مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی:
سرهنگ «کریمی» گفت: در سالجاری استان مرکزی میزبان ۳ جشنواره کشوری است که نیاز است برای این جشنواره ها آمادگی کامل داشته باشیم.
کد خبر: ۹۳۴۲۴۰۵
|
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سرهنگ پاسدار «غلامرضا کریمی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی ظهر امروز (شنبه) در نشست فرماندهان ارشد نیروهای مسلح استان مرکزی با موضوع ستاد گرامیداشت مناسبت های دفاع مقدس و مقاومت اظهار کرد: یکی از مطالبات مهم مقام معظم رهبری از استان مرکزی ادامه راه کنگره شهدای استان و اقداماتی که انجام شد است و این یک رسالت و وظیفه مهم محسوب می شود و مخاطب آن همه مردم، دستگاه ها و نهادهای استان می باشد.

کریمی افزود: خوشبختانه به برکت کنگره شهدای استان زیرساخت های خوبی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انجام‌شده که سازماندهی بیش از ۳ هزار نفر فعال فرهنگی، اجتماعی، هنری، ورزشی و سایر حوزه های دیگر یکی از این زیر ساخت ها است.

وی ادامه داد: ۲۵ کمیته و ۱۶ کارگروه در کنگره شهدای استان تشکیل شد که در سال گذشته برای گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس پای کار آمد و خوشبختانه اقدامات خوبی هم انجام شد که برگزاری ۵ هزار برنامه فرهنگی و اجتماعی بخشی از عملکرد آن است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: امسال در ستاد گرامیداشت دفاع مقدس و مقاومت استان مرکزی بار دیگر از ظرفیت های ایجاد شده در کنگره شهدای استان استفاده خواهیم کرد و در این ستاد برای سالجاری ۴۰ هفته پیش بینی شده که برنامه ها متناسب با این ۴۰ هفته برگزار خواهند شد.

کریمی اظهار کرد: وحدت نیروهای مسلح سبب آزادسازی خرمشهر شد و خوشبختانه امروز این وحدت و انسجام در کلیه ارکان نیروهای مسلح قابل نمایش است و باید از این ظرفیت برای گرامیداشت مناسبت ها به خوبی استفاده شود.

وی افزود: امروز مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان مرکزی به یک پاتوق برای برگزاری برنامه های فرهنگی تبدیل شده و جوانان بسیاری از این اقدام استقبال کرده اند که نمونه آن برگزاری برنامه در لیالی قدر بود که در ۱۰ شب، بیش از ۲۰ هزار نفر با رعایت کامل پروتکل ها در این برنامه شرکت کردند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: برنامه ریزی برای تهیه و چاپ ۶۰ عنوان کتاب با محتوای دفاع مقدس در حال انجام است که کلیه دستگاه ها و ادارات استان باید در این خصوص مشارکت کنند چراکه این موضوع یکی از مصوبه های شورای اداری استان است و از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

کریمی اضافه کرد: در سالجاری استان مرکزی میزبان ۳ جشنواره کشوری است که نیاز است برای این جشنواره ها آمادگی کامل داشته باشیم و همچون سال های گذشته که استان مرکزی رتبه های خوبی کسب کرد در جشنواره ها حضور پیدا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بازدید دانشجویان از موزه و مراکز مهم استان در دفاع مقدس که در قالب طرح شهید مجید ایزد پناه انجام میشد با کاهش شیوع بیماری کرونا ادامه پیدا میکند و البته میتوان این طرح بسیار کاربردی را برای سایر دستگاه ها و ادارات استان نیز اجرا کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات