خبرهای داغ:
شاهرود_دانشگاه صنعتی شاهرود در پایگاه‌های خارج از شهر تهران، در رتبه بندی پایگاه‌های میزبان در برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور رتبه سوم را کسب کرد.
کد خبر: ۹۳۴۵۱۴۳
|
۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۰
کسب رتبه سوم دانشگاه صنعتی شاهرود از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوریبه گزارش خبرگزاری بسیج، طبق اعلام فهرست پایگاه‌های برتر میزبان متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دانشگاه صنعتی شاهرود در بین پایگاه‌های خارج از شهر تهران بعد از دانشگاه‌های تبریز و اراک در رتبه سوم کشور قرار گرفت.
رضایت متقاضیان از همکاری با پایگاه میزبان، اعتبار همکاری، عملکرد رابط پایگاه، مشارکت در پروژه ارزیابی و حجم همکاری‌های انجام شده در پایگاه میزبان از جمله شاخص‌های اصلی برای رتبه بندی در این دوره بوده است.
آشنایی با پلتفرم همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور
پلتفرم همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور در سال ۹۴ با همکاری ۵ مرکز علمی و فناوری منتخب با هدف ایجاد پل ارتباطی با پژوهشگران و کارآفرینان برجسته ایرانی خارج از کشور طراحی و اجرا شده است. پس از گذشت یک سال از آغاز برنامه و با توجه به دستاورد‌های آن و همچنین افزایش تعداد متقاضیان همکاری، تعداد پایگاه‌های تخصصی میزبان برای استفاده از ظرفیت ایجاد شده افزایش یافت و هم اکنون بیش از ۱۲۰ پایگاه تخصصی در این پلتفرم مشارکت دارند.
برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور در قالب برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت؛ شامل سخنرانی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی تخصصی، پسادکتری، استاد مدعو، فرصت مطالعاتی، جذب به‌عنوان هیات علمی، اشتغال در شرکت‌های دانش‌بنیان و تاسیس شرکت نوپا و نظام وظیفه تخصصی اجرایی می‌شود.
شایان ذکر است گروه همکاری‌های علمی و بین المللی دانشگاه صنعتی شاهرود به عنوان رابط بین دانشگاه و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اجرا کننده تمامی فعالیت‌های ذکر شده در دانشگاه می‌باشد.
معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز طی نامه‌ای خطاب به دکتر فاتح رییس دانشگاه صنعتی شاهرود، کسب این دستاورد مهم را تبریک گفته و از دکتر محمود نوروزی رییس گروه همکاری‌های علمی و بین المللی دانشگاه و آرش دهقانیان کارشناس این حوزه و رابط طرح مذکور تشکر و قدردانی نموده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها