خبرهای داغ:
پیشکسوتان گردان‌های لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع)، به‌مناسبت گرامیداشت حماسه سوم خرداد، در فضای روباز موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان قم گردهم آمدند.
کد خبر: ۹۳۴۵۰۸۵
|
۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، همزمان با سالروز عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر، همایش رزمندگان پیشکسوت لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) در دوران دفاع مقدس به میزبانی گردان سیدالشهداء (ع) در محوطه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان قم برگزار شد.

در ابتدای این همایش، حجت‌الاسلام «علی لقمان‌پور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم در سخنانی، با گرامیداشت سی و نهمین سالروز حماسه فتح خرمشهر، اظهار داشت: این روز بزرگ یکی از افتخارات بی‌بدیل در تاریخ حماسی ملت قهرمان ایران است که به‌دست فرزندان غیور این سرزمین خلق شد و دشمن سر تا پا مسلح را که با پشتوانه استکبار جهانی به میدان جنگ نابرابر با ایران آمده بود، با اقتدار تمام به خاک ذلت نشاند.

وی افزود: موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان قم این افتخار را دارد که در مکانی خاص پیشکسوتان نیرو‌های مسلح، میزبان رزمندگان سال‌های حماسه و ایثار باشد، تا بتوانند جلسات و دورهمی‌های فصلی و همایش‌های خود را در آن‌جا اجرا کنند.

لقمان‌پور ادامه داد: در این راستا، سالنی در طبقه همکف موزه جهت سازمان پیشکسوتان انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جبهه مقاومت در نظر گرفته شده و از صبح تا شب در خدمت عزیزان بوده و این سالن به‌عنوان بخشی از موزه، هدیه رهبر معظم انقلاب اسلامی به همرزمان شهدا و پیشکسوتان عزیز است.

وی گفت: در دیداری که به‌تازگی خدمت سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح و سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس رسیدم، ایشان ضمن اهداء سلام و اظهار محبت خویش، پیام تبریک سالروز حماسه عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر را به جمع حاضر ابلاغ نمودند.

در ادامه، «رضا حافظی»، «باقر نیک‌سخن»، «ناصر حمزه‌ای» و «حبیب‌الله مرادی» از فرماندهان و رزمندگان لشکر ۱۷ حاضر در عملیات بیت‌المقدس، خاطرات کوتاهی از این عملیات غرورآفرین روایت کردند.

پخش کلیپ‌هایی در مورد ۵۰ قسمت تولید برنامه «دلیرستان» و نیز جشن آزادسازی خرمشهر از جمله بخش‌های این همایش بود؛ همچنین «حبیب‌الله مرادی» در پایان خاطرات خود با نوحه‌خوانی نوا‌های جبهه، دقایقی شور و حال روز‌های دفاع مقدس و اعزام رزمندگان اسلام را به گردهمایی بخشید.

در پایان، از اینفوگرافی نقش رزمندگان استان قم در آزادسازی خرمشهر رونمایی شد و سالن سازمان پیشکسوتان نیز مورد بهره برداری قرار گرفت.

در مراسم فوق که به‌همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم، سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری، سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) و بسیج صداوسیمای مرکز قم برگزار شد، محمدرضا موحد جانشین فرماندهی سپاه استان و «محمود پارچه‌باف» مسئول کارگاه ساخت ضریح امام حسین (ع) و مسئولانی از شهرداری و صداوسیما و... نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات