سرلشكر باقري با اشاره به مسئله تحريم های نظام استکباری گفت: همه ي پيشرفت هاي دفاعي به بركت تحريم های ظالمانه به نتيجه رسيده است؛ چرا که این محدودیت ها، شکوفایی و خلق فرصت های ارزشمند را برای دانشمندان دفاعی ما به ارمغان آورد.
کد خبر: ۹۳۴۳۰۲۶
|
۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴

سرلشكر باقري گفت:‌ مجموعه طراحي و توليد موتورهاي هوايي در سازمان صنايع هوايي وزارت دفاع از اجزاي اصلي قدرتمند شدن و افزايش قدرت كشور است.

به گزارش خبرگزاری بسیج، سرلشكر پاسدار محمد باقري با حضور در سازمان صنايع هوايي وزارت دفاع از خط توليد موتور ملي اوج بازديد و در جريان آخرين پيشرفت ها و دستاوردهاي متخصصين صنعت هوايي وزارت دفاع در حوزه موتور هاي هوايي قرار گرفت.

سرلشكر باقري پس از بازديد از مجموعه های مختلف سازمان صنایع هوایی از جمله صنعت ساخت و طراحي موتورهای هوایی، با حضور در جمع مديران ارشد این سازمان با گراميداشت ياد و خاطره شهدا به ويژه شهداي سازمان صنايع هوايي، از تلاش هاي اين مجموعه در راستاي اعتلاي قدرت دفاعي جمهوري اسلامي قدرداني كرد.

وي با بيان اهميت موتور به عنوان يك موضوع حياتي و بسيار مهم در حوزه هواگردها و موشك ها تصريح كرد: موتورهاي محصولات هوايي جزو مهمترين بخش و به عنوان گلوگاهي حساس به لحاظ فناوري هستند كه در جهان كشورهاي معدود و انگشت شماري قادر به تولید آن هستند.

رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح در همين زمينه افزود: جمهوري اسلامي ايران باتلاش متخصصان و دانشمندان متعهد خود به بلوغي رسيده است كه توانسته است با اتكال به قدرت لايزال الهي و اعتماد به نفس و اتکا به ظرفیت های داخلی به حوزه خطير طراحي و توليد موتورهاي هوايي پيشرفته وارد شده و هزاران فروند هواگرد و پهپاد و موشك را با موتورهاي ساخت ايران آماده بهره برداری نماید و اين موضوع برای نیروهای مسلح و کشور بسيار مايه ي فخر و مباهات است.

سرلشكر باقري با آروزي فتح قله هاي پيشرفت توسط متخصصين صنعت دفاعي(مدظله العالي) به ويژه متخصصان صنعت طراحي و ساخت موتور هاي هوايي گفت: همانگونه كه تدبير حكيمانه فرمانده معظم كل تأكيد بر «قوي شدن» است؛ بی تردید افزایش قدرت دفاعي كشور مولفه ی اصلی «قوی شدن» و صنعت طراحي و توليد موتورهاي هوايي نیز از اجزاي اصلي این مهم به شمار می رود.

سرلشكر باقري بابيان اينكه توليد موتور در كنار ارزش دفاعي از ارزش افزوده اقتصادي نيز برخوردار است گفت:‌ تمامي هواگردها، موشك ها و ... به مسئله موتور وابسته هستند و اين موضوع مهم توجه هر چه بيشتر به اين بخش را افزوده است.

سرلشكر باقري در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به مسئله تحريم های نظام استکباری گفت: همه ي پيشرفت هاي دفاعي به بركت تحريم های ظالمانه به نتيجه رسيده است؛ چرا که این محدودیت ها، شکوفایی و خلق فرصت های ارزشمند را برای دانشمندان دفاعی ما به ارمغان آورد.

رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح در بخش پاياني صحبت هاي خود با اشاره به مسئله سرمايه انساني به عنوان يك موضوع مهم و مورد تأكيد فرمانده كل قوا تصریح کرد: بر اساس این رهنمود، مهمتر از ساخت محصول، جواناني هستند كه محصول را طراحي و ساخته اند.

وی افزود: بايد نسل به نسل دانشمندان مومن،‌متدين و متخصص به اين مجموعه ها اضافه شده تا علاوه بر ایجاد ظرفیت های کارآمد، دانش جديد نیز به مجموعه هاي دفاعي منتقل شود.

ارسال نظرات