی نجات، کمک‌رسانی به بازماندگان در جاده برای بارش برف و ... از دیگر اقدامات جمعیت هلال احمر همدان است.

وی در تشریح اقدامات انجام شده در یک سال گذشته افزود: در سال گذشته ۱۵۰ نفر در مناسبت‌های مختلف خون اهدا کردند و یک باب منزل مددجو توسط امدادگران تعمیر شد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان همدان گفت: در هفته صلیب سرخ و هلال احمر بیش از ۲۰ عنوان برنامه در جمعیت هلال احمر شهرستان همدان اجرا می‌شود که مهمترین برنامه‌ها برگزاری مسابقه کتابخوانی کمک‌های اولیه، مسابقه فشار خون، توزیع ۳۰۰ بسته غذایی، ایجاد کانال آموزشی، حضور در مزار شهدای گمنام و تجدید میثاق با آرمان‌های امام و شهدا از جمله آنها است.

وی ادامه داد: امضای تفاهم نامه هلال احمر و سازمان بسیج سازندگی استان، افتتاح خانه هلال کوی کوثر، مانور خودرویی، ویزیت رایگان، تقدیر از امدادگران و همکاران، دیدار با خانواده جانباز، اهدا خون، پایش سلامت همکاران جمعیت، بازدید از کارخانه شیشه و سحر، استقرار تیم عملیاتی برای تب سنجی نمازگزاران در نماز عید فطر، همایش دوچرخه سواری درصورتی که ستاد کرونا مجوز دهد و ... نیز از دیگر برنامه‌ها است.

مطلبی با بیان اینکه ما مدیون خدمات داوطلبین هستیم گفت: جمعیت هلال احمر یک سازمان مردم پایه و مردم محور است و اگر سازمان‌ها و داوطلبین در کنار ما نباشند اقدامات میسر نخواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات