باتلاش طلاب حوزوی 8 بسته بین نیازمندان به ارزش 2 میلیون ریال بین خانواده های نیازمند در سرخه توزیع شد.
کد خبر: ۹۳۴۷۲۴۳
|
۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱

براساس رزمایش مواسات (همدلی و کمک مومنانه) در راستای فرمایش مقام معظم رهبری و دستور دولت، با توجه به لزوم استمرار همدلی و مشارکت همه جانبه مردم و دستگاه‌های اجرایی برای کاهش بخشی از اثرهای مخرب شیوع ویروس کرونا و افزایش تاب‌آوری جامعه با امدادرسانی معیشتی و کمک به نیازمندان در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه؛ حوزه علمیه نجمیه خواهران شهرستان سرخه با هدف دستگیری از نیازمندان و کاستی باری از دوش سرپرستان خانوار اقدام به بسته بندی و توزیع بسته های معیشتی بین خانواده های نیازمند در شهرستان سرخه کرد.

طاهره عربی رئیس حوزه علمیه نجمیه خواهران شهرستان سرخه در حاشیه این برنامه در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: به دلیل تعطیلی برخی صنوف برای پیشگیری از شیوع کرونا و تأثیر آن در افزایش تعداد خانواده های نیازمند، بانوان طلبه همچون دیگر اقشار مردم و گروه های جهادی به کار جمع آوری کمک های نقدی در مدارس علمیه و با دعوت از طلاب و خانواده ها و دیگر خیران برای کمک به نیازمندان آبرومند و آسیب دیده از کرونا پرداختند.

وی افزود: کمک به اقشار ضعیف جامعه در زمینه های مختلف مالی ، فرهنگی واجتماعی از دغدغه های حوزه علمیه خواهران است.

رئیس حوزه علمیه نجمیه خواهران شهرستان سرخه با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا طلاب حوزی حضور پررنگ و موثری داشته اند، گفت: خواهران حوزوی در کنار تهیه بسته های معیشتی اقدام به پرستاری از بیماران کرونایی، تهیه آبیموه برای کادر درمان و خرید لوازم ضروری برای بیماران کرونایی کردند تا در حد توان خویش از آلام خانواده های درگیر با کرونا بکاهند.

عربی در ادامه اضافه کرد: طلاب حوزوی نجمیه در این دوره اقدام به بسته بندی و توزیع  8 بسته معیشتی به ارزش 2 میلیون ریال بین خانواده های نیازمند کردند. این بسته ها شامل اقلامی چون (روغن، تن ماهی، نبات، قند، پنیر و دستمال کاغذی) بود.

با شیوع ویروس کرونا، اقشار زیادی با از دست دادن فرصت شغلی خسارت دیدند و از این رو طرح کمک‌های مومنانه با هدف تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی به منظور حمایت از اقشار آسیب‌پذیر به اجرا درمی‌آید.

این رزمایش در راستای جلب مشارکت همگانی، ایجاد انسجام و سازمان‌دهی کمک‌های مردمی با در نظر گرفتن آسیب‌های اقتصادی ناشی از شیوع کرونا برگزار می‌شود و به ویژه در تامین مایحتاج ضروری افراد آسیب‌پذیر جامعه اهمیت ویژه‌ای دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها