خطیب جمعه موقت تربت حیدریه گفت: به هر میزان حضور حداکثری در انتخابات بیشتر باشد، استحکام و اعتبار کشور بالاتر می رود، چون نظام مردمی است و مردم آینده خود و کشور را رقم می زنند‌.
کد خبر: ۹۳۴۸۳۱۵
|
۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت الاسلام محمد داوری  در آیین خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه اظهار کرد: در نظام اسلامی انتخابات یکی از بستر های مهم مردم سالاری دینی است که رهبری انقلاب همگان را به حضور حداکثری و رعایت و تمکین قانون دعوت کردند.

وی تصریح کرد: به هر میزان حضور حداکثری در انتخابات بیشتر باشد، استحکام و اعتبار کشور بالاتر می رود، چون نظام مردمی است و مردم آینده خود و کشور را رقم می زنند و از سویی دیگر مشارکت بالا نه تنها در داخل بلکه در بیرون از مرزها هم برای نظام از اقتدار بالایی را رقم خواهد زد.

داوری بیان داشت: اگر حمایت مردم نباشد حتی امام معصوم هم تنها خواهد ماند و این بارها در تاریخ تکرار شد، لذا حضور مردم دشمن را مایوس و ناکام می کند، دشمنی که قسم یاد کرده از هر فرصتی برای ضربه به نظام اسلامی استفاده کند.

خطیب جمعه موقت تربت حیدریه ادامه داد: برنامه دشمن تمرکز بر مشارکت حداقلی مردم است، لذا نباید به مردم آدرس غلط داد و کاهش مشارکت مردم را به عدم صلاحیت ها نسبت داد چرا که در سال ۹۲ و ۹۶ برخی چهره ها رد صلاحیت شدند ولی میزان مشارکت بالای ۷۰ درصد بود.

وی بیان کرد: ناکارامدی مسئولین که سیاست های غلط اقتصادی ارائه و وعده های غیرقابل تحقق دادند، وجود مافیای ثروت و قدرت، نرخ بالای بیکاری، تورم و بیرون روی کسب و کار و گرانی های افسارگسیخته دلسردی مردم را بوجود آورده، اما این دلایل نباید مانع حضور حداکثری در انتخابات باشد و باید با انتخاب درست این مشکلات را رفع کرد.

داوری گفت: در انتخابات باید دنبال فردی راستگو که از سابقه اجرایی برخوردار است و خطایی نکرده و در دوران خدمتش بیشترین توجه به محرومین داشته باشیم.

وی همچنین خطاب به داوطلبان ورود به پارلمان شهری و روستایی گفت: برطرف کردن معضلات شهر و روستا و برقراری جو فرهنگی سالم، اولویت به مناطق محرومین، پشتکار و بهره گیری از دانش در شوراهای شهر و روستا باید مد نظر باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها