سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان البرز گفت: حدود ۶۰ درصد از مردم اصول را رعایت می‌کنند؛ اگر بتوانیم پروتکل‌ها را درست پیش ببریم انتظار می‌رود، تا دو هفته آتی آمار فوتی‌های کرونا کاهش یابد.
کد خبر: ۹۳۴۳۱۰۴
|
۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، علیرضا سلیمانی با بیان این که برای کنترل شرایط بیماری باید ۹۰ درصد مردم پروتکل‌ها را رعایت کنند، گفت: حدود ۶۰ درصد از مردم اصول را رعایت می‌کنند؛ اگر بتوانیم پروتکل‌ها را درست پیش ببریم انتظار می‌رود، تا دو هفته آتی آمار فوتی‌های کرونا کاهش یابد.

حدود ۶۰ درصد مردم اصول بهداشتی را رعایت می‌کنند

وی با اشاره به آمار شیوع بیماری در روز گذشته، گفت: متاسفانه در شیب خیلی تند شیوع کرونا قرار گرفته‌ایم و به نظر می رسد تعداد مراجعات هرچند کمی کاهش یافته است اما همچنان آمار فوتی‌ها بالا است.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان البرز با تأکید بر این که از بی احتیاطی جدا خودداری شود و پروتکل‌ها را پیگیری کنید، افزود: امیدواریم این دوران را بگذرانیم. رعایت اصول بهداشتی و دوری از تجمعات برای همه سخت است ولی برای نجات از شر بیماری باید این کار ها را انجام بدهیم.

سلیمانی یادآور شد: اگر ۹۰ درصد افراد اجتماع اصول بهداشتی را رعایت کنند شرایط به سرعت کنترل می‌شود اما تا مادامی که فقط ۵۰ الی ۶۰ درصد افراد اصول را رعایت می‌کنند اوضاع به همین شکل پیش خواهد رفت.

وی در خصوص تغییر رنگ کرونایی مناطق مختلف استان و البته کشور، اضافه کرد: این تغییر رنگ با توجه به آمار هر منطقه اعلام می‌شود و به نظر می‌رسد در پی تدابیر و محدودیت‌ها وضعیت کشور و به تبع آن استان بهتر شده است.

به گفته سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان البرز انتظار می‌رود با ادامه این روند و دوری از عادی انگاری تعداد فوتی‌ها طی دو هفته آتی کاهش یابد.

سلیمانی در پایان با اشاره به تزریق واکسن برای افراد بالای ۷۵ سال، تصریح کرد: افرادی که در اولویت تزریق واکسن هستند و با آنان تماس گرفته نشده است، می‌توانند در سامانه ثبت نام و برای دریافت واکسن اقدام کنند.

انتهای پیام/ف

ارسال نظرات