امام جمعه اهرم در نشست با موضوع ضرورت حضور حداکثری در انتخابات و انتخاب اصلح گفت: امروز دشمنان انقلاب اسلامی با ایجاد دوگانه سازی‌ها در جامعه، سعی در ایجاد شبهه‌های انتخاباتی میان مردم و به ویژه جوانان دارند.
کد خبر: ۹۳۴۶۳۱۳
|
۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، حجت الاسلام حبیب پهلو زاده در این نشست بصیرتی که در شبکه اجتماعی روبیکا پخش شد، اظهار کرد: امروز بیش از گذشته لازم است حداقل اجتهاد سیاسی را داشته باشیم تا بتوانیم در مباحث روز، انتخاب سیاسی خوبی داشته باشیم.
وی تصریح کرد: در طول تاریخ کسانی بودند که در جبهه حق قرار داشتند اما چون بصیرت سیاسی نداشتند نتوانستند تا آخر با جبهه حق باقی بمانند.
این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه شناخت جریان‌های سیاسی را مهم ارزیابی کرد و گفت: لازم است همه ما و به ویژه جوانان مبنای فکری جریان‌های سیاسی و نظام مطلوب آن‌ها را بشناسیم و بفهمیم که مبانی فکری آن‌ها بر اساس کدام یک از دو مبانی توحیدی یا مادی‌گرایی قرار دارد؟
حجت الاسلام پهلو زاده افزود: کشف روابط و موضع‌گیری‌های جریان‌های سیاسی در صحنه‌های مختلف نیز از جمله مواردی است که با شناخت آن‌ها می‌توان به ماهیت اصلی جریان‌های سیاسی پی برد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود نقش دوگانه سازی‌های مختلف را ایجاد شبهه در جامعه عنوان کرد و گفت: یکی از مواردی که از صدر اسلام تاکنون در زمینه ایجاد شبهات مختلف در جامعه وجود داشته است بحث دوگانه سازی‌ها است که باعث می‌شود با ایجاد تشابه حق و باطل در جامعه، مردم در انتخابشان دچار تردید شوند.
پهلو زاده تأکید کرد: برای انتخاب صحیح لازم است دوگانه‌ها را به خوبی بشناسیم چرا که دوگانه سازی‌ها مبدأ و مبنای تغییرات و انحرافات هستند.
وی خاطرنشان کرد: زمانی که جبهه باطل و نفوذ جایگاه خود را در خطر ببیند از جهل مردم سوء استفاده کرده و به ایجاد دوگانه سازی در جامعه می‌پردازند که اگر در این زمینه روشنگری و در برخی مواقع افشاگری صورت گیرد جهل مردم از بین رفته و دوگانه سازی‌ها نیز پایان می‌یابد.
امام جمعه اهرم در پایان یادآور شد: امروز انقلاب اسلامی در قله غلبه نرم افزاری و سخت افزاری بر جبهه استکبار و کفر قرار دارد به همین منظور لازم است برای در قله ماندن و دستیابی به پیشرفت‌های بیش تر، همگی در انتخابات شرکت کنیم و بدانیم که انتخابات مهم است و انتخاب اصلح از آن نیز مهم‌تر است.
انتهای پیام/
ارسال نظرات