امام جمعه پیشوا گفت: اقتدار و مقاومت ما در حال حاضر به برکت ١۵ خرداد ۴٢ است مردم انقلابی و ولایتمدار و کفن پوش پیشوا پیشگام این جریان و نهضت بودند.
کد خبر: ۹۳۴۸۱۷۱
|
۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۶

به گزارش خبرنگار پیشوا :حجت الاسلام و المسلمین روح الله باقری امام جمعه شهرستان پیشوا در خطبه های نماز عبادی سیاسی این هفته در سالروز رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و قیام پانزده خرداد که با رعایت پروتکل بهداشتی در مصلی حرم مطهر جعفربن موسی الکاظم(ع) برگزار شد اظهار داشت: در ١۵ خرداد در پیشوا مردم عادی و معمولی بودند و خواص نبودند ادعای روشن فکری نداشتند کشاورز و بازاری و کاسب و در کف جامعه بودند با بصیرت بالا تشخیص دادند اشدا علی الکفار باید باشند نسبت به ظالمین و دشمنان باید شدت داشته باشند در نهایت با این شدت حرکت کردند.

 

وی افزود:کفن پوش یعنی آخر مبارزه و شهادت و جان دادن مردمی که در راه امام تا پایان جان ماندند انقلاب از سال ۴٢ آغاز شد که در همه مراحل انقلاب تاثیر گذاشت و موثر بود اقتدار و مقاومت ما به برکت ١۵ خرداد است مردم پیشوا شما پیشگام این جریان و نهضت بودید و این تاریخ در دفاع از مرجعیت که مردم حرکت کردند باید به یادگار بماند.

 

حجت الاسلام باقری بیان کرد: ١۵ خرداد ۴٢ روزی که همه آمدند در نزدیکی های پل باقرآباد قرچک پنج هزار نفر بودند که دوسه هزار تا قرچک و ورامین و اطراف و دو هزار نفر از پیشوا بودند در سال ۴٢ پیشوا مگر چقدر جمعیت داشت دو هزار نفر یعنی کسی در خانه نمانده بود همه مردم حرکت کردند این جریان اگر در شهر دیگری بود چه می کردند متاسفانه برای ما عادی شده و راحت از آن می گذریم حرکت مردم پیشوا خیلی مهم است تاریخ باید زنده بماند در کتاب و سخنرانی و جلسات و محافل و هیئت و نوشته ها در شکل شهر باید زنده بماند کسی که وارد پیشوا می شود می فهمد اینجا مبدا قیام ١۵ خرداد است؟

 

وی گفت: ان شاالله وعده و مطالبه جدی مردم که موزه ١۵ خرداد است در پیشوا و مبدا قیام زده شود ملت ایران از سال ۴٢ تاریخ درخشان دارد و از خود به جای گذاشتند میرزای شیرازی در تحریم تنباکو یک خط نوشتند یک پیرمردی در گوشه نجف یک خط نوشت انگلیسی ها به لرزه درآمدند مردم عادی و کاخ نشینان تنباکو را تحریم کردند.

 

امام جمعه پیشوا تصریح کرد: در دهه اول انقلاب اسلامی امام یک جمله فرمود خرمشهر باید آزاد شود یک بار یک جمله گفتند تمام شد زمانی شعار می دادیم قائم مقام رهبری آیت حق منتظری ایشان را به عنوان قائم مقام رهبری مردم پذیرفتند امام فرمود ایشان در این حد نیست مردم کنار کذاشتند این یعنی انقلابی و ولایت پذیری و سنخیت با رهبری که مردم ایران اطاعت کردند در حفظ انقلاب اسلامی مردم ایران عهد اخوت با هیچ کس نبستند و نخواهد بست.

 

وی ادامه داد: هرکسی درخط انقلاب باشد مردم هم کمک می کنند اما اگر کسی فاصله بگیرد از کشتی نجات بیرون می افتد حضرت آقا چند ساله است که مبارزه با فساد و تحریم فرموده است اما برای ما عادی شده و پوست کلفت شدیم آقا تکرار کند و ما بنشینیم حرفم با مسئولین است سال ها خدمت در انقلاب اما کاری به پیش نبردند در کشور چقدر ظرفیت داریم ظرفیت های اقتصادی همه اکثرا تعطیل شده است راه آهن سراسری و جاده های دسترسی و دسترسی یه راه های دریایی و ... خوبی داریم.

 

باقری عنوان کرد: بازار دنیا بیخ گوش ایران است پانزده تا بیست کشور همسایه داریم که چند صد میلیون جمعیت دارند حدود هفتصد میلیون جمعیت دارند آیا از این ظرفیت استقاده کردیم دیپلماسی اقتصادی داشتیم یا مستقیم با کدخدا بستیم که آخرهم موفق نشدیم دو هزار میلیارد دلار در همین منطقه معامله شده است سهم ایران ٣۶ میلیارد دلار یعنی ١.۵ درصد که به چشم نمیاید در معادن طبیعی هفت درصد کل معادن دنیا در ایران است بعد از نفت تقریبا معادن را کنار گذاشتیم که به ما ضربه زد.

 

وی گفت: درکشاورزی استفاده نکردیم و تعطیل مانده است ٣٧ میلیون هکتار ظرفیت کشاورزی کشور است که ١٨ میلیون زیر کشت است بقیه تعطیل است.

 

وی تاکید کرد: کشور هلند یک چهلم کشور ما مساحت دارد ما چهل برابر هلند هستیم هلند یک اقلیم دارد در ایران یازده اقلیم کشاورزی داریم آن وقت در ایران یازده هزار سال سابقه کشاورزی داریم آمار هلند در سال ٢۰١٩ حدود ١۰٣ میلیارد دلار صادرات داشته است ایران ۵ میلیارد دلار ٢۰ برابر ما صادرات دارند یعنی ما مدیریت نداریم از ظرفیت ها استفاده نمی کنیم.

 

روح الله باقری اظهار داشت: اگر رئیس جمهور کارآمد و دولت قوی بیاید چقدر قوی می شویم ایران با این ظرفیت می تواند ۵۰۰میلیون نفر را نان دهد اما با این مدیریت ها در ٨۰ میلیون نفر ماندیم اگر کشور کویری بودیم آب و خاک نداشتیم بله درست است انتخاب رئیس جمهور یعنی مشکلات کمتر و مشارکت بیشتر مدنظر باشد.

 

ارسال نظرات