تبریز- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حفظ وحدت مسلمانان در برابر استکبار جهانی به ویژه آمریکای جنایتکار و رژیم کودک کش اسرائیل را خواستار شد.
کد خبر: ۹۳۴۲۹۶۰
|
۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم در دیدار با سرکنسول های جمهوری های ترکیه و آذربایجان در تبریز، افزود: تشدید تحریم‌های آمریکا و همچنین شیوع بیماری کرونا، ترانزیت کالا و حمل و نقل مسافر در مرزهای ایران با دو کشور دوست و همسایه ترکیه و جمهوری آذربایجان کاهش داده است که امیدواریم به زودی شاهد تغییر این وضعیت باشیم.

وی به ظرفیت‌های منطقه شمال غرب ایران در توسعه روابط اقتصادی ایران و کشورهای ترکیه و آذربایجان اشاره و اضافه کرد: منطقه شمال غرب از زمان‌های دور تاکنون بستر اصلی روابط ایران، ترکیه و آذربایجان بوده است و می‌تواند در عمق بخشی به اشتراکات فرهنگی، مذهبی و سیاسی نقش بی بدیل داشته باشد.

حجت الاسلام آل هاشم اشتراکات دینی، زبانی، فرهنگی و اجتماعی را بهترین وسیله برای توسعه و بسط همکاری ها و روابط فی مابین ایران و جمهوری های ترکیه و آذربایجان بیان کرد و گسترش همکاری ها در زمینه های گوناگون با این دو کشور را خواستار شد.

وی ادامه داد: بدون تردید اشتراکات تاریخی و فرهنگی ایران، ترکیه و آذربایجان می‌تواند زمینه های مناسب رفت‌ و آمد اتباع و گردشگران دو کشور را فراهم کند.

حجت الاسلام آل هاشم حفظ وحدت مسلمانان در برابر استکبار جهانی به ویژه آمریکای جنایتکار و رژیم کودک کش اسرائیل را خواستار شد و بر لزوم توسعه و تعمیق روابط طرف ها در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تاکید کرد.

وی با بیان اینکه ایران، ترکیه و آذربایجان در حوزه سیاست‌ خارجی هم اشتراکات فراوانی دارند، گفت: پشتیبانی از مظلومان جهان به خصوص فلسطین از جمله این اشتراکات است که با صدای بلند فریاد مظلومیت مردم این کشور را به گوش جهانیان می‌رسانند.

حجت الاسلام آل هاشم ضمن قدردانی از پیام تسلیت سرکنسولگری کشورهای ترکیه و آذربایجان به خاطر درگذشت والده خود، نزدیکی بین مردم سه کشور ایران، ترکیه و آذربایجان را موجب توسعه فرهنگ اسلامی بین مردمان این کشورها دانست.

در این دیدار «طوفان هبک» سرکنسول ترکیه و «علی نقی حسین اف» سرکنسول جمهوری آذربایجان در تبریز ضمن ادای احترام و قرائت فاتحه، پیام تسلیت دولت و ملت‌های این دو کشور را به امام جمعه تبریز ابلاغ کردند.

ارسال نظرات