زنجان-مدیر اجرایی طرح ملی مشاغل خانگی در زنجان گفت: پایین بودن هزینه راه‌اندازی، پایین بودن میزان ریسک سرمایه‌گذاری، حذف هزینه ایاب و ذهاب و استفاده از نیروی کار سایر اعضای خانواده از مزایای این طرح است.
کد خبر: ۹۳۴۸۳۴۷
|
۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ لیلااجلی در گفت وگو با خبرنگار بسیج زنجان اظهار کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در ۳۱ استان توسط وزارت تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی به عنوان کارفرما و ناظر و جهاددانشگاهی به عنوان مجری طرح در حال اجرا است و این طرح اشتغال فراگیر اهدافی هم‌راستا با اقتصاد مقاومتی، تولید، پشتیبانی و مانع‌زدایی‌ها، کمک و حمایت از کسب و کارهای خرد را دنبال می‌کند.

 

استقبال بانوان زنجانی از طرح مشاغل خانگی

 

وی با اشاره به اینکه بیشترین تعداد ثبت‌نام‌کنندگان از استان زنجان در این طرح را زنان تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: پایین بودن هزینه راه‌اندازی، پایین بودن میزان ریسک سرمایه‌گذاری، حذف هزینه ایاب و ذهاب، استفاده از نیروی کار سایر اعضای خانواده و امکان کار کردن به صورت پاره‌وقت و ایجاد توازن بین مسئولیت خانوادگی زنان از مزایای این طرح است.

 

این مسئول به حمایت از بانوان برای حضور در بازار کار، تولید، فعالیت‌های نوآورانه و دانش‌بنیان تأکید کرد و گفت: شیوع کرونا و لزوم پرهیز از حضور در تجمعات اهمیت مشاغل خانگی را بیش از پیش برجسته ساخت و در این برهه کسانی که پیوند مناسبی بین توانایی‌های شغلی، تولید و کارآفرینی و نیز بازاریابی و بازارسازی برقرار کردند، توانستند موفقیت بیشتری کسب کنند.

 

مدیر اجرایی طرح ملی مشاغل خانگی در زنجان یادآور شد: در دنیای امروز مسئله اشتغال بانوان با موانع و مشکلاتی مواجه است و از جمله دوراهی بین اشتغال و در خانه ماندن همواره برای بانوان که کودک دارند، وجود داشته است، وجود تولیدهای کوچک در خانه، محل کار و کار در منزل و یا در فرهنگ‌سراها و در محیط زنانه، از جمله مطالبات بانوان سرپرست خانوار است.

 

وی تصریح کرد: طرح ملی مشاغل خانگی در سه فاز پیش‌بینی شده که فاز اول شناسایی و اولویت‌بندی مزیت‌، ظرفیت‌ و پتانسیل‌های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی است. فاز دوم به توانمندسازی متقاضیان از طریق مشاوره، راهنمایی، استعدادسنجی، بهره‌گیری از آموزش‌های کوتاه‌مدت کارآفرینی، شناخت بازار و مسائل مالی و فاز سوم به تعامل با فعالان عرصه فروش محصولات مشاغل خانگی، اتصال به بازار و ارتباط با برندهای معروف بازار فروش می‌پردازد.

 

اجلی با اشاره به رسته‌های مزیت‌دار استان، بیان کرد: رشته‌هایی که به عنوان مزیت در استان به آن پرداخته شده، شامل قالی‌بافی، بافنده تابلوفرش، گلیم‌بافی، قلم‌زنی، خیاط لباس، ملیله‌سازی، تولیدات چرمی دست‌دوز، ویرایشگر متون، تولیدکننده گیاهان دارویی، مترجم (کتاب و مقاله)، برنامه‌نویس، انیماتور، پرورش‌دهنده گوسفند و بز، پرورش‌دهنده زنبور عسل و ملحفه‌دوز است.

ارسال نظرات