خبرهای داغ:
مدیر مرکز فرهنگی دفاع مقدس خرمشهر، از برگزاری ۵۰ برنامه به صورت حضوری و مجازی به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۴۳۱۵۴
|
۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۱

عبدالامیر عریضاوی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج اظهار کرد: پس از برگزاری جلسات تخصصی و جامع در رابطه با بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر، قرار است که امسال ۵۰ عنوان برنامه به این مناسبت برگزار شود که از ۳۱ اردیبهشت آغاز و تا سوم خرداد ادامه خواهند داشت.

وی، به برگزاری ویژه‌برنامه سوم خرداد با مشارکت محدود نیروهای مسلح اشاره کرد و گفت: امسال نیروهای مسلح در سطح محدود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برنامه‌ها مشارکت می‌کنند که از جمله این برنامه غبار روبی گلزار شهدای خرمشهر است که پنجشنبه (۳۱ اردیبهشت‌ماه سال جاری) با سخنرانی فرماندار شهرستان اجرا شود.

دبیر ستاد بزرگداشت آزادسازی خرمشهر، از رژه خودرویی نیروهای مسلح به عنوان دیگر برنامه یاد کرد و گفت: امسال به صورت نمادین خودروهای آذین‌بندی شده نیروهای مسلح از مقابل مسجد جامع رژه خودرویی خود را آغاز می‌کنند تا تداعی‌کننده لحظه آزادسازی خرمشهر باشد.

وی افزود: همچنین هماهنگ شده است که یک بالگرد مسیر حرکت خودروها و مسجد جامع خرمشهر را گل‌باران کند.

عریضاوی همچنین از برگزاری ویژه‌برنامه سوم خرداد از صداوسیما مرکز آبادان با حضور سرداران ملی و استانی خبر داد و اظهار کرد: صدا سیما مرکز آبادان قرار است که ویژه‌برنامه‌ای را در مجموعه فرهنگی دفاع مقدس خرمشهر از یکم تا سوم خرداد به صورت زنده تهیه کند.

وی افزود: قرار است که در این برنامه مهمانانی از جمله سرداران باقری، خادم الشهدا، یوسفی و امیران ارتش همچون لشکر ۹۰ زرهی و قرارگاه اشهد جنوب حضور داشته باشند.

دبیر ستاد بزرگداشت آزادسازی خرمشهر، از حضور فاتحان خرمشهر به عنوان دیگر برنامه احتمالی اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از برنامه‌ها که هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است، تجمع فاتحان خرمشهر است که تلاش می‌شود به صورت محدود و طبق دستورالعمل‌ها برگزار شود تا این حرکت فرهنگی که هرساله برگزار می‌شد، امسال ترک نشود.

وی ادامه داد: قرار است که در قالب برنامه شعر و خاطره خوانی توسط فاتحان انجام شود و پیش‌بینی شده که ۵۰ نفر از فاتحان در این برنامه مشارکت داشته باشند.

عریضاوی با تأکید بر اینکه به علت وضعیت شهرستان و شیوع بیماری کرونا عمده برنامه‌های امسال به صورت مجازی برگزار خواهند شد، افزود: برای سوم خرداد ۱۴۰۰، مسابقات فرهنگی، هنری، کتاب‌خوانی و هنرهای تجسمی در قالب مجموعه برنامه‌های فرهنگی ادارات و سازمان‌ها برگزار می‌شود.

وی، از ویژه‌برنامه فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند به عنوان نمونه این برنامه‌ها یاد کرد.

مدیر مرکز فرهنگی دفاع مقدس خرمشهر، از برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی به عنوان یکی دیگر از این برنامه‌ها خبر داد و افزود: یکی دیگر از برنامه‌ها به مناسبت سالروز فتح خرمشهر مسابقه کتاب‌خوانی از کتاب «۳ دقیقه در قیامت» است که فایل‌ها و کتاب‌های آن در اختیار عموم قرار گرفته و در سایت سازمان منطقه آزاد اروند نیز قرار گرفته است.

عریضاوی همچنین به ثبت ملی آثار دفاع مقدسی به عنوان یکی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در آستانه سالروز آزادسازی خرمشهر اشاره و بیان کرد: این حرکت نیز هشت ماه است که آغاز شده و در این روزها نخستین مرحله که تأیید در سطح استان است، انجام شد.

وی ادامه داد: هر کدام از این آثار که قرار است که ثبت ملی شوند حامل داستانی واقعی هستند و حادثه تاریخی را روایت می‌کنند که در مرحله اول این بناها ثبت می‌شوند و در ادامه داستان شفاهی آنها ثبت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، خرمشهر سوم خرداد سال ۱۳۶۱ در عملیات بیت‌المقدس از رژیم بعث باز پس گرفته شد که این مناسبت در تقویم به عنوان روز ملی ثبت شد که مردم هر ساله این مناسبت و پیروزی را در قالب برگزاری برنامه‌های مختلف پاس می‌دارند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها