خبرهای داغ:
رئیس ستاد انتخابات استان قزوین

یکی از مهم ترین مولفه های حفظ نظام، مشارکت در انتخابات است

حبیبی، یکی از مهم ترین مولفه های حفظ نظام را شرکت در انتخابات دانست.
کد خبر: ۹۳۴۲۶۵۳
|
۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۷

منوچهر حبیبی معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین با اشاره به انتخابات ۱۴۰۰ بیان کرد: بحول و قوه الهی، انتخابات سرنوشت ساز ۲۸ خرداد، با حضور باشکوه و پرشور مردم به حماسه ماندگار تبدیل خواهد شد.

وی گفت: مردم ایران اسلامی موقعیت شناس هستند و یکبار دیگر شگفتی خواهند آفرید و دشمن را ناکام خواهند کرد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قزوین اظهار کرد: در ۲۸ خرداد برای سی و دومین بار، دشمنان مایوس خواهند شد. انتخابات در نظام جمهوری اسلامی، در حکم سرمایه اجتماعی است و در واقع تولید قدرت می کند. انتخابات قدرت نرم نظام است و مایه اقتدار کشور می شود.

حبیبی عنوان کرد: انتخابات تکلیف شرعی، دینی و ملی همه ماست چرا که حضرت امام(ره) فرمودند؛ حفظ نظام اوجب واجبات است و یکی از مهم ترین مولفه های حفظ نظام، شرکت در انتخابات است.

وی اضافه کرد: حدود یک ماه دیگر دو انتخابات بزرگ و مهم برگزار خواهد شد. انتخابات شوراها و ریاست جمهوری که در واقع مردم از دهیار تا رئیس جمهور را تعیین خواهند کرد و به تعمیر مقام معظم رهبری، نوسازی قوه اجرایی کشور شکل می گیرد.

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین تصریح کرد: در انتخابات پیش رو، قریب به ۳۰ هزار نفر عوامل اجرایی، نظارتی، بازرسی و حفاظتی می بایست ساماندهی شود و حدود ۳ هزار خودرو مورد نیاز می باشد.

وی اضافه کرد: ۹۶۴ داوطلب برای عضویت در ۲۸ شورای شهر ثبت نام کردند که تا کنون صلاحیت ۹۰ درصد آنها احراز شد. همچنین ۴ هزار و ۷۱۴ داوطلب برای عضویت در ۶۷۹ شورای روستا ثبت نام کردند که به نسبت دوره گذشته ۸ درصد افزایش داشته است.

حبیبی یادآور شد: در واقع در تمامی شهرها و روستاهای استان ان شاء الله انتخابات شوراها برگزار خواهد شد و
یکهزار و ۲۷۷ شعبه اخذ رای برای انتخابات ریاست جمهوری و یکهزار و ۵۶۶ شعبه اخذ رای برای انتخابات شوراها در سطح استان پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: تعداد شعبات به نسبت دوره گذشته به جهت مدیریت شرایط کرونایی ۱۵ درصد افزایش یافته است و برنامه ریزی شده که برای سلامت مردم، اخذ رای در فضای باز انجام شود. خوشبختانه شرایط آب و هوایی این مهم را فراهم خواهد کرد. انتخابات شوراها در مرکز استان بصورت تمام الکترونیک برگزار می گردد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین تصریح کرد: ستاد انتخابات استان، هیات های اجرایی شهرستانها، هیات بازرسی استان و شهرستانها، امر انتخابات را از سه ماه قبل مدیریت می کنند و فرایند بر اساس روز شمار انتخابات در حال انجام است. ستاد پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی با مسئولیت رئیس کل دادگستری استان هرگونه انحراف از تبلیغات انتخاباتی و روند را مستمرا رصد می نماید هماهنگی کاملی البته در چارچوب قانون و شرح وظایف ها بین ستاد انتخابات، هیات اجرایی و هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراها و هیات نظارت شورای نگهبان وجود دارد.

وی افزود: با توجه به شرایط کرونایی که ان شاء الله امیدواریم در روزهای آتی بویژه تا انتخابات ۲۸ خرداد وضعیت بهتر و مساعد تری داشته باشیم. عمده تبلیغات در بستر فضای مجازی انجام می شود که نیاز به مراقبت جدی دارد. در همین راستا کمیته رصد فضای مجازی استان با عضویت دستگاه های اطلاعاتی، امنیتی، فضایی و سیاسی و فعال شده و کلیه فعل و انفعالات این حوزه را رصد می کند و البته مسئولیت دستگاه های متولی بویژه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بسیار سنگین و ضروری خواهد بود.

حبیبی اضافه کرد: برای تحقق مطالبه مقام معظم رهبری در راستای مشارکت بالا و حداکثری، جا دارد که فضای انتخابات گرم تر شود و به عبارتی چراغ انتخابات را روشن کنیم در همین راستا انتظار می رود ادارات، موضوعات انتخابات را در برنامه هایشان برجسته کنند. سربرگ مکاتبات، فضای محیطی و سخنرانی ها و جلسات باید رنگ و بوی انتخابات و دعوت به شرکت در انتخابات داشته باشد. البته با رعایت بی طرفی کامل، چرا که مدیران حق جانبداری از کسی را ندارند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین در ادامه تصریح کرد: مدیریت شهری و شهرداران، فضای محیط شهری را با استفاده از بنرها و تابلوها و اطلاع رسانی، کاملا به این امر اختصاص دهند. از ظرفیت شبکه حمل و نقل تاکسی و اتوبوس، می توان استفاده کرد. کسبه، بازار و فروشگاه ها می بایست دعوت به مشارکت کنند.

وی ادامه داد: با عنایت به ماده ۷۱ قانون انتخابات شوراها و ماده ۲۱ قانون انتخابات ریاست جمهوری، "کلیه وزارت خانه ها، سازمان ها و ادارات دولتی و موسسات وابسته به دولت و نهاد های انقلابی و شهرداریها، سازمان های وابسته به شهرداری موظفند حسب درخواست هیات های نظارت برانتخابات شوراها، وزارت کشور، استانداران، فرمانداران و بخشداران، کارکنان و سایر امکانات پشتیبانی و مالی خود را با تایید نهایی انتخابات توسط هیات های مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در اختیار آنان قرار دهند.لذا توقع داریم مدیران و روسای محترم سازمانها، متناسب با درخواست فرمانداران و بخشداران و ستاد انتخابات استان نهایت همکاری را داشته باشند.

حبیبی گفت: بار اصلی انتخابات و برنامه ریزی فرایند ها، بر دوش فرمانداران و بخشداران محترم و عزیز بوده که جا دارد از همین تریبون بصورت ویژه از زحمات و تلاش های شبانه روزی آنها تشکر و قدردانی داشته باشیم.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها