خبرهای داغ:

خوزستانی‌ها ۱۹ میلیارد تومان فطریه پرداخت کردند

مدیرکل کمیته امداد خوزستان گفت: امسال ۱۹ میلیارد تومان فطریه توسط مردم این استان برای رفع مشکل نیازمندان به کمیته امداد پرداخت شده است.
کد خبر: ۹۳۴۳۰۹۴
|
۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج ، جمال شیبه عصر دوشنبه در گفتگویی رسانه‌ای درباره جزئیات این خبر اظهار کرد: بر اساس اعلام شورای زکات، مردم خوزستانی تاکنون در عید فطر امسال ۱۹ میلیارد تومان فطریه و کفاره خود را با نیت رفع بخشی از مشکل نیازمندان و محرومان به پایگاه‌های این نهاد پرداخت کردند.

وی تشریح کرد: از مجموع مبالغ پرداخت شده، ۱۵ میلیارد تومان فطریه عام، دو میلیارد تومان فطریه سادات، یک میلیارد تومان غیر عمد و یک میلیارد تومان عمد کفارات بوده است.

مدیرکل کمیته امداد خوزستان تأکید کرد: وجوه جمع‌آوری‌شده هر منطقه در روزهای عید و با همکاری هیئت امنای مساجد و بلافاصله میان افراد شناسایی شده و واجد شرایط، با اولویت زنان سرپرست خانوار، بیماران صعب‌العلاج و سالمندان توزیع شد.

شیبه یادآور شد: سال گذشته ۱۱ میلیارد تومان زکات فطریه در پایگاه‌های کمیته امداد در خوزستان جمع آوری و به حساب افراد تحت حمایت واریز شد که نسبت به امسال ۵۰ درصد رشد داشته است.

مدیرکل کمیته امداد خوزستان خبر داد: امسال یک هزار و ۱۸۰ پایگاه ثابت و سیار شورای زکات در دفاتر امداد مراکز نیکوکاری و مساجد سراسر استان برای جمع آوری فطریه تدارک دیده شد؛ همچنین از پایگاه‌های اینترنتی نیز زکات فطریه جمع آوری شد.

شیبه افزود: فطریه جمع‌آوری‌شده از هر منطقه در همان منطقه برای کمک هزینه معیشت، رفع سوءتغذیه کودکان، کمک هزینه تحصیلی، درمان، جهیزیه، مسکن و اشتغال افراد نیازمند تقدیم نیازمندان می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد خوزستان گفت: مردم می‌توانند کمک‌های غیر نقدی خود را با تحویل به دفاتر این نهاد و مراکز نیکوکاری و کمک‌های نقدی خود را از طریق پرداخت‌های نوین و با شماره‌گیری کد دستوری #۰۶۱۵۸۸۷۷* از طریق تلفن همراه به دست نیازمندان برسانند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار