همزمان با سوم خرداد ماه روز مقاومت،ایثار وپیروزی ،رژه خودرویی وعطر افشانی قبور شهداء با حضور جمعی از مسئولین شهرستان،خانواده شهدا ءوایثارگران درجوار دوشهید گمنام دانشگاه ازاد زرند برگزارگردید.
کد خبر: ۹۳۴۴۸۹۴
|
۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۴۹

  • به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان: همزمان با سوم خرداد ماه روز مقاومت، ایثار وپیروزی، رژه خودرویی وعطر افشانی قبور دوشهید گمنام با حضور مهندس صادق زاده فرماندار، سرهنگ کردی فرمانده سپاه زرند وجمعی از مسئولین شهرستان، خانواده شهدائ وایثارگران درجوار دوشهید گمنام دانشگاه ازاد زرند برگزارگردید.
    درپایان شرکت کنندگان دراین مراسم با حضور در جوار قبور مطهر دو شهید گمنام این دانشگاه ضمن قرائت فاتحه به مقام بلند این دو شهید گمنام و همه شهدای هشت سال دفاع مقدس ادای احترام کردند وسپس رژه خودرویی از محل این دانشگاه برگزارگردید
    در این مراسم سرهنگ کردی فرمانده سپاه زرندبا تبریک سوم خرداد سالروز آزادی سازی خرمشهر وگرامی داشت یادوخاطره شهدای والامقام خصوصا سردارسلیمانی گفت:سوم خرداد، یادآور مقاومت مردم خرمشهر به عنوان حماسه‌ای فراموش نشدنی‌ست، ملتی که ۳۵ روز مقاومت را در آن ایام سخت رقم زدند و اگرچه مجبور به ترک شهرشان شدند، اما ۵۷۸ روز بعد، بازگشتند تا ضمن خونخواهی جوانمردان شهیدشان، خرمشهر را بازپس بگیرند.
    وی افزود:سوم خرداد، نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس بود؛ روزی که نصرت خداوند شامل حال دلیرمردانی شد که خداوند در دلهایشان جای داشت، همان‌ها که فرمان رهبرشان را لبیک گفته و حین جهاد اکبر، جز تسبیح معبود نگفتند و جز برای خدا، نجنگیدند و خداوند نیز به راستی نصرت را برایشان رقم زد. آن دلیر مردان خداجو، حماسه‌ای خلق کردند که ماندگار شد و هیچگاه از حافظه تاریخ پاک نخواهد شد.
    سرهنگ کردی گفت:آزادسازی خرمشهر، مهمترین هدف از اجرای عملیات بیت‌المقدس بود که در اردیبهشت ۱۳۶۱ آغاز شد و علاوه بر رهایی خرمشهر، بیرون راندن نیرو‌های متجاوز به پشت مرز‌های بین‌المللی، نشان دادن برتری قدرت سیاسی‌- نظامی و اجتماعی جمهوری اسلامی داشت، عملیاتی که ضربه‌ای سنگین به توان رزمی و روحیه نیرو‌های عراقی وارد کرد و برابر آمار‌ها در جریان آزادسازی خرمشهر حدود ۱۶ هزار نیروی عراقی کشته و زخمی و ۱۹ هزار نفر اسیر شدند؛ قریب ۶ هزار کشته و ۲۴ هزار مجروح برای دشمن در پی داشت. انهدام ۶۰ فروند هواپیما، ۳ فروند هلی‌کوپتر، ۴۱۸ دستگاه تانک و نفربر، ۳۰ قبضه توپ، ۴۹ دستگاه خودرو بود و در این بین یک فروند هلی‌کوپتر، ۱۰۵ دستگاه تانک و نفربر و ۵۶ دستگاه خودرو نیز به عنوان غنیمت به دست رزمندگان اسلام افتاد.
    وی در پایان با توجه به انتخابات ریاست جمهوری گفت:به فرمود: ه امام خامنه‌ای مد ظله العالی خرمشهر‌ها در پیش است وانتخابات ۲۸ خرداد یکی از خرمشهر‌ها است، آن روز وظیفه ما دفاع بود، اما امروز وظیفه همه من وشما حضور حداکثری در پای صندوق‌های رای وانتخاب فردی اصلح، قوی، کارآمد، ولایی، انقلابی وجهادی برای ریاست جمهوری هستیم واین حضور ما مشت محکمی بردهان یاوگویان ودشمنان خواهد بود
  • خبرنگار:حسین بخشی
ارسال نظرات