خبرهای داغ:

واکسیناسیون ۱۰۸ هزار و ۴۲۰ نفر در خوزستان

رییس مرکز بهداشت خوزستان : دومین استان از نظر تعداد واکسن تزریق شده هستیم .
کد خبر: ۹۳۴۲۴۸۹
|
۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ، رییس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به واکسیناسیون ۱۰۸ هزار و ۴۲۰ نفر در خوزستان گفت: روند تزریق واکسن کرونا در استان به خوبی در حال انجام است.

دکتر سیدمحمد علوی افزود : تاکنون ۲۶ هزار و ۶۵۷ نفر از کادر درمان، ۹ هزار و ۸۸۵ نفر کادر بهداشت، پنج هزار و ۸۰۹ نفر بیمار خاص، ۶ هزار و ۱۴۴ نفر نظام پزشکی، یک هزار و ۶۸۲ نفر جانباز، و یک هزار و ۵۶۴ نفر پاکبان در خوزستان واکسینه شدند.

وی گفت : همچنین ۶۴۱ نفر از سرای سالمندان، ۶۲۸ نفر در مراکز توانبخشی، ۲ هزار و ۵۵۳ بیمار سرطانی، ۳۲ هزار و ۷۱۷ سالمند بالای ۸۰ سال، ۱۵ هزار و ۹۲۹ سالمند بالای ۷۵ سال و چهار هزار و ۳۹۱ سالمند بالای ۷۰ سال نیز واکسینه شدند.

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: تاکنون ۳۹۶ دوز واکسن در مراکز توانبخشی اهواز و ۲۳۲ دوز در مراکز توانبخشی شهرستان دزفول تزریق شده که در مجموع ۶۲۸ دوز واکسن است در حالی که تعداد بیماران این گروه هدف در خوزستان یک هزار و ۱۸۵ نفر است.

وی ادامه داد: از ابتدای طرح واکسیناسیون در خوزستان (۲۱ بهمن سال ۹۹) تاکنون، ۳۰ هزار و ۸۹۷ دوز واکسن اسپوتنیک در ۲ نوبت به گروه‌های هدف تزریق شده است؛ همچنین ۳۸ هزار و ۹۱ دوز واکسن سینوفارم، چهار هزار و ۷۶۲ دوز واکسن بهارات و ۲۱ هزار و ۱۶۸ دوز واکسن آسترازنکا تزریق شده است.

علوی با بیان اینکه سرعت واکسیناسیون در خوزستان بسیار خوب و بالا است گفت: ما دومین استان از نظر تعداد واکسن تزریق شده هستیم و این روند همچنان در حال انجام است. از گروه‌های هدف انتظار داریم که نسبت به دریافت واکسن خود هر چه زودتر اقدام کنند.

وی افزود: سن ۷۵ درصد افرادی که در کشور بر اثر کرونا فوت می‌کنند بالای ۶۵ سال بوده و بیماری زمینه‌ای داشتند که در حال واکسینه کردن هر ۲ گروه هستیم. اگر این افراد واکسینه شوند بیش از ۷۵ درصد مرگ و میر‌ها در کشور کاهش می‌یابد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها