خبرهای داغ:
در نشست استاندار با مدیران دستگاه های اجرایی استان اجرایی شد

تشکیل کارگروه بسیج سازندگی برای سازندگی و محرومیت زدایی

در جلسه مشترک استاندار خوزستان با مسئول بسیج سازندگی و مدیران دستگاه های اجرایی استان بر همکاری هرچه بیشتر دستگاه ها با بسیج سازندگی در راستای تدوین و اجرایی شدن برنامه های محرومیت زدایی تاکید شد.
کد خبر: ۹۳۴۳۱۵۷
|
۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۴

قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار خوزستان در این نشست عنوان داشت: دستگاه های اجرایی باید جهادی و انقلابی حرکت کنند تا پروژه های محرومیت زدایی به خوبی اجرایی شود.
سلیمانی دشتکی اضافه کرد: این کارگروه تشکیل شده تاپروژه های کوتاه مدت عمرانی، راه سازی و... که بودجه کمتری نیاز دارند هرچه سریعتر با همیاری دستگاه های اجرایی و بسیج سازندگی آماده و تحویل داده شوند.
وی ادامه داد: یک بانک اطلاعاتی برای شناسایی مشکلات و محرومیت ها تشکیل شده تا هرچه بیشتر در راستای تدوین برنامه های محرومیت زدایی قدم برداریم.
سرهنگ زبیدی، مسئول بسیج سازندگی سپاه ولیعصر (عج) خوزستان عنوان کرد: در این کارگروه موضوعات مهمی در رابطه با محرومیت‌زدایی در استان خوزستان مطرح شد تصمیمات خوبی اتخاذ شد انشاالله در اعتبارات و بودجه‌ای که برای سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده نقش‌آفرینی بسیج سازندگی بیش از پیش خواهد بود.
سرهنگ زبیدی با اشاره به اینکه در سرفصل های آب روستایی، راه روستایی، زیرساخت اشتغال و مسکن محرومین توافقات خیلی خوبی در حال انجام است، گفت: ان شالله در سال ۱۴۰۰ شاهد خدمات محرومیت زدایی توسط بسیج سازندگی با همکاری دستگاه های اجرایی در استان خوزستان خواهیم بود.

وی افزود: در حال رایزنی با دستگاه های اجرایی هستیم که پروژه های اولویت اول را در برنامه های امسال به ویژه در بخش بحران های تنش آبی و راه روستایی با استفاده از اعتبارات انجام دهیم.
مسئول بسیج سازندگی خوزستان ادامه داد: سال گذشته به کمک روستاییان رفتیم و عمدتا در شهرستان اهواز و‌غیزاینه در آبرسانی سیار و احداث ۳۰ کیلومتر خطوط انتقال آب با همت سپاه حضرت ولیعصر (عج) به روستاها آبرسانی شد.

سرهنگ زبیدی گفت: در بحث آب گرفتگی بندر امام حدود ۲۰۰ واحد احداثی در مصوبات سفر فرمانده کل سپاه قرار گرفت همچنین ۲۱۰ واحد طرح شهید کاظمی برای مددجویان با همکاری کمیته امداد برای مسکن مددجو تکمیل کردیم تا پایان خرداد ماه تمام این واحدها تحویل داده خواهد شد.

عبیات، معاون عمرانی استاندار خوزستان با اشاره به اینکه بسیج سازندگی در بحث بحران ها و جبران خسارت ها در شرایط سیل و.. تاثیر به سزایی داشته بیان کرد: مواردی را در ارتباط با قانون بودجه و ردیف های مناسب برای امضای تفاهم نامه های مشترک بررسی کردیم با دستگاه‌های اجرایی به ویژه در قسمت راه، آب و فاضلاب و کشاورزی در هفته‌های آینده مبانی اعتباراتی کارهای مشترک را مورد بررسی قرار می‌دهند و تفاهم‌نامه‌هایی در این زمینه منعقد خواهد شد که توسط بسیج سازندگی و با مشارکت دوجانبه با دستگاه‌های اجرایی در این زمینه‌ها پروژه‌هایی اجراشوند.

عبیات ادامه داد: در گام نخست پروژه های زیر ۱۰ میلیارد تومان را در برنامه داریم که از نظر زمان اجرا فاصله زمانی کمتری را در بر خواهد داشت که حداکثر به مدت یک سال ان شالله به نتیجه برسد.

امیری زاده، مسئول سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به پروژه های فعالیت های آبخیز داری در راستای جهش تولید در بخش کشاورزی گفت: با همکاری بسیج سازندگی می توانیم پروژه های بخش مبارزه با آفات، واکسیناسیون احشام، مشاوره و آموزش
کشاورزان، نهال کاری و... به خوبی انجام دهیم تا با تولید محصول بیشتر در راستای محرومیت زدایی اقدام کنیم.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها