فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان آذربایجان غربی گفت: یکی از خطرهای بسیار بزرگی که امروز گفتمان زنان را در سطح کشور تهدید می‌کند فمینیسم خزنده‌ای است که در خود جریان حزب الله نیز وجود دارد.
کد خبر: ۹۳۴۳۱۰۸
|
۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، همایش مجازی بانوان از سراب وعده‌های انتخاباتی تا وضع موجود باحضور سید محمود صفری؛ فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان آذربایجان غربی در بین جمعی از دانشجویان چند صد نفری خواهر کل کشور (بصورت وبیناری و لایو اینستاگرام) و جمع محدودی از نمایندگان دانشجوی خواهر استان آذربایجان غربی در سالن جلسات دوم آذر ناحیه بسیج دانشجویی استان آذربایجان غربی برگزار شد.

 

در ابتدای مراسم سید محمود صفری فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان آذربایجان غربی گفت: یکی از خطوط جدی عملیات روانی دشمن بر روی زنان متمرکز است.

 

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان آذربایجان غربی تصریح کرد: موضوعات مختلفی از جانب خیلی از افراد من جمله از حضور زنان در ورزشگاه ها ،از مقوله حجاب اجباری و اختیاری، تعدد زوجات، مطالبه مناصب حکومتی به وسیله زنان، مسائل فقهی و حقوقی و ده‌ها موضوع دیگر مطرح می‌شود.

 

وی خاطر نشان کرد: قله‌ی زنان عالم حضرت زهرا سلام الله علیها می‌باشد؛ ایشان هم در ساحه‌ی خانه و خانواده و هم در کنشگری‌های سیاسی و اجتماعی که در صدر اسلام و در قامت دفاع از ولایت داشتند نقش بی‌نظیری را ایفا کردند.

 

وی افزود: زن در دنیای معاصر به ویژه در عصر صنعتی شدن دنیا، دچار تغییر در مفهوم و در کارکرد شده است.

 

صفری اظهار داشت: برخی از کشورهای اسلامی در دام تحجب گرفتار شدند که متأسفانه در دوران پهلوی، کشور ما هم جزو کشورهای اسلامی بود که می خواستند چنین وانمود کنند که برای زن شأنیتی و جایگاهی قائل هستند.

 

وی تاکید داشت: انقلاب اسلامی در شرایطی سر بر آورد که اسلام آمریکایی از یک سو و اسلام تکفیری از سوی دیگر جولان می‌دادند؛ تعبیر و تفسیری که  امامین انقلاب اسلامی از زن ارائه دادند همان تعبیر و تفسیری بود که اسلام ناب برای ما تبیین کرده است.

 

صفری با اشاره به پیام رهبر انقلاب به کنگره هفت هزار شهید زن مسلمان خاطر نشان کرد: در الگوی زن مسلمان ایرانی که رهبر انقلاب به کنگره‌ی هفت هزار شهید زن مسلمان صادر کردند، بزرگترین حقی در این الگو که برای زن قائل شده‌اند حق کرامت الهی او است.

 

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان آذربایجان غربی  گفت: زن مسلمان ایرانی امروز بزرگترین معضل و مشکلش، خودآگاهی است.

 

وی ادامه داد: یکی از خطرهای بسیار بزرگی که امروز گفتمان زنان را در سطح کشور تهدید می‌کند فمینیسم خزنده‌ای است که در خود جریان حزب الله نیز وجود دارد.

 

این مقام استانی با اشاره به میدان کشیدن بحث زنان در انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: وعده‌ی وزارت زنان ، وعده ی حضور آنها در هیئت دولت، وعده ی نقش آفرینی آنها در دستگاه‌ها و ارگان‌ها همه و همه وعده‌هایی بود که باعث شد رییس جمهور وقت در سال ۱۳۷۶ رقابت انتخاباتی را با برد خود به اتمام برساند.

 

وی خطاب به دانشجویان خوهر دانشگاه‌های کشور گفت: امیدآفرینی و حفظ اعتماد مردم را در اولویت کارخود قرار بدهید، امروز دشمنان انقلاب اسلامی سعی دارند با زیر سوال بردن شورای نگهبان و با زیر سوال بردن ساز و کارهای انتخاباتی، اعتماد مردم را سلب کنند.

 

بخشی از اعتماد مردم را هم بدین شکل سلب می کنند که عمرو و زید فرقی ندارد وضع ما همین است آنها می‌خواهند مردم به هر آنچه که از لسان کاندیداها صادر می‌شود بی‌اعتماد شوند.

 

صفری با بیان اینکه بله در نظام جمهوری اسلامی اشکالاتی وجود دارد تاکید داشت: اینکه اگر فسادی وجود دارد و اگر اشکالی وجود دارد این اشکال و فساد ما نقطه‌ای است نه سیستماتیک.

 

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان آذربایجان غربی در ادامه به محقق نشدن تمامی وعده‌های انتخاباتی در حوزه زنان گفت: آن دسته از وعده‌های انتخاباتی که در حوزه زنان رییس جمهورهای فعلی، سابق و اسبق داده‌اند متاسفانه اکثرا عملی نشده است.

 

صفری با اشاره به تحریف کشدن مطالبات به حق زنان توسط یک عده گفت: واقعاً مسئله زنان ما در امروز جامعه این است که زن ما خلبان بشود ؟ یا دختر ما برود راننده کامیون شود؟ مهندس معدن شود یا در معدن کار کند؟ واقعاً مسئله‌ی اولویت‌دار و اساسی زنان ما این است؟

 

وی در ادامه به معضل اساسی حوزه زنان جامعه ایرانی پرداخت و گفت: آنچه که این شعارهای پرطمطراق را در جامعه تبدیل به موج می کند این است که زنان ما به خودآگاهی نرسیده‌اند، اگر با دقت به این مسائل خیره شویم می‌بینیم که این دسته از مطالبات فقط مطالبه ۱۰ درصد از جامعه زنان ما است.

 

وی افزود: در موضوع زنان مقوله‌ی هیجانات و احساسات اهمیت بسیار بیشتری دارد از همین منظر همه زنان در کل دنیا احساس می‌کنند که دچار یک ظلم تاریخی هستند و این احساس درستی است.

 

صفری در ادامه با بیان مطالبه به حق و اصلی حوزه زنان در انتخابات پرداخت و گفت: مهمترین مطالبات زنان ما در حوزه انتخابات، باید سهم آنها از اقتصاد باشد؛ امروز سهم زنان ما از اشتغال و از اقتصاد کمتر از یک پنجم است.

وی خطاب به دانشجویان کشور گفت: مطالبات زنان را به سمت مسائل واقعی آنها سمت و سوق دهید.

 

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان آذربایجان غربی با بیان آسیب جدی زنان در ستادهای انتخاباتی گفت: یکی از آسیب‌های جدی در کشور ما این است که زنان و دختران را در ستادهای انتخاباتی برای جذب مردان استفاده می کنند که این زیبنده نقش‌آفرینی زنان و دختران ما در جامعه کنونی نیست.

 

وی افزود: اگر مقام معظم رهبری از حاج قاسم ما به مرد میدان تعبیر کرد، امروز ما به شیر زنانی در همین میدان نیاز داریم.

 

صفری در ادامه به دو موضع اساسی انفعال و انحراف پرداخت و اظهار داشت: انفعال و انحراف دو خطر بزرگی بودند که رهبر عظیم الشأن انقلاب نسبت به آنها هشدار دادند، فلذا نباید گفتمان انقلابی در حوهز زنان منفعل باشد.

 

وی تاکید داشت: اجازه ندهید مطالبات به حق و جدی زنان در جامعه و مطالبات فراگیر زنان در جامعه جای خودش را به مطالبه‌ سلبریتی‌‌ها بدهد.

 

صفری در پایان با بیان موضوع گروگان گیری مناصب دولتی توسط یک عده ورشکسته سیاسی گفت: در اکثر استان‌ها چند ورشکسته سیاسی در حوزه زنان داریم که چندین سال است با گروگان‌گیری مسئولیت‌های متعدد در سازمان‌ها و اداره‌ها، اجازه میدان دادن به زنان انقلابی را نمی‌دهند، شما خواهران انقلابی با نقش‌آفرینی‌تان بُت این هیمنه ضعیف‌الجثه را بشکنید.

 

در ادامه مراسم دانشجویان حاضر در جلسه با بیان موضوعاتی از جمله: گرانی هدف‌دار بیش از حد لوازم حجاب در مقابل ارزانی لوازم بی‌حجابی، خدمات آموزشی نظام مقدس جمهوری اسلامی به حوزه زنان و استفاده ابزاری دولت‌های لیبرال از زنان در انتخابات پرداختند

ارسال نظرات