خبرهای داغ:

آتش‌سوزی در مزارع کشاورزی گتوند مهار شد

مسوول آتش نشانی شهرداری گتوند گفت: آتش سوزی در مزارع کشاورزی بخش مرکزی شهرستان گتوند مهار شد.
کد خبر: ۹۳۴۲۱۴۹
|
۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰

روح الله نصیری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار بسیج  با بیان اینکه این آتش سوزی ساعت ۱۴:۱۵ دقیقه به این مرکز اعلام شد، افزود: پس از اطلاع نیروهای آتش نشانی ۲ دستگاه کامیون آتش نشانی به محل اعزام شدند و با همکاری کشاورزان پس از ۲ ساعت، آتش سوزی مهار و از سرایت به مزارع همجوار جلوگیری شد.

وی با بیان اینکه آتش سوزی این اراضی حین برداشت محصول با کمباین رخ داد، ادامه داد: حدود سه هزار مترمربع محصول برداشت نشده گندم و سه هکتار کاه و کلش در آتش سوخت.

مسوول آتش نشانی شهرداری گتوند بیان کرد: با توجه به آغاز فصل گرم و بادهای موسمی احتمال وقوع آتش سوزی به علت‌های مختلف بالا است لذا از کشاورزان انتظار می‌رود ضمن رعایت موارد ایمنی و آتش نزدن بقایای محصولات کشاورزی در جمع آوری و برداشت محصولات سرعت عمل داشته باشند تا از بروز خسارات جلوگیری شود.

وی افزود: شهروندان درصورت رخ دادن حادثه ابتدا با شماره ۱۲۵ آتش نشانی تماس بگیرند و قبل از هر اقدامی نکات ایمنی را رعایت کنند.

عبدالرضا نوری کوله مرز دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گتوند نهم اردیبهشت امسال در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: کشاورزانی که اقدام به آتش زدن کاه و کلش و بقایای کشت در اراضی پس از برداشت محصول می کنند با برخورد جدی و بدون اغماض قانون مواجه می شوند.

به گزارش بسیج گندم، جو، کلزا، لیمو، انگور، انار، ذرت، بادمجان، خیار، یونجه، سبزی، کلم، کاهو، فلفل، هندوانه، خربزه، هویج، گوجه فرنگی، سیب زمینی، پیاز، ماش و لوبیا از مهمترین محصولات کشاورزی شهرستان گتوند می‌باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار