روابط عمومی بسیج ادارات خراسان رضوی خبر داد
سواد رسانه ای به عنوان یک مهارت حیاتی برای شهروندان دارای اهمیت است؛ تا بتوانند با موضوعاتی مانند مسائل اداری، جنگ رسانه ای، توانایی رسانه و تجزیه و تحلیل انواع پیام ها روبرو شوند.
کد خبر: ۹۳۴۶۳۷۴
|
۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۶

سرپرست حوزه مقاومت بسیج شهدای شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد الرضا علیه السلام گفت: سواد رسانه ای به عنوان یک مهارت حیاتی برای شهروندان دارای اهمیت است؛ تا بتوانند با موضوعاتی مانند مسائل اداری، جنگ رسانه ای، توانایی رسانه و تجزیه و تحلیل انواع پیام ها روبرو شوند.

به گزارش روابط عمومی حوزه مقاومت بسیج شهدای شهرداری و شورای اسلامی مشهدالرضا علیه السلام، سید روح اله پیشنماز در مراسم رزمایش ارتقا سواد رسانه ای، اظهار کرد: طبق سخنان رهبر فرزانه انقلاب، فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی اهمیت دارد و عرصه فرهنگی، عرصه جهاد است.

وی افزود: اگر از فضای مجازی غافل شویم و نیروهای مومن این میدان را خالی کنند، یقینا ضربه خواهیم خورد.

سرپرست حوزه مقاومت بسیج شهدای شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهدالرضا علیه السلام بیان کرد: هرکس باید به اندازه توان و هنر خود در این میدان حضور پیدا کند. دستگاه های مختلفی در فضای مجازی حضور دارند، اما حضور در این فضا باید یک حضور جریان ساز باشد.
پیشنماز ادامه داد: موضوع فضای مجازی و رسانه، دریایی بی کران و بسیار گسترده است. یکی از مسائل مهم در این ارتباط تربیت کارمندانی در تراز انقلاب اسلامی در شاخه فضای سایبری و فضای مجازی است، یعنی کارکنان ما باید به لحاظ اخلاق و رفتار، دانش سازمانی و فضای مجازی و رسانه برای همه الگو باشند و به عنوان یک مربی و هادی سیاسی نقش خود را ایفا کنند.
وی تاکید کرد: راه اندازی و تربیت میزهای جهادی خدمت امری مهم بوده و می تواند این امر در موضوع های گوناگون از جمله مبارزه با فساد و تکریم ارباب رجوع و... نمود پیدا کند.
سرپرست حوزه مقاومت بسیج شهدای شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: آگاهی بخشی و حساس سازی مسئولان ذی ربط علی الخصوص بسیجیان نسبت به فضای مجازی، امری مهم است.
پیشنماز افزود: امروزه اولویت دادن آموزش سواد رسانه ای به شهروندان و آموزش های تکنیک های بهره وری موثر از رسانه ها نیاز جامعه است. سواد رسانه ای به عنوان یک مهارت حیاتی برای شهروندان مهم است تا بتوانند با موضوعاتی مانند مسائل اداری، جنگ رسانه ای، توانایی رسانه و تجزیه و تحلیل انواع پیام ها روبرو شوند.
وی اضافه کرد: تقویت، افزایش و تکثیر دانشکده های رسانه ای به منظور کاهش آسیب های اجتماعی نیز از ضروریات است.
سرپرست حوزه مقاومت بسیج شهدای شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد گفت: کمک به تحقق چشم انداز ۲۰ ساله با ماموریت نفوذ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در دل های مردم منطقه و جهان، کمک به تحقق اتحاد ملی و انسجام اسلامی، کمک به تحقق اصل ۴۴ قانون اساسی و کمک به ایجاد آرامش اجتماعی با ایجاد ایمنی در چرخه اطلاعات مورد نیاز اجتماعی از ضروریات است.
پیشنماز با بیان اینکه بسیجی باید بداند امروز با تکیه به چه ایمانی و در برابر چه کسانی ایستاده است، تصریح کرد: در طول سال های دو نکته مورد غفلت واقع شده است. غفلت ابتدایی در موضوع تحکیم بنیاد خانواده و دومی در رابطه فضای مجازی و رسانه است.

مسعود وطن خواه دبیر رزمایش ارتقا سواد رسانه ای و مسئول شورای راهبردی فضای مجازی در بخش دیگری از این رزمایش، اظهار کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، اهمیت فضای مجازی به اندازه اهمیت انقلاب است. همچنین ایشان می فرمایند همه شما افسران جنگ هستید و در این مسیر نباید از هیچ تلاشی فروگذار باشید.

وی ادامه داد: در دنیای امروز بحث فضای مجازی بر فضای حقیقی سیتره پیدا کرده است. آن چیزی که بعضا در فضای حقیقی رخ می دهد، منشا آن در فضای مجازی است.

دبیر رزمایش ارتقا سواد رسانه ای و مسئول شورای راهبردی فضای مجازی بیان کرد: همه ما می دانیم امروز موبایلی که در دست ما قرار دارد، به عنوان ابزار و سلاح این جنگ است. در بحث نهضت سواد رسانه ای، هدف ما این است که دوره هایی را در نظر بگیریم که قشر اول مخاطب ما بسیجیان باشد. در وهله بعد خانواده آن ها و در بخش سوم پرسنل شهرداری و در نهایت در حد بضاعت خود شهروندان را در این حوزه دخیل کنیم.
وطن خواه تاکید کرد: در اسفند ماه سال گذشته دوره آموزشی سواد رسانه ای در توئیتر را برگزار کردیم و بعد از انتخابات دوره ای را برای آموزش همسران بسیجیان شهرداری برگزار خواهیم کرد؛ بدین جهت که همسران نقش همسری و مادری دارند.

وی عنوان کرد: همچنین دوره آموزشی در خصوص تولید محتوا با تلفن همراه خواهیم داشت که نحوه استفاده از آن و تولید محتوا را آموزش خواهیم داد.

گفتنی است درانتهای این مراسم و با حضور جناب سرهنگ عفت پناه جانشین فرماندهی در ستاد بسیج اقشار و متخصصین سپاه امام رضا علیه السلام، سرپرست حوزه و رابط نمایندگی ولی فقیه در حوزه مقاومت بسیج شهدای شهرداری و شورای اسلامی مشهدالرضا علیه السلام از تعدادی مدیران روابط عمومی خراسان رضوی تقدیر بعمل آمد.

ارسال نظرات