خبرهای داغ:
یک استاد حوزه ولایتمداری و ولایت‌پذیری را از شاخص‌های انتخاب کاندیدای اصلح برشمرد و گفت:یکی از شاخص‌های فرد اصلح برای ریاست جمهوری، پایبندی به اسلام است.
کد خبر: ۹۳۴۷۸۳۷
|
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷
حجت الاسلام سیداحمد میرعمادی پنجشنبه شب در مراسم گرامیداشت سالروز رحلت امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد در مصلای مهدیه امام خمینی (ره) اهواز اظهار داشت: در خرداد ماه امسال مردم ما می‌خواهند حماسه‌ای بزرگ را رقم بزنند تا بار دیگر نام امام خمینی (ره) و یاد و خاطره شخصیت الهی ایشان را زنده نگه دارند.

وی افزود: بسیاری از شخصیت‌ها یا علمی هستند و یا عملی، اما برخی شخصیت‌ها در هردو بعد علمی و عملی برجسته هستند که امام خمینی (ره) در این زمینه از چهره‌های شناخته شده در تاریخ اسلام هستند.

این مدرس حوزه و دانشگاه ادامه داد: امام (ره) از نظر علمی یک مرجع تقلید و یک مجتهد، فقیه، فیلسوف و مفسر بود که نظراتش در حوزه‌های علمیه به عنوان نظریه‌های برجسته مورد توجه اساتید قرار می‌گرفت و سرآمد اساتید حوزه‌های علمیه بودند.

وی تصریح کرد: تالیفات و آثار به جامانده از امام خمینی (ره) گویای این حقیقت است که این نظریات مطابق با زمان، مکان و اندیشه‌های جاودانه، همواره راه‌گشا بوده و در شرایط کنونی نیز نظریه‌های جدیدی است.

حجت الاسلام میرعمادی گفت: یکی از افتخارات علمی امام (ره)، نقش زمان و مکان در اجتهاد است که امروز نتیجه این نظریه در بیش از ۷۰ جلد کتاب به چاپ رسیده است.

وی بیان کرد: امام (ره) از نظر عملی اسوه تقوا بود و به عنوان استاد اخلاق در حوزه‌ها مطرح بودند و در ساده زیستی، و خداترسی نیز بی نظیر بودند.

نماینده سابق، ولی فقیه در لرستان و مدرس حوزه علمیه و دانشگاه به برجسته‌ترین اقدامات امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: امام انقلاب اسلامی را در ایران به وجود آورد و این انقلاب را به جهان صادر کرد و اکنون ارزش‌های این انقلاب در جهان حامیان فراوانی دارد که یکی از این ارزش‌ها، مساله اسلام ناب است.

وی گفت: امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی را صادر کرد و با صدور انقلاب امروز نه تنها در منطقه خاورمیانه بلکه اکنون در اروپا، آمریکا و در سایر نقاط جهان، اندیشه امام گسترش پیدا کرده است.

حجت الاسلام میرعمادی گفت: دومین اقدامی که امام خمینی (ره) در طول حیاتش انجام داد این بود که اسلام ناب را زنده و مکتب اهل بیت (ع) را گسترش داد؛ شیخ زکزاکی یکی از حامیان امام (ره) در یکی از نقاط جهان بیش از ۲۰ میلیون نفر محب اهل بیت (ع) را پرورش داد و امروز در آفریقا، اروپا، آفریقای میانه و در نقاط مختلف جهان دوستداران اهل بیت (ع) به برکت تلاش‌های امام خمینی (ره) به اسلام ناب گرایش پیدا کردند.

وی اظهار داشت: یکی دیگر از اقدامات مهم و برجسته امام خمینی (ره) این بود که اسلام ناب و انقلاب اسلامی را بیمه کرد؛ امروز ۳۲ سال از رحلت امام (ره) می‌گذرد و انقلاب به رهبری خلف صالح امام همچنان استوار و مستحکم به راه خود ادامه می‌دهد.

این استاد حوزه علمیه و مدرس دانشگاه گفت: اگرچه برخی تلاش کردند تا نام امام (ره) به فراموشی سپرده شود و انقلاب ایران را کمرنگ جلوه دهند و تا اندازه‌ای نیز در این امر موفق بودند، اما از آنجا که امام خمینی (ره) اسلام و نظام را بیمه کرده بود، این انقلاب همچنان می‌درخشد و در حال صادر شدن است.

وی همچنین به سفارش امام خمینی (ره) در خصوص انتخابات اشاره کرد و گفت: امام خمینی (ره) در سفارشات خود فرمودند: "این انقلاب برای اسلام بوده و خون شهیدان نیز برای اسلام به زمین ریخته شده، ما پاک‌ترین انسان‌ها را برای این انقلاب داده ایم و به جز به اسلام و عبارت اسلامی فکر نمی‌کنیم".

وی افزود: مساله اسلام و پایبندی به ارزش‌های انقلاب مهمترین اصل است، اما عده‌ای می‌خواهند ارزش‌های انقلاب را کمرنگ جلوه دهند در حالی که امام در وصیت‌نامه خود بار‌ها و بار‌ها هشدار داده اند که مراقب افرادی باشید که ارزش‌های انقلاب و اسلام را به بازی گرفتند.

این استاد حوزه علمیه گفت: یکی دیگر از سفارشات مهم امام (ره) در خصوص مردم بود؛ متاسفانه عده‌ای با فکر اشرافی‌گری و قدرت طلبی مردم را نادیده گرفته اند و در خانه‌های شیشه‌ای خود را جدای از مردم می‌دانند که بی شک در این مملکت و نظام جایی ندارند.

وی بیان کرد: امام خمینی (ره) بار‌ها در خصوص اهمیت و جایگاه مردم سخن گفته اند و فرمودند که رسیدگی به حال مردم و مستضعفین در برنامه‌های اصلی مسئولان نظام قرار گیرد و طرح‌های جدیدی برای رفاه حال مردم و طبقه محروم جامعه ارائه شود.

حجت الاسلام میرعمادی گفت:ما در نظام اسلامی افرادی می‌خواهیم که در کنار مردم و با مردم باشند و درد مردم را لمس کنند؛ کسی که در سخت‌ترین شرایط نمی‌داند که مردم با چه شرایطی زندگی می‌کنند، چگونه می‌خواهد مشکلات مردم را برطرف کند.

وی یادآور شد: چنین مسوولانی کاری به گرانی و سختی معیشت مردم ندارند و خانواده‌هایی که فرزندان تحصیل کرده و بیکار دارند و هیچ درآمدی ندارند را درک نمی‌کنند در حالی که مردمی بودن یکی از شاخص‌های اصلی ریاست جمهوری است که باید ملاک قرار گیرد.

وی اظهار داشت: عده‌ای رای خود را در این نظام اسلامی می‌گیرند، اما خیلی از مسائل نظام را قبول ندارند؛ برای حفظ این نظام اسلامی، خون عزیزان ما به زمین ریخته شده و باید به هر شکلی آن را حفظ و نگه داریم.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از سفارشات امام خمینی (ره) رعایت قانون و مقررات است؛ اگر مراکز قانونی، تصمیمی می‌گیرند باید به آن احترام گذاشت؛ اگر بخواهیم کشور به خوبی اداره شود باید به قانون احترام بگذاریم؛ برخی‌ها
می‌گویند اگر شورای نگهبان ما را تایید کردند، رای می‌دهیم اگر تایید نشدیم رای نمی‌دهیم؛ این همان منیت است که امام (ره) بار‌ها فرمودند، این منیت شیطانی است.

این استاد حوزه علمیه و مدرس دانشگاه گفت: شورای نگهبان حافظ و نگهبان نظام است و اگر صلاحیت عده‌ای را تایید نکرده بی شک به صلاح نظام بوده است.

وی استکبار ستیزی را یکی دیگر از فرمایشات مهم امام (ره) برشمرد و گفت: امام در یکی از سخنان خود فرمودند: شما با جدیت و با کمال قدرت در مقابل استکبار ایستادگی و با فساد مبارزه کنید؛ فساد ستیزی یکی از کار‌های مهمی است که انقلاب و نظام اسلامی را بیمه می‌کند.

مراسم گرامیداشت سالروز رحلت امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد با حضور آیت الله موسوی جزایری زعیم حوزه‌های علمیه خوزستان، جمعی از مسئولان، بسیجیان، روحانیون و جمعی از شهروندان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مصلی مهدیه اهواز برگزار شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها