زاهدان-سردار کرمی گفت: ظرفیت های موجود زمینه اشتغال و تولید ثروت را فراهم کرده که باید با انسجام موجود بین مردم و مسئولین و هم افزایی از آن بهره برد.
کد خبر: ۹۳۴۲۶۵۱
|
۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۳
به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان ، سردار محمد کرمی، در نشست خبری همایش علمی مردم امنیت پایدار و پیشرفت که با حضور اصحاب رسانه در سالن جلسات مهمانسرای سپاه سلمان استان در زاهدان برگزار شد، گفت: از زمانی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به خصوص نیروی زمینی سپاه در منطقه جنوب شرق، مسئولیت تامین امنیت پایدار را در سیستان و بلوچستان، و بخش هایی از استان های کرمان، خراسان جنوبی و هرمزگان به قرارگاه قدس واگذار کرد برنامه های مختلفی طرح ریزی و اجرا شده است.

فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق سپاه افزود: با ورود سپاه به این عرصه و برنامه ریزی های انجام شده بر اساس سه راهبرد و با مبنای کار عقلانی اقدامات در راهبردهای بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت تعریف شد زیرا امنیت پایدار بدون توسعه اقتصادی، علمی و فرهنگی امکان پذیر نیست.

وی با اشاره به این مطلب که همانطور که امنیت نمی‌تواند جدای از توسعه اقتصادی، علمی و فرهنگی باشد، ادامه داد:  توسعه اقتصادی، علمی و فرهنگی در کنار هم محقق می شود و اگر جایی امنیت نباشد تولید و اقتصاد یا توسعه فرهنگی هم وجود نخواهد داشت، به نوعی همه دچار آسیب می‌شوند بنابراین اینها در کنار هم بوده و بر اساس این سه راهبرد برنامه ها اجرا می شود.

این مسئول با تاکید بر این مطلب که تمام تلاش ما این است تا از ظرفیت های خوب سیستان وبلوچستان که در سایر نقاط کمتر وجود دارد بهترین بهره را ببریم ادامه داد:  اولین ظرفیت این استان وجود مردم سیستان وبلوچستان است که با انسجام و وحدت بین برادران شیعه و سنی بتوان امنیت را تامین کرد، زیرا نگاه بر این است امنیت مردمی باشد.

وی ظرفیت دوم استان سیستان و بلوچستان را جوان بودن استان عنوان و تصریح کرد: ظرفیت نیروی جوان، خلاق، مبتکر ، وجود مرزهای متعدد خشکی و دریایی، سواحل مکران، معادن، کشاورزی، دامداری، شیلات، آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها  ظرفیت ها و پتانسیل های  استان  است که باید از این ظزفیت ها بهترین استفاده را کرد.

فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق سپاه اضافه کرد: ظرفیت های موجود زمینه اشتغال و تولید ثروت را فراهم کرده که باید با انسجام موجود بین مردم و مسئولین و هم افزایی از آن بهره برد.

وی اظهار کرد: طراحی همایش«مردم امنیت پایدار و پیشرفت»، برای توسعه کار علمی است تا از تمامی ظرفیت‌ها برای برقراری امنیت استفاده بیشتر و مطلوب‌تری کنیم زیرا رهبر معظم انقلاب تاکید بر امنیت پایدار دارند.

وی ادامه داد: در این همایش از ظرفیت نخبگان، دانشجویان، علما و مردم در موضوعات مختلف به عنوان صاحب نظر استفاده خواهد شد تا بتوانیم از این ایده ها و نظرات خوب استفاده و در اجرا آنها را عملی کنیم.

کرمی اذعان کرد: تلاش ما در منطقه این است تا با ایجاد انسجام، وحدت و برادری بین همه مجموعه ها زمینه پیشرفت استان را در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و علمی مهیا کنیم که تاکنون نیز اقدامات بسیار خوبی انجام شده و برای اینکه شتاب بیشتری پیدا کند در این همایش موضوعات مختلف مورد بررسی قرار می گیرد.

فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق سپاه گفت: سیستان و بلوچستان در ریل توسعه است، بعضی تلاش می کنند توقفی در مسیر آن ایجاد کنند؛ در طول سالیان گذشته خیانتی که گروه‌های تروریستی به این منطقه کردند باعث شد تا شاهد عقب افتادگی هایی باشیم، اگر جایی فقر، مشکلات و بیکاری است به خیانت گروهک های تروریستی به مردم بر می گردد که باعث شدند حتی سرمایه گذاری توسط مردم و بخش بومی انجام نگیرد.

محبعلی رهدار، در ادامه، گفت: این همایش در محورهای خدمات اجتماعی و نقش آن در امنیت و پیشرفت، آسیب‌های اجتماعی و حاشیه نشینی و نقش آن در امنیت و پیشرفت و ارائه راهکارها، ورود غیرمجاز اتباع بیگانه چالش‌ها و راهکارها، تجربه نگاری پیرامون موفقیت در ایجاد امنیت پایدار در شمال استان و ارائه الگو، نتایج حاصل از اجرای طرح رزاق در جهت کنترل قاچاق و کمک به معیشت مرزنشینان، نقش مرز به عنوان محل صادرات و واردات و نقش آن در ایجاد امنیت و پیشرفت، بسترها و زمینه‌های اقتصادی دریا و نقش آن در امنیت، ظرفیت های کشاورزی منطقه، چگونگی ترغیب سرمایه گذاری مردمی و بومی، بررسی چالشها و راهکارها در حوزه مواد مخدر و تسهیل ظرفیت‌های معدنی و ایجاد صنایع تبدیلی برگزار می شود.
 
 دبیر همایش مردم امنیت پایدار و پیشرفت گفت: قالب های آثار این همایش در بخش های علمی شامل مقاله، پایان‌نامه، کتاب، خلاصه طرح های ملی و منطقه‌ای و در بخش ایده تناسب با محورهای همایش با رویکرد حل علمی مسائل استان است، همچنین آثار نیز در قالب داستان، شعر، موشن گرافیک و کلیپ، کانال و صفحات اجتماعی ارسال خواهد شد.

این مقام مسئول زمان برگزاری همایش را سوم خرداد ماه جاری عنوان کرد و افزود: زمان دریافت مقالات به شکل پوستر علمی، ایده و اثر ۳۰ اردیبهشت ماه و ارائه اصل مقاله تا ۳۱ شهریور ماه می باشد.
ارسال نظرات