خبرهای داغ:
سید جاسم موسوی، قاری قرآن کریم رتبه نخست رشته قرائت تحقیق مسابقات بین‌المللی قرآن کریم کشور هلند را از آن خود کرد.
کد خبر: ۹۳۴۳۳۱۰
|
۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹

به گزارش بسیج از خوزستان، سید جاسم موسوی، قاری قرآن کریم رتبه نخست رشته قرائت تحقیق مسابقات بین‌المللی قرآن کریم کشور هلند را از آن خود کرد.

سید جاسم موسوی، قاری قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، گفت: کرونا اگرچه با محدودیت‌ها و آسیب‌هایی همراه بود، اما فرصتی شد برای آنکه ما از برنامه‌هایی که در فضای مجازی و سطح جهان برگزار می‌شود، مطلع شده و در آنها شرکت کنیم.

وی ادامه داد: مؤسسه دارالهدی مراکش این مسابقات قرآن را در کشور هلند برگزار می‌کنند. با توجه به ارتباطاتی که از دو، سه سال قبل با قاریان سایر کشورهای دنیا دارم، دوستان قاری در کشور مراکش از من دعوت کردند که در این مسابقات شرکت کنم. مسابقات در سه مرحله مقدماتی، نیمه نهایی و فینال برگزار شد. مرحله مقدماتی یک تلاوت سه ‌دقیقه‌ای به مسابقات ارسال کردم. بعد از آنکه به مرحله نیمه‌نهایی راه یافتم تلاوت ده دقیقه‌ای از ما خواسته شد و در مرحله فینال با شرکت‌کنندگان از کشور مراکش، مصر، الجزایر و اندونزی رقابت داشتم. در این مرحله تلاوت ۱۵ دقیقه‌ای از آیاتی که هیأت داوران مشخص کرده بودند ارسال کردم.

موسوی گفت: پیش از برگزاری مسابقات یک جلسه‌ توجیهی با حضور هیأت داوران در فضای مجازی برای همه شرکت‌کنندگان برگزار شد و آنها آیین‌نامه و نحوه داوری را کاملاً توضیح دادند.

این قاری قرآن کریم گفت: در اختتامیه این مسابقات سفیر مراکش در کشور هلند از اینکه یک ایرانی توانسته رتبه نخست را به دست بیاورد و از همه کشورهای جهان در این مسابقه شرکت کردند ابراز خرسندی کرد.

وی بیان کرد: سطح مسابقات بسیار خوب و برگزاری یک جلسه توجیهی از سوی هیأت داوران برای شرکت کنندگان نشان دهنده آن است که برگزارکنندگان این مسابقات می‌خواهند تجربیاتی را که از سال‌های گذشته به دست آورده‌اند برای بهتر برگزارکردن مسابقات به کار ببندند.

موسوی اظهار کرد: امیدوارم این فعالیت‌هایی که ما به صورت خودجوش در جهت جایگاه قرآن کریم در کشور انجام می‌دهیم، مسئولان در نظر داشته باشند و امتیازات و تمهیداتی را برای ما قائل شوند. درست است که ما نماینده رسمی جمهوری اسلامی نبودیم اما چنین اقدامات خودجوشی باعث گسترش فضای قرآنی در سطح جهان خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها