خبرهای داغ:
امام جمعه گیلانغرب انتخابات را بهترین راه برای تحقق مطالبات و رفع مشکلات مردم دانست و گفت: تقویت اقتدار و امنیت ملی در بٌعد داخلی و خارجی نیز در گرو مشارکت حداکثری است.
کد خبر: ۹۳۴۲۷۱۷
|
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۲

حجت الاسلام مجتبی فاطمی نسب  در گفتگو با خبرگزاری بسیج از گیلانغرب اظهار کرد: امروز در نگاه بین المللی و منطقه‌ای آن چیزی که نحوه تعامل کشورها و قدرت‌های نظامی جهان را تعیین می‌کند میزان حمایت و مقبولیت مردم از نظام است که باعث می‌شود حاکمیت با انتخاب و حضور صریح مردم سر کار بیایند.

وی با بیان اینکه حمایت مردمی به نوعی بهترین جلوه مشروعیت و مقبولیت حکومت را در چشم قدرت‌های منطقه‌ای و جهانی نشان می‌دهد، اظهار داشت: در برخی روایات آسایش با امنیت عجین است و در کلامی از امیرالمومنین(ع) نیز آمده که آسایش زندگی در گرو امنیت است.

حجت الاسلام فاطمی نسب اضافه کرد: بهترین مسیر برای تحقق مطالبه‌های مردم و امنیت جمعی، انتخابات است چون امنیت در کنار عدالت و رفاه از عمده نیازهای جامعه بوده و آسایش با امنیت عجین شده و در جوامعی مانند ایران که تکثر اقوام، گویش و عقاید به عنوان یک فرصت جمعی و نه تهدید، قلمداد می‌شود، بهترین مسیر برای تحقق مطالبات، انتخابات و جلب نظر عموم مردم در عین احترام به خواسته‌های اقلیت است.

خطیب جمعه گیلانغرب یادآور شد: اگر انتخابات مطمئن و با مشارکت حداکثری شکل گیرد به طور قطع آسایش قومیتی در کشور با خواست همه مردم در قالب جمهوریت نظام تداوم خواهد داشت.

او گفت: دفاع از اصول کشور و جهاد در راه پیشرفت جامعه از عمده مصادیق امنیت و اقتدار کشور و در منطق قرآن دفاع، ضامن صلاح جوامع و متقابلا تسلیم، عامل بروز فساد است.

حجت الاسلام فاطمی نسب افزود: آحاد جامعه باید در مقابل تحرّکات دشمن حساسیت به خرج دهند و آمادگی هرگونه برخورد را به خصوص در شرایط حسّاس که موجبات تضعیف فکری و فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و سیاسی در کشور از طرف بیگانه فراهم شده، حفظ و قبل از غافلگیر شدن ضربه را بر دشمن توطئه گر وارد سازند.

وی تاکید کرد: تسلیم، تعبیر به عدم شرکت در انتخابات و عامل بروز مشکلات است که اگر مردم از جامعه کنار بکشند و در برابر تحرکات دشمن حساسیت به خرج ندهند و آمادگی برخورد با هر شرایط را نداشته باشند زمینه تضعیف فکری سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی ایجاد می‌شود.

امام جمعه گیلانغرب یادآور شد: مردم باید در مقابل دسیسه های دشمن حساسیت به خرج دهند ضمن اینکه هرگونه تضعیف فکری اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی نیازمند برخورد است که بهترین نوع آن حضور در انتخابات و رای به افرادی است که صلاحیت سکانداری کشور را داشته باشند.

حجت الاسلام فاطمی نسب اظهار داشت: حضور در انتخابات باید صحیح، صریح و آگاهانه باشد تا قبل از اینکه از طرف دشمن ضربه ای متوجه کشور شود مردم باید آن را خنثی کنند.

او ادامه داد: امنیت و عدالت بدون مشارکت مردم و انتخاب درست ایجاد نمی‌شود بنابراین مشارکت مردم مایه اقتدار و امنیت کشور است لذا انتخابات یک فرصت است و برای دشمن تهدید به شمار می‌آید و اگر پرشور باشد و مردم حضور حداکثری داشته باشند تضمین کننده امنیت کشور است.

حجت الاسلام فاطمی نسب با بیان اینکه علت تحریم کشور ما از سوی دشمن، هراس از پشتوانه مردمی نظام اسلامی است، تاکید کرد: آنها بیش از تسلیحات نظامی از حمایت مردم هراس دارند چون حضور مردم نشان دهنده ژشتیبانی از نظام است.

امام جمعه سرپل ذهاب گفت: در شرایطی که گرفتاری‌هایی در مقوله معیشت مردم وجود دارد و معترض هستند اما پای انتخابات و آبروی نظام و امنیت کشور در میان است و مردم باید در این عرصه همچون گذشت میدانداری کنند.

وی اضافه کرد: انتخابات فرصتی برای ورود افکار جدید و برنامه و مدیریت جدید و راه نو در چرخه تصمیم سازی و تصمیم گیری‌های کلان کشور است و این تاثیر زیادی در حل مشکلات مردم و مسایل اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی خواهد داشت.

حجت الاسلام فاطمی نسب افزود: انتخابات به عنوان یک فرصت مهم و بی‌نظیری برای استحکام پایه‌های اقتدار و امنیت کشور بشمار می‌رود و امنیت تضمین کنده هرگونه خوف و وحشت فردی و اجتماعی است و یکی از دغدغه‌های نظام‌های سیاسی برای رسیدن به اهداف ایدئولوژیکی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، مقوله امنیت است.

او یادآور شد: در همه کشورهای دنیا برای تامین امنیت و جلوگیری از خوف و وحشت مردم و در امان ماندن از هرگونه تعرض و هجوم بیگانه به مرزهای جغرافیایی و فکری و فرهنگی، هزینه زیادی (همچون کنترل رسانه‌های مهاجم و بیگانه، ورود سبک زندگی بیگانه) برای تقویت استحکامات مرزی (دینی و فرهگنی و هویتی و سرزمینی) به منظور عدم ورود فرهنگ بیگانه و حفظ فیزیکی سرزمین آن کشور، انجام می‌شود.
وی اظهار داشت: امنیت تضمین کننده آرامش و بستر ساز فعالیت‌های اجتماعی جامعه و اقتدار است و جامعه مقتدر جامعه‌ای است که مردم نقش مستقیمی در جمهوریت آن دارند ضمن اینکه حفظ نظام در هر حالت بر همه لازم است.

ارسال نظرات