خبرهای داغ:
جمالی پور گفت: ضابطه های ایجاد شده نیاز به توجه دارد که در غیر اینصورت به معنای رعایت نکردن قانون است. باید بازنگری جدی در راستای پایش اجرای مصوبات ستاد پیشگیری از کرونا در استان داشته باشیم.
کد خبر: ۹۳۴۲۴۱۸
|
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، هدایت اله جمالی پور استاندار قزوین در ستاد پیشگیری از کرونا استان قزوین ضمن تبریک ماه شوال و عید فطر و قدردانی از تلاش ستاد پیشگیری از کرونا استان قزوین بیان کرد: پیشگیری از این بیماری یک امر همگانی و با حضور همه دستگاه ها، اصناف و مردم بوده که موجب شد این پیک کنترل شود.

وی گفت: در بحث درمان نیز کادر درمان بسیار خوب عمل می کنند بطوریکه میزان فوتی ها کنترل شد و این تدابیر اتخاذ شده و مدیریت خوب مجموعه های درمانی و مجموعه بهداشت و درمان سپاه موجب این امر شد.

استاندار قزوین اظهار کرد: هر کجا که همه با هم تدبیر کردیم موجب پیشرفت شده و لذا هم افزایی ها نتیجه و خروجی خوبی داشته و کاهش شرایط کرونایی استان چشمگیر می باشد.

جمالی پور عنوان کرد: وقتی مصوبات ایجاد می شود، باید مورد بررسی قرار گیرد تا اشکالات آن برطرف شود تا موجب افزایش توفیقات و کاهش خطرات پیش رو شود. لذا لازم است نقاط ضعف و قوت شرایطی که در حال گذر از آن هستیم مورد بررسی قرار گرفته و بعنوان تجربه ثبت شود.

وی افزود: شاید به دلیل همه گیری و واکسیناسیون شرایط کمی منطقی شود اما باید در کنار این ویروس زندگی کنیم و روش های حفظ سلامتی در مقابل این بیماری را ایجاد کرده و به نوعی با این ویروس سازش نماییم که رعایت دستورالعمل ها و فاصله گذاری اجتماعی مهمترین و اصلی ترین این روش هاست.

جمالی پور اضافه کرد: خسارت وارد شده اقتصادی به جامعه جهانی از سوی این ویروس بسیار هنگفت است و امروز کشور ما در مواجهه با مشکلات بزرگی است که حاصل شیوع این بیماری است و تعطیلی ها موجود به دلیل عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی است.

مدیر ارشد اجرایی استان در ادامه تصریح کرد: ضابطه های ایجاد شده نیاز به توجه دارد که در غیر اینصورت به معنای رعایت نکردن قانون است. باید بازنگری جدی در راستای پایش اجرای مصوبات ستاد پیشگیری از کرونا در استان داشته باشیم.

وی ادامه داد: ما نگران و ناراحت اصناف و تالارها و رستوران ها هستیم و اگر ما امتیاز بازگشایی این مراکز را به آنها ارایه می دهیم باید بیان شود که در چه شرایطی این امتیاز ارایه می شود تا تصمیمات ایجاد شده موجب روند افزایشی بیماری نشود.

استاندار قروین در ادامه خاطرنشان کرد: از امروز بخشی از واحد‌ها می توانند شروع به فعالیت کنند اما فعالیت آنها با جدیت و دقت رصد می شود و از اصحاب رسانه می خواهیم هرگونه تخلف از سوی این واحدها را بلافاصله گزارش دهند و واحد متخلف پلمب می شود.

جمالی پور بیان کرد: رستوران ها نیز با توجه به تصمیمات این ستاد، بخشی به صورت بیرون بر و بخشی به صورت حضوری می توانند فعالیت نمایند.

وی افزود: آرایشگاه های زنانه و مردانه نیز با توجه به مصوبات این ستاد و به صورتی که تجمعی در آنها وجود نداشته باشد می توانند فعالیت نمایند.

مدیر ارشد اجرایی استان با اشاره به اینکه مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات چهار درصدی به استخرها تعلق می گیرد اضافه کرد: استخرها و باشگاه های ورزشی فعلا نباید هیچ گونه فعالیتی داشته باشند.

جمالی پور اظهار کرد: انتخابات با نظارت کامل برگزار می شود و با رعایت دستورالعمل ها هیچ گونه خللی در برگزاری انتخابات وارد نیست.

وی افزود: با نظارت و بررسی و تایید دانشگاه علوم پزشکی، صنوف بخش دو و مهاد کودک با رعایت دستورالعمل ها می توانند فعالیت کنند.

استاندار قزوین اضافه کرد: در بحث نماز جمعه، اگر تجمع در ورودی ها و خروجی ها کنترل شود با بررسی و رصد دانشگاه علوم پزشکی می تواند اجرا شود. اگر این موضوع حل شود و مردم ورود و خروج را بدون تجمع رعایت کنند برگزاری نماز جمعه و جماعت در صورت تایید تبلیغات اسلامی و علوم پزشکی ایرادی ندارد.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها