خبرهای داغ:
حجت الاسلام سید محمدنبی موسوی فرد گفت:برای استفاده از توریسم و زائران عراقی نکته نخست ایجاد زیرساخت‌های لازم جهت تسهیل ورود آن‌ها و اسفاده از همه ظرفیت‌ها است.
کد خبر: ۹۳۴۷۹۰۵
|
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۳
حجت الاسلام سید محمدنبی موسوی فرد در جلسه هماهنگی و تسهیل امور تجاری مرز شملچه با تأکید بر ایجاد بنیاد واحد در سطح استان خوزستان، اظهار داشت: برای استفاده از توریسم و زائران عراقی نکته نخست ایجاد زیرساخت‌های لازم جهت تسهیل ورود آن‌ها و اسفاده از همه ظرفیت‌ها است.

وی به اهمیت رفع موانع ورود زائران عراقی به ایران اسلامی و تشرف مردم ایران به عتبات عالیات اشاره و بیان کرد: هر دو اقدام نیازمند کارگروه دلسوز و قوی است که استاندار خوزستان نیز بر این مساله اهتمام داشته باشد.

نماینده، ولی فقیه در خوزستان با بیان این‌که در برخی کشور‌ها ورود توریست آسان و تسهیلات لازم و مشوق‌های موردنیاز فراهم شده است، ادامه داد: رونق اقتصادی هر کشور در گرو حضور توریست از سایر کشور‌ها است به این دلیل باید تلاش لازم در این زمینه صورت گیرد.

موسوی‌فرد با گله‌مندی از اینکه زائران هنگام ورود از عراق به ایران با موانع و کمبود‌هایی مواجه می‌شوند، بیان کرد: معطلی توریست‌ها در مرز شلمچه از جمله این موانع است البته شاهد اهتمام دست اندرکاران امر هستیم، اما باید به این مساله اهتمام جدی داشته باشیم.

امام جمعه اهواز درخصوص استقرار خطوط مسافربری و پارکینگ، گفت: پیشنهاد بنده ایجاد محوطه همراه با استقرار اتوبوس‌ها و خورود‌های معین است تا نظارت لازم نیز بر خدمات دهی به زائران صورت گیرد.

وی به اهمیت سهولیت دسترسی توریست به مراکز درمانی و پزشکان اشاره و بیان کرد: باید بتوان فهرست و نشانی پزشکان متعدد را در اختیار آن‌ها قرار دهد تا در شهر سردرگم نباشند.

موسوی‌فرد به موضوع‌هایی نظیر "پیوند روابط دانشگاهی بین دو کشور، برقراری مراودات بین مسئولان دو استان خوزستان و بصره جهت پیگیری دغدغه‌ها و تسهیل در رفع موانع پیش‌رو، پیگیری مساله راه آهن، نظارت مستمر سازمان استاندارد بر صادرات محصولات" اشاره کرد.

نماینده، ولی فقیه در خوزستان به ذکر برخی از دغدغه‌های زائران و شخصیت‌های دینی هنگام ورود یا خروج از دو کشور ایران اسلامی و عراق اشاره و بر پیگیری این مسائل از طریق مراجع قانونی تأکید کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها