خبرهای داغ:
امام جمعه موقت قصرشیرین:

دشمن درصدد تضعیف انتخابات و عدم مشارکت مردم است

امام جمعه موقت قصرشیرین گفت: دشمن درصدد تضعیف انتخابات به عنوان مهمترین نقطه قوت کشور و عدم مشارکت و حضور مردم در این عرصه تعیین سرنوشت است.
کد خبر: ۹۳۴۲۲۱۲
|
۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴

به گزارش خبرگزای بسیج از قصرشیرین، حجت الاسلام اسماعیل شامحمدی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته افزود: قبل از انقلاب اسلامی کشور برای مردم نبود و بیگانگان بر آن مسلط بودند.

وی اظهار داشت: عده‌ای از نزدیکان شاه که ثروت‌های بادآورده داشتند احساس مالک بودن بر کشور داشتند چون قدرتشان وابسته دربار و سلطنت بود و کشور را برای خود می‌دانستند.

حجت‌الاسلام شامحمدی تاکید کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، پادشاهان و سران کشورهای غربی کشور ما را ملک خود تعیین کرده و مردم را رعیت می‌دانستند ولی پیروزی انقلاب این رویه را ۱۸۰ درجه تغییر داد.

خطیب موقت جمعه قصرشیرین گفت: امام راحل ضرورت تشکیل انقلاب اسلامی را تعیین و این را مطرح کردند که کشور به دست مردم برگردد و تمام دستاوردهای انقلاب نیز بر همین زیرساخت استوار است.

وی ادامه داد: به همین دلیل دشمنان می‌خواهند صاحب کشور باشند و عدم شرکت در انتخابات و تضعیف آن یعنی مردم به عنوان صاحبان اصلی کشور راه را برای بدخواهان انقلاب باز کنند.

حجت‌الاسلام شامحمدی اضافه کرد: کسانی که مخالف انتخابات هستند و می‌خواهند مردم حضور نداشته باشند تا کشور را به غرب وابسته کنند ولی بدانند به هر دلیلی که نغمه مخالفت با انتخابات سر دهند در زمین دشمن بازی می‌کنند.

وی اظهار داشت: امام در وصیت نامه خود بر انتخاباتی تاکید کردند که اقشار مختلف مردم، علما، مراجع، نخبگان و دانشگاهیان در آن شرکت کرده که وظیفه‌ای واجب تلقی می‌شود.

امام جمعه موقت قصرشیرین یادآور شد: امام با نگاه حکیمانه خود دریافت که اگر مردم غایب باشند آنچه جای مردم را پر می‌کند وابستگی، انحطاط، عقب ماندگی و ضعف ملی خواهد بود.

حجت‌الاسلام شامحمدی افزود: در هر انتخابات مساله مشارکت مردم وجود دارد و دشمنان ما گوش به زنگ هستند تا تردیدهایی ایجاد کنند و بهانه‌هایی سطحی را برای عدم حضور مردم علم کنند که در همین حال بزرگترین سوال این است عدم شرکت به نفع چه کسانی است.

وی تاکید کرد: در طول ۴۳ سال از عمر انقلاب مشخص است مردم تعیین می‌کنند چه کسی زمامدار کشور باشد از این رو برای آبادانی کشور و خنثی کردن نقشه دشمن علاوه بر حضور حداکثری باید انتخابی اصلح داشته باشند.

حجت‌الاسلام شامحمدی ادامه داد: مردم باید دنبال کسی باشند کارنامه روشن و سابقه انقلابی گری و مبارزه با فساد داشته باشد چون با چنین شخصی نقشه دشمن را خنثی می‌کند پس تلاش کنیم یک فرد انقلابی در راس کار قرار گیرد.

ارسال نظرات