حجت الاسلام رحیمی؛

موضوع اصلی در نظام ما اعتقادی نیست، بلکه اقتصادی است

مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه گفت: مشکلات متعددی در نظام مقدس جمهوری اسلامی وجود دارد، ولی همگان این مسئله‌ی اساسی را بدانند که موضوع اصلی در نظام ما اعتقادی نیست، بلکه اقتصادی است.
کد خبر: ۹۳۴۳۱۰۷
|
۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳

همایش نقش نهاد روحانیت در مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسن رحیمی مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) در میان جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های استان آذربایجان‌غربی در سالن جلسات دوم آذر ناحیه بسیج دانشجویی استان آذربایجان‌غریی برگزار شد.

در ابتدای مراسم سید محمود صفری فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان آذربایجان‌غربی گفت: بزرگترین سرمایه نظام مقدس جمهوری اسلامی اتکای آن بر سرمایه اجتماعی است که همان پشتیبانی مردم است.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان آذربایجان‌غربی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران به عنوان یگانه پرچمدار اسلام حقیقی زمانی سربرآورد که دو اسلام تکفیری و آمریکایی در کف میدان در حال جولان دادن بودند.

صفری با اشاره به اینکه مشروعیت نظام مقدس جمهوری اسلامی از صندوق‌های انتخابات گرفته شده است، گفت: انقلاب اسلامی از همان ابتدا با هدایت پرمغز معمار انقلاب اسلامی مشروعیت خود را با رأی آری مردم ایران به نظام مقدس جمهوری اسلامی گرفته است.

وی تاکید داشت: دشمنان انقلاب اسلامی ۴۳ سال است با امپراطوری رسانه‌ای خود مشروعیت نظام‌مقدس جمهوری اسلامی را که برگرفته از رأی مردم است را پشت سرهم تخریب می‌کند.

صفری در ادامه با اشاره به نقش نهاد روحانیت در انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: از همان ابتدای انقلاب نهاد روحانیت همیشه همراه و همگام فراز و نشیب‌های انقلاب اسلامی بوده است و در خیلی از مسائل مدیون این نهاد معزز هستیم.

وی با بیان اینکه تضعیف نهاد روحانیت به مثابه تضعیف نظام مقدس جمهوری اسلامی است گفت: دشمنان انقلاب اسلامی سعی دارد نهاد روحانیت را مقابل تفکر مردم سالاری دینی قرار بدهد.

در ادامه‌‌ی مراسم نمایندگان دانشجویان دانشگاه‌های استان آذربایجان‌غربی اظهار داشتند: چرا در قضیه فتنه ۸۸ حوزه‌های علمیه کشور مخصوصاً حوزه علمیه قم وارد این جریان نشدند.

دانشجویان در ادامه خاطر نشان کردند: علت مغفول ماندن رسالت حوزه‌های علمیه در بزنگاه‌های اجتماعی چه چیزی می تواند باشد.

یکی از دانشجویان دختر همچنین تاکید داشت: ما خیلی کلمه خلأ قانونی یا ناکارآمدی مدیریتی را می شنویم شما در این زمینه چه کار هایی انجام دادید.

دانشجویان در ادامه اظهار داشتند: در این چهل سال بعد از انقلاب به خصوص نهاد روحانیت چه نقشی در تئوری عرضه کردن مبانی اسلامی داشته است.

همچنین یکی از دانشجویان برادر حاضر در جلسه با بیان سوالی در حوزه‌ی انتخابات گفت: با توجه به اینکه ما انتخابات ۱۴۰۰ را در پیش داریم یکی از مولفه‌های انتخاب اصلح از منظر حوزه‌ی علمیه چیست و اینکه در سطح جامعه جهت ایجاد اجماع عمومی برای مشارکت حداکثری چه اقداماتی صورت گرفته است

در ادامه مراسم حجت الاسلام والمسلمین حسن رحیمی مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه گفت: در قرآن و روایات به دو طیف از آحاد جامعه اشاره شده است؛ یکی خواص مردم و دیگری عوام مردم که تاکید فراوان آمده که این دو طیف را هیچ وقت رها نکنید.

مدیر حوزه‌‌ علمیه‌ی امام خمینی(ره) ارومیه تصریح کرد: در پیروزی انقلاب اسلامی نیز امام خمینی(ره) اگر با همین توده ها همکاری نمی‌کردند، پیروزی بدست نمی‌آمد.

رحیمی افزود: دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی از همان ابتدا که متوجه شدند این دوطیف باعث اصلی پیروزی انقلاب اسلامی شده است، با روش‌های زیادی مثل ترور مورد هجمه و تخریب قرار دادند.

وی گفت: بعد از مدت‌ها استکبار متوجه آن شد که ترور جانی راه حل ماجرا نیست، و مسئله‌ی ترور افکار و اندیشه‌های نخبه‌های انقلاب اسلامی را در دستور وار خود قرار دادند.

رحیمی اظهار داشت: حضور مردم‌ همه باره در پای صندوق‌های رأی خط بطلانی بر همه دسیسه‌های استکبارجهانی است که ۴۰ سال است بر علیه مردم و روحانیت در حال تلاش و تکاپو هستند.

وی با اشاره به دو خطر جدی در انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: تحریف و انفعال دو خطر بزرگ انقلاب اسلامی است که اکنون جامعه ما را تهدید می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی ادامه داد: یک عده با بازگویی گزافه‌گویی دشمنان انقلاب اسلامی می‌خواهتد جایگاه رهبری را تضعیف کنند و با تاکید به سست عنصری شورای نگهبان اصرار دارند به ملّت ایران بگویند، جمهوری اسلامی به هیچ عنوان مسئول درست و کارآمد ندارد.

وی ادامه داد: اجتناب گفتمان انقلاب اسلامی از مسئله‌ی انفعال موضوع جدی است که باید در دستور کار قرار بگیرد.

رحیمی به نقش‌آفرینی طلبه‌ها پرداخت و گفت: شما در همین ارومیه نگاه کنید، اولین نفری که به حوزه‌ی فساد شهری ورود کرد یک طلبه‌ی جوانی بود که باعث شد دستگیری‌های زنجیرواری را رقم بزند.

وی گفت: سیاسی‌کاری در مجموعه‌های انقلابی سم است؛ این که گفتمان انقلاب را شبیه حزب باد کنیم، یک خیانت بزرگ قلمداد می‌شود.

مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه تاکید داشت: مشکلات متعددی در نظام مقدس جمهوری اسلامی وجود دارد، ولی همگان این مسئله‌ی اساسی را بدانند که موضوع اصلی در نظام ما اعتقادی نیست، بلکه اقتصادی است.

رحیمی ادامه داد:دشمنان انقلاب اسلامی سعی بر آن دارند که مشکلات نظام مقدس جمهوری اسلامی را بصورت سیستمی جلوه بدهند.

وی افزود: این که بگوییم ما مشکلی نداریم نه، از بنیان یک موضوع غلطی است اما مکلات در نظام مقدس جمهوری اسلامی نقطه‌ای است نه سیستمی.

رحیمی در پایان گفت: امید است با روی کار آمدن دولت جوان حزب‌اللهی همه مشکلات اقتصادی کشور بدست شما جوانان حل شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار