شاهرود_مراسم رونمایی از اینفوگراف شیوه‌های روشنگری از دیدگاه مقام معظم رهبری در شهرستان شاهرود برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۴۲۵۱۰
|
۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۴
به گزارش خبرنگار بسیج، مراسم رونمایی از اینفوگراف شیوه‌های روشنگری از دیدگاه مقام معظم رهبری در شهرستان شاهرود برگزار شد.
در این مراسم که در حاشیه قرارگاه استانی روشنگری و بصیرت سپاه استان سمنان در سالن جلسات سپاه ناحیه شاهرود برگزار شد با حضور فرماندهی و مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه این ناحیه این اینفوگراف که کاری از مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری واحد خواهران شاهرود با همکاری معاونت فرهنگی هنری سپاه شاهرود و هدایت و راهنمایی مرکز مطالعات و تحقیقات علوم انسانی معاونت علمی سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان رونمایی گردید.
مریم سعدی مسوول مجموعه تبیین منظومه فکری اندیشه‌های رهبری خواهران شاهرود در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار بسیج با بیان اینکه یکی از اقسام جهاد در نگاه مقام معظم رهبری، جهادِ تبیین است و بحث تبیینِ درست و منطقی از وضعیت مطلوب در هر امری یک ضرورت است، افزود: برای حرکت در مسیر اهدافی که در گام دوم انقلاب مشخص شده باید این تصویر مطلوب، صحیح و عقلانی ترسیم شود.
وی با بیان اینکه اشکال غالب افراد در همین تصویر سازی از نقطه مطلوب است، چرا که یا کلی گویی میشود و یا بسیار آرمانی بیان میشود، گفت: طبق این مقدمه ما برای رسیدن به تصویر سازی از وضع مطلوب به سراغ اندیشه، ولی جامعه رفتیم و تلاش کردیم از نگاه ایشان ورود کنیم چرا که اندیشه ایشان علاوه بر واقع گرا بودن کاملاً منطبق با شرایط روز جامعه است.
مسوول مجموعه تبیین منظومه فکری اندیشه‌های رهبری خواهران شاهرود خاطر نشان کرد: در بحث روشنگری اذهان مردم جامعه در هر امری ضروری بنظر میرسد که ابتدا خود مفهوم روشنگری درست تبیین شود، سپس الزامات، شیوه ها، محتوا و بستر‌های روشنگری بیان شود.
سعدی تصریح کرد: مجموعه منظومه فکری رهبری خواهران شاهرود با احصاء بیانات سی ساله اخیر مقام معظم رهبری و بررسی حدود ۱۷۰۰ سخنرانی تلاش کرده است تا به یک مجموعه راهکار‌های عملیاتی در بحث روشنگری برسد.
وی ادامه داد: تلاش بر این بود که با بیان شاخصه‌ها و مولفه‌های روشنگری به هر فردی که در این عرصه ورود می‌کند، ملاکی جهت ارزیابی عملکرد خود ارائه داده و همچنین بتوان بر اساس آن مولفه‌ها و شاخصه‌ها طرح ریزی و برنامه ریزی نمود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها