رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: قیمت گذاری و واگذاری خودرو نیازمند تعیین یک سازو کار مناسب و نظام مند است.
کد خبر: ۹۳۴۲۳۸۴
|
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، عزت الله اکبری تالار پشتی، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در نشست با فعالان اقتصادی بخش خصوصی در اتاق بازرگانی البرز در خصوص وجود بخشنامه‌های مخل پیشرفت تولید و صنعت گفت: بروز این موارد ۹۹ درصد مربوط به دولت است. بخشنامه‌ها و پروتکل‌هایی که دولت‌ها وضع می کنند، در این دولت حتی بیشتر از دوره های پیشین بوده است.

قیمت گذاری خودرو نیازمند یک سازوکار نظام مند است

وی با بیان اینکه برای کمک به صنایع بسیاری از موارد را به صورت میدانی از طریق مقامات دولتی میانی در استان‌ها پیگیری می کنیم، در مورد قیمت گذاری خودروها بیان کرد: اعتقاد داریم که به لحاظ کارشناسی نباید این نوع قیمت گذاری‌ها صورت گیرد بلکه باید از سوی دولت یک نظام تامین اجتماعی قوی باشد که بر اساس آن هر شخصی پس از اطلاع از شرایط از جمله پرداخت اقساطی و بهره آن برای دریافت خودروی مورد نظر خود اقدام کنند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت باید به یک جمع بندی در خصوص حمایت از صنایع برسد، مطرح کرد: در گذشته با تلاش‌های انجام شده در سمت‌هایی که داشته ایم، فرآیند صدور جواز تاسیس، پروانه تاسیس و پروانه بهره برداری را کوتاه کرده و زمان آن را به چند ساعت رسانده ایم؛ دولت و مدیران آن هم باید قدرت تصمیم گیری درست و به موقع داشته باشند.

وی در مورد مشکلاتی که پیرامون موافقت یا مخالفت محیط زیست در خصوص استقرار صنایع در برخی نقاط وجود دارد، گفت: محیط زیست نمی تواند با موردی مخالفت کند فقط می تواند بگوید که استانداردها از نظر این مجموعه کدام است و بر اساس آن اعلام کند که برای استقرار صنایع افراد متقاضی چگونه اقدام کنند.

اکبری تالارپشتی با اشاره به اینکه برای احداث یک شهرک صنعتی هم نخست مطالعات زیست محیطی طبق استاندارهای این سازمان بررسی می‌شود، در خصوص پیگیری وضع قوانین و از فعالان اقتصادی درخواست کرد که در این مورد منسجم تر کار کنند و افزود: شما صنعتگران و تولیدکنندگان وقتی همراه و منسجم باشید، حتی اگر بخواهید که وزیری تغییر کند تا زمانی که به این خواسته خود دست یابید ما در مجلس کنارتان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه برخی فعالان اقتصادی می گویند که انتخابات سیاسی است و ما لزومی به مشارکت و حضور در این عرصه نمی بینیم، خطاب به بخش خصوصی عنوان کرد: انتخابات یک امر مهم اجتماعی است که سرنوشت جامعه، کشور و آینده سازان ما را رقم می زند، شما باید پای کار باشید و حداقل چهار وزیر دولت توسط شما تعیین شود.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت خدمتگزار مردم و بخش خصوصی هم برگرفته از مردم است، توضیح داد: این تولیدکنندگان و صنعتگران هستند که باید بخش تولید، صنعت و اقتصاد کشور را نجات دهند.

اکبری تالار پشتی با تاکید بر اینکه بخش خصوصی باید قدرت مطالبه گری خود از دولتی‌ها را بالا ببرد، ادامه داد: در مقابل دولت هم باید به دنبال کار آنها باشد و در میدان عمل و صحنه به صورت حضوری مشکلات تولید و صنعت را بررسی کند. به عنوان نمونه در البرز استاندار می تواند روزانه از تعدادی زیادی صنایع بازدید و مشکلات این واحدها را از نزدیک رصد کند.

وی در خصوص فعالیت صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتری پایتخت گفت: با توجه با اینکه در حال حاضر بسیاری از صنایع هایتک شده اند نباید نیازی به لحاظ کردن کردن مصوبه شعاع ۱۲۰ کیلومتری باشد. وقتی انسجام و همکاری بخش خصوصی باشد، در مجلس هم تمامی مشکلات و معضلات مطرح شده از سوی فعالان این عرصه را پیگیری می کنیم.

انتهای پیام/ص

ارسال نظرات