خبرهای داغ:
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: بعد از بررسی دقیق کارشناسان متوجه شدیم عمق فاجعه در بندر امام خمینی(ره) بسیار زیاد است که بر همین اساس بازسازی و نوسازی پنج هزار واحد مسکونی در هیئت دولت مصوب شد.
کد خبر: ۹۳۴۵۰۱۰
|
۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از بندر امام خمینی(ره)، علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی امشب در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت منازل خسارت دیده ناشی از آبگرفتگی آذر ماه سال ۹۹ بندر امام خمینی(ره) اظهار کرد: هدف از این سفر احیای بافت فرسوده و منازلی است که در اثر آبگرفتگی سال گذشته بندر امام خمینی(ره)، دچار خسارت شدند.

وی افزود: پس از رفع آبگرفتگی بندر امام خمینی(ره) بنیاد مسکن به هیئت دولت پیشنهاد بازسازی هزار واحد مسکونی که عمده آنان از مناطق حاشیه شهری و فاقد امکانات اولیه زندگی بودند داده شد.

تابش بیان کرد: بعد از بررسی دقیق کارشناسان متوجه شدیم عمق فاجعه در بندر امام خمینی(ره) بسیار زیاد است و مناطقی هستند که هیچگونه امکاناتی ندارند و به محض بارندگی شدید خانه‌های آنها ویران می‌شود.

پنج هزار واحد مسکونی در هیئت دولت برای بندر امام خمینی مصوب شد

وی با بیان اینکه پس از بررسی کارشناسی پنج هزار واحد مسکونی در هیئت دولت برای بندر امام خمینی(ره) مصوب شد، تصریح کرد: بعد از بررسی کارشناسان چهار هزار واحد مسکونی دیگر شناسایی شد و با پیگیری‌ها و پیشنهاد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای بازسازی و نوسازی پنم هزار واحد مسکونی جهت گرفتن تسهیلات کم بهره بانکی، معیشتی و بلاعوض در هیئت دولت تصویب شد.

علیرضا تابش افزود: برای نوسازی منازل تسهیلات بانکی ۱۰۰ میلیون تومانی با کارمزد پنج درصد و با دوره بازگشت ۱۵ ساله و ۸۰ میلیون تومان هم کمک‌های بلاعوض و معیشتی به هر واحد مسکونی اختصاص داده شد.

وی بیان کرد: برای تسهیلات بانکی بازسازی منازل، کمک‌های معیشتی و بلاعوض، بازسازی سیستم فاضلاب، شبکه جمع آوری آب‌های سطحی و معابر منازل بندر امام خمینی(ره)، یکهزار و۸۰۰ میلیارد تومان اعتبارات در نظر گرفته شده است.

تابش افزود: با کمک مشاوران بنیاد مسکن طرح‌های بازسازی منازل، بازسازی سیستم فاضلاب، دفع آب‌های سطحی و معابر شهری بندر امام خمینی(ره) در کمیسیون ماده پنج استان خوزستان بررسی و تصویب شد.

زمین‌هایی که در محل قابل واگذاری است بصورت رایگان واگذار می‌شود

وی در خصوص زمین‌های سکونتگاه‌های غیررسمی و فاقد سند بندر امام خمینی(ره) اظهار کرد: بنیاد مسکن هزینه زمین‌های دولتی را به اداره زمین و شهرسازی پرداخت کرده است و زمین‎‌هایی که در محل قابل واگذاری است به صورت رایگان واگذار می‌شود.

تابش افزود: بعد از تصویب طرح‌های بنیاد مسکن در کمیسیون ماده ۵ استان خوزستان و تایید مراجع قانونی شهری، سند مالکیت افراد صادر خواهد شد.

وی بیان کرد: امیدواریم بازسازی پنج هزار واحد مسکونی که در هشت منطقه شهری بندر امام خمینی(ره) در حال انجام است بازسازی نمونه‌ای در کشور شود.

برای پرداخت تسهیلات بانکی، دقیقه با سفته زنجیره‌ای گرفته می‌شود

تابش در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره شکایت مردمی از وثیقه بانکی و تعلل در اختصاص تسهیلات عنوان کرد: برای پرداخت تسهیلات بانکی، وثقیه با سفته زنجیره‌ای گرفته می‌شود که راحت‌ترین روش است و این طرح برای نخستین بار در کشور انجام می‌شود.

وی در پایان گفت: به تازگی مصوبه نحوه پرداخت تسهیلات بانکی کم بهره در بانک مرکزی تصویب شده است و در روزهای اخیر به بانک‌های عامل ابلاغ می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها