وزیر اطلاعات گفت:در شرایطی که هیچ امیدی وجود نداشت، امام پرچم مبارزه را حساب شده بلند کردند، استراتژی امام (ره) باعث شد تا زمینه پیروزی انقلاب اسلامی فراهم شود.
کد خبر: ۹۳۴۷۹۸۱
|
۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از ایلام، "سید محمود علوی"، وزیر اطلاعات ظهر روز جمعه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر ایلام که به مناسبت سی و دومین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) که در مصلی  این شهر برگزار شد با اشاره به اینکه زمانی که شاه احساس کرد مردم، رهبر و مرجع واحدی ندارند فرصتی دید که برنامه‌های آمریکا را پیدا کند، گفت: امام راحل با تیزهوشی خود مبارزات را مدیریت کرد، لذا شورایی ایجاد کردند بنام شورای مرجع، متشکل از مراجع که بر اساس آن اطلاعیه‌ها و اعلامیه‌ها رسمیت پیدا کرد.

وزیر اطلاعات اظهار کرد:امام خمینی(ره) عقبه خارجی شاه و استوانه داخلی رژیم شاه را هدف قرار داد و با درهم شکستن هیمنه شاه به مبارزین روحیه داد.

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه امام خمینی یک شخصیت ممتاز از لحاظ فهم مسائل و مقتضیات نسبت به زمان و مکان بود، افزود: امام خمینی یک انسان آگاه و دوراندیشن و آینده نگر و آینده بین بود و از نظر علمی فقیه و فیلسوف بود و از نظر خودسازی یک انسان وارسته و کامل بود.

علوی تصریح کرد: هر یک از جنبه‌های شخصیتی امام راحل برای ما درس است، در بسیاری از مسائل امروز، عقیده و افکار امام خمینی در زمینه ایفای مسئولیت‌های اجتماعی کارساز است.

امام پرچم مبارزه را حساب شده بلند کردند

وی عنوان کرد: تداوم راه انقلاب اسلامی در گرو ادامه دادن راه امام خمینی (ره) در همه بخش‌ها است چراکه امام با انقلاب اسلامی تاثیر شگرفی در دنیا برجا گذاشت.

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه امام خمینی با انقلاب اسلامی دست به یک حرکت استثنایی در دنیا زد، گفت: انقلاب اسلامی در حالی به دست امام خمینی رخ داد که به هیچ وجه شرایط داخلی و خارجی در زمان شاه برای انقلاب فراهم نبود.

وی افزود: در شرایطی که هیچ امیدی وجود نداشت، امام پرچم مبارزه را حساب شده بلند کردند، استراتژی امام (ره) باعث شد تا زمینه پیروزی انقلاب اسلامی فراهم شود.

وی ادامه داد: در واقع امام خمینی (ره) این گونه خلاء مراجع را به وسیله این شورا برطرف کردند، امام همچنین بازاریان، دانشگاهیان و دیگر اقشار جامعه را برای مبارزه فراخواند و شرایط را برای مبارزه فراهم کرد.

وی ادامه داد: شرایط به گونه‌ای پیش رفت که حتی به تدریج نیروهای مسلح به مبارزان و انقلابیون پیوستند، استراتژی امام (ره) باعث شد تا زمینه پیروزی انقلاب اسلامی فراهم شود.

نظام جمهوری اسلامی با اقتدار مقابل هر زورگویی خواهد ایستاد

وزیر اطلاعات اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس نیز با فرماندهی امام خمینی (ره)، ارتش و سپاه و بسیج در مقابل دشمن ایستادند، امروز هیچ کشوری جرات حمله نظامی به کشورمان را ندارد.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران، افغانستان و عراق نیست، امروز نظام جمهوری اسلامی با اقتدار مقابل هر زورگویی خواهد ایستاد و به توطئه‌ها پاسخ دندان شکن خواهد داد.
وی در ادامه افزود: اعلام اینکه روح خدا به خدا پیوست، مردم را شدیدا داغدار کرد، فقدان امام سخت بود.
علوی در پایان بیان داشت: انقلاب اسلامی نه فقط بر شاه بلکه بر آمریکا هم پیروز شد، بعد از ارتحال امام همه نگران ادامه راه انقلاب بودند اما انتخاب مقام معظم رهبری همه نگرانی‌ها را برطرف کرد و همان مسیر، با صلابت در حال طی کردن است

ارسال نظرات