رئیس بسیج جامعه زنان کشور گفت: حضور زنان در عرصه اقتصادی، بافت فرش، بافت حوله و صنایع دیگر می تواند کمکی برای درآمد خانواده باشد.
کد خبر: ۹۳۴۷۲۲۲
|
۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱

مسئله اقتصاد مقاومتی تدبیری هوشمندانه است که از سوی مقام معظم رهبری مطرح گردید و مفهومی است که برای مقاوم سازی، بحران زدایی و ترمیم ساختارها و نهادهای فرسوده و ناکارآمد موجود در اقتصاد مطرح شد.

اشتغال زنان در جریان توسعه، امری گریزناپذیر و در مواردی با شدت یافتن نیازهای فرد و جامعه ضروری است. در پی ضرورت وجود برخی مشاغل خدماتی ویژه بانوان و همچنین گسترش مشاغل خانگی و مسئله کارآفرینی زنان در سالهای اخیر زمینه ورود جدی آنان در فعالیت های اقتصادی در جامعه فراهم شده است که این امر به نوبه خود باعث اشتغال زایی و افزایش درآمد ملی می شود.

به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه؛ پایگاه های حضرت آسیه (س) و حضرت زینب (س) از کارگاه های فعال و پرتلاش در عرصه ایجاد اشتغال برای بانوان هستند. بانوان بسیجی این پایگاه ها با ایجاد کارگاه های صنایع دستی اقدام به بافت و فروش انواع صنایع دستی سنتی شامل، حوله، فرش، جاجیم، خرسک بافی، بافت کیسه های سبزی و میوه و بسیاری تولیدات دیگر کرده اند.

بانوانی با هنر دستان خود می توانند بر سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص تاکید بر اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی جامه عمل بپوشانند و از سویی منبع درآمدی برای خانواده خویش باشند.

با هدف بازدید و آگاهی از نحوه عملکرد این کارگاه های تولیدی مینا بیابانی رئیس بسیج جامعه زنان کشور افضلی و دیابی مسئول بسیج جامعه زنان سپاه قائم استان سمنان در سرخه حضور یافته و از هنر دست این بانوان بسیجی دیدن کردند.

بیابانی در این جمع با بیان اینکه باید از ظرفیت های موجود حداکثر استفاده برای تقویت اقتصاد کشور و تکیه بر تولید داخلی شود، گفت: حضور زنان در عرصه اقتصادی، بافت فرش، بافت حوله و صنایع دیگر می توانند کمکی برای درآمد خانواده باشد.

همچنین در این دیدار در خصوص چگونگی انجام کار، هزینه های جانبی، درآمد ماهانه و استفاده از جنس نخ برای تهیه لباس و مانتو گفتکو شد و ایده و طرح های جدید برای پیشبرد بهتر کار مطرح شد.

گفتنی است هنر حوله بافی و فرش بافی سبقه ای دیرینه در شهرستان سرخه دارد و بانوان علاقه مند در سنین مختلف با حضور در کارگاه های تولیدی و یا در منازل خود اقدام به بافت و فروش این محصولات می کنند.

چه بسا بسیاری از این تولیدات به اقصی نقاط کشور صادر می شود و این محصولات جایگاهی با سبقه ملی را به خود اختصاص داده است.

بانوان بسیجی سرخه ای در کنار اقدامات هنرمندانه دستگیری از خانواده های نیازمند و نوعروسان را در اولویت امور خود قرار داده و اقدام به تهیه جهیزیه، سیسمونی و بسته های معیشتی کردند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها