دستور جلسات کمیسیون‌های مجلس/ بررسی تمدیدات امنیتی انتخابات و بازدید نمایندگان از آب سنگین اراک

بررسی ابعاد امنیتی انتخابات با حضور وزیر کشور و فرمانده ناجا، بازدید نمایندگان از آب سنگین اراک و همچنین پاسخگویی وزیر نیرو به سوالات 24 نماینده بخشی از دستور کارهای جلسات کمیسیون‌های مجلس در هفته جاری است.
کد خبر: ۹۳۴۶۱۷۸
|
۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، دستور جلسات کمیسیون‌های هفته جاری مجلس شورای اسلامی که از شنبه تا چهارشنبه (8 تا 12 خرداد) نشست دارند اعلام شد.

رسیدگی به تقاضای اعمال ماده 234 آیین نامه داخلی مجلس در خصوص عملکرد سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم اسلامی و انسانی دانشگاه‌ها (سمت) و حضور منصور غلامی وزیر علوم به منظور پاسخگویی به سوالات 7 نماینده بخشی از دستورکارهای کمیسیون آموزش است.

بررسی طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوق‌های بازنشستگی و بررسی لایحه استخدامی شهرداری‌ها بخشی از دستورکارهای کمیسیون اجتماعی است. 

بررسی تقاضای تعدادی از نمایندگان در اجرای ماده 212 آیین نامه داخلی مجلس برای تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری و علت تعطیلی کارخانه آزمایش مرودشت و همچنین حضور علیرضا رزم حسینی وزیر صمت جهت بررسی سوالات 9 نماینده مجلس بخشی از دستورکارهای کمیسیون اقتصادی است.

بررسی تدابیر و تمهیدات مرتبط با ابعاد امنیتی انتخابات پیش رو با حضور فرمانده ناجا و وزیر کشور بخشی از دستورکارهای کمیسیون امنیت ملی است.

 بررسی طرح تقسیم استان سیستان و بلوچستان به چهار استان و همچنین بررسی طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه انتخابات و بررسی طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس و بازدید اعضای کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها از تاسیسات آب سنگین اراک، بخشی از دستورکارهای این کمیسیون است.

بررسی طرح امنیت قضایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی و همچنین حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو در کمیسیون انرژی به منظور پاسخگویی به سوالات 24 نماینده بخشی از دستورکارهای این کمیسیون است.

حضور سعید نمکی وزیر بهداشت به منظور پاسخگویی به سوالات 15 نماینده مجلس در کمیسیون بهداشت و درمان و همچنین حضور محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور پاسخگویی به سوالات 8 نماینده بخشی از دستورکارهای این کمیسیون است.

بررسی طرح اصلاح موادی از قانون معادن کشور و بررسی طرح قانون یکپارچه‌سازی داده‌ها و اطلاعات ملی و حضور علیرضا رزم حسینی وزیر صمت در کمیسیون صنایع و معادن به منظور پاسخگویی به سوالات 12 نماینده مجلس بخشی از دستورکارهای این کمیسیون است.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی به منظور پاسخگویی به سوالات 8 نماینده مجلس در کمیسیون عمران حاضر خواهد شد.

بررسی تقاضای تعدادی از نمایندگان مجلس جهت اعمال ماده 234 آیین نامه داخلی مجلس با موضوع ضعف عملکرد وزارت ورزش و جوانان در حوزه جوانان و همچنین حضور علیرضا مونسان وزیر میراث فرهنگی در کمیسیون فرهنگی به منظور پاسخگویی به سوالات 10 نماینده مجلس بخشی از دستورکارهای این کمیسیون است.

ارسال نظرات