خبرهای داغ:

درخواست برای اهدای همه گروه‌های خونی در خوزستان

با توجه به کمبود ذخایر همه گروه های خونی، اهدا کنندگان در سراسر خوزستان به پایگاههای انتقال خون مراجعه کنند .
کد خبر: ۹۳۴۵۵۸۳
|
۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۸

مدیرکل انتقال خون خوزستان با اشاره به نیاز به همه گروه‌های خونی، گفت: انتظار می‌رود افراد اهداکننده مستمر خون و افراد بالای ۱۸ سال و دارای شرایط، به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند تا ذخایر خونی در وضعیت پایدار قرار بگیرد.

علی فیضی با اشاره به نیاز بالای خوزستان به خون، اظهار کرد: در حال حاضر ذخایر خونی خوزستان زیاد نیست و به همه گروه‌های خونی به ویژه گروه‌های خونی منفی نیاز داریم.

وی افزود: بیماران تصادفی استان‌های همجوار نیز به بیمارستان‌های خوزستان اعزام می‌شوند و استان‌های همجوار را نیز پوشش می‌دهیم. از طرفی ۲ هزار و ۲۰۰ بیمار تالاسمی در خوزستان وجود دارد و روزانه ۱۳۸ واحد خون به این بیماران اختصاص می‌یابد.

مدیرکل انتقال خون خوزستان گفت: توزیع ۵۰۰ واحد خونی بین مراکز درمانی و نیازمندان خون در یک روز، نشان از نیاز بالای خوزستان به خون دارد.

فیضی با اشاره به دلایل کاهش اهدای خون، گفت: با توجه به شرایط کرونا و ابتلای برخی افراد به کرونا، میزان اهدای خون کاهش یافته است. انتظار می‌رود افراد اهداکننده مستمر خون و افراد بالای ۱۸ سال و دارای شرایط، به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند تا ذخایر خونی در وضعیت پایدار قرار بگیرد. 

وی بیان کرد: با وجود اینکه زنان بیشترین مصرف‌کننده خون هستند، اما مشارکت زنان خوزستانی در اهدای خون بسیار ضعیف است و تنها ۳ درصد اهداکنندگان خون در خوزستان، زنان هستند. امیدواریم امسال میزان مشارکت زنان خوزستانی در اهدای خون حداقل به ۵ تا ۶ درصد افزایش یابد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار