خبرهای داغ:

اعطای تسهیلات برای تامین زنجیره گوشت قرمز عشایر خوزستان

حدود ۵ میلیارد تومان تسهیلات بانکی از ماده ۱۰ و ۱۲ قانون زنجیره گوشت قرمز به تامین زنجیره گوشت قرمز عشایر خوزستان اختصاص یافته است.
کد خبر: ۹۳۴۲۴۹۰
|
۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ، مدیرکل امور عشایر خوزستان در خصوص تامین زنجیره گوشت قرمز عشایر گفت: حدود ۵ میلیارد تومان تسهیلات بانکی از ماده ۱۰ و ۱۲ قانون زنجیره گوشت قرمز به تامین زنجیره گوشت قرمز عشایر خوزستان اختصاص یافته است که تاکنون حدود یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان از آن، جذب نهایی و به عشایر تحویل داده شده است.
سید هدایت موسوی افزود: مابقی تسهیلات، در حال جذب و معرفی به بانک است؛ از تسهیلات بند (ب) صندوق توسعه ملی نیز ۱۹ میلیارد تومان برای تامین علوفه و تکمیل زنجیره گوشت قرمز، به عشایر استان خوزستان اختصاص یافته که تاکنون، ۵ میلیارد تومان از این تسهیلات جذب نهایی شده است.

وی گفت: سایر خدمات برای عشایر مانند توزیع آرد، به صورت مرتب در حال انجام است. خوراک دام نیز به صورت کنسانتره و در قالب تسهیلات بانکی به دست عشایر استان خوزستان می‌رسد.

موسوی با اشاره به ساماندهی دانش‌آموزان عشایری بازمانده از تحصیل تصریح کرد: با همکاری مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی دزفول وابسته به سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، قراردادی مبنی بر تحصیل دانش‌آموزان عشایر از پایه یازدهم در هنرستان کشاورزی و تحصیل در رشته‌های امور زراعی، امور دامی و ماشین‌آلات کشاورزی منعقد شده است.

وی گفت: هزینه‌های خوابگاه و تسهیلات دانش‌آموزان عشایری بر عهده سازمان امور عشایر کشور و مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار