زنجان-مادر شهید والامقام اصلان بهروزی دعوت حق را لبیک گفت و به فرزند شهیدش پیوست.
کد خبر: ۹۳۴۲۵۶۲
|
۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ اقدس افشاری، مادر شهید والامقام اصلان بهروزی از شهدای شهرستان خرم‌دره به دلیل کهولت سن و بیماری، دار فانی را وداع گفت و به فرزند شهیدش پیوست.
 
مادر شهید اصلان بهروزی به فرزند شهیدش پیوست

پیکر این مادر شهید و اسوه صبر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با حضور جمعی از مسئولان در خرمدره برگزار شد.

گفتنی است شهید اصلان بهروزی فرزند علیرضا در سال ۱۳۴۷ و در روستای نصیرآباد خرم‌دره در یک خانواده کشاورز و مذهبی دیده به جهان گشود.

تحصیلات ابتدایی را در مدرسه ابتدایی روستا سپری کرد. او همواره در کنار پدر و مادری مهربان و با ایمان رشد کرد و در کنار یادگیری دروس مدرسه، در فراگیری قرآن کریم همت گمارد.

این شهید والامقام، روح و جان خود را با صفای قرآن مزین کرد. تحصیلات راهنمایی را در خرم‌دره تا مقطع دوم ادامه داد، اما کمبود امکانات آموزشی و فقر مالی، مانع از ادامه تحصیلش شد و ترک تحصیل کرد.

وی دوشادوش پدر کار کرد تا امرار معاش کند. او در این فرصت در دانشگاه عشق و ایثار و شهادت (بسیج) ثبت‌نام کرد و در سال ۱۳۶۴ در قالب یک بسیجی به جبهه اعزام و در عملیات والفجر ۸ حضور داشت.

شهید بهروزی در سال ۱۳۶۵ قبل از سن قانونی به صورت داوطلب لباس مقدس سربازی را پوشید و از طریق سپاه به منطقه کردستان اعزام و در سال ۱۳۶۶ در منطقه عملیاتی بانه، هدف تیر‌های منافقین قرار گرفت و همراه با فرشتگان به دیار (عند ربهم یرزقون) شتافت و در میان حزن و اندوه مردم روستا تشییع و در جوار سایر شهدای این روستا به خاک سپرده شد.
ارسال نظرات