زنجان -تحلیلگر مسائل بین الملل گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات نشاندهنده ی اقتدار بالای نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
کد خبر: ۹۳۴۸۳۸۰
|
۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴

دکتر سیدرضا صدر الحسينی  در گفت وگو با خبرنگار بسیج زنجان؛ ضمن تسلیت ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی، قیام خونین 15 خرداد و شهادت حضرت  امام جعفر صادق(ع)، بیان کرد :  15 خردادماه  یوم اللهی بود که حضرت امام خمینی (ره) عنایت ویژه ای به آن داشتند و فرمودند من چشم امیدم به 15 خرداد است ،بنابراین طلیعه شروع انقلاب اسلامی به صورت رسمی از 15 خردادماه 1342 آغاز شد.

 

مشارکت حداکثری در انتخابات نشاندهنده ی اقتدار بالای نظام مقدس جمهوری اسلامی است

 

 

دکتر صدر الحسينی با اشاره به اینکه حرکت امام برعلیه رژیم پهلوی از سال‌های بسیار دورترآغاز شده بود، افزود:  با توجه به اقدامات امام خمینی(ره) درسال های 1340 و 1341 قیام امام در سال 1342 حالت عمومی به خود گرفت ودر همان سال این کار به صورت رسمی آغاز و با تبعید ایشان سرعت بیشتری پیدا کرد.

 

وی با بیان اینکه 15 خرداد ماه  مبدا شکل گیری انقلاب اسلامی است، بیان کرد : امروز چهل و سومین سال آن را پشت سر میگذاریم و 15 خرداد 1342 به عنوان مبدأ انقلاب اسلامی مطرح است.

 

وی با اشاره به اینکه آمریکایی ها می‌خواستند با اجرای طرح کاپیتولاسیون تمام اختیارات ایران را در دست بگیرند، متذکر شد : امام (ره) در سال 41 مخالفت خود را با لایحه ایالتی و ولایتی آغاز و با روحانیتی که تفکر نزدیک به امام (ره) داشتند هم پیمان شدند و زمانی که ایشان متوجه تصویب این طرح در شورای ملی شدند  برای اینکه کم ترین تنش در کشور ایجاد شود با فریاد بلند آه و مظلومیت ایران را صدا کردند.

 

وی با بیان اینکه  مردم از تبعید و زندانی شدن حضرت امام (ره)  در شب 15 خرداد مطلع شدند افزود: مردم کفن پوش به خیابان‌ها آمدند و رژیم پهلوی در این رابطه سخت ترین جنایات را  با این ملت که برای حمایت از مرجع تقلید خود بیرون آمده بودند برخورد کردند.

 

وی در ادامه تصریح کرد :شاید این موضوع نا گفته مانده باشدکه بسیاری از مجروحان در قم،  روستاها و شهرهای ما بین فاصله قم، تهران در این مسير  مجروح شده بودند،  دردرياچه نمک قم مدفون شدند، در قیامت زمین دهان باز مي کند و حقایق را بیان خواهند کرد .

 

وی ادامه داد:امام خمینی(ره)بسیاری از آموزه های قرآنی و اهل بیتی را در کشور جاری و ساری کردند و توسطه قانون اساسی موضوع اسلامیت و جمهوریت نظام را به هم گره زدند و این زوجیت را به اثبات رساندند.

وی با اشاره به اینکه  امام(ره)  بعد از 15 سال  تبعید  به کشور عزیزمان بازگشتند ، بیان کرد :مبدا تاریخ انقلاب اسلامی 15 خرداد ماه است و  از آن به بعد هیچ حرکت ضد رژیم صهیونیستی- آمریکایی  انجام نگرفت مگر اینکه   نام‌، فرمان و دستور امام (ره) در ابتدای حرکت بود.

 

دکتر صدرالحسینی تاکید کرد :انقلاب اسلامی تنها انقلابی است که پس از پیروزی، حاکمیت آن  به  آراء عمومی سپرده شد و  بسیارند  انقلاب هایی که بعد از پیروزی دیگر اصل حکومت را به رای مردم نمی‌گذارند ولی حضرت امام (ره) نظرشان این بود که براساس آموزه های اسلامی، قرآنی و اهل بیت مردم باید خودبرای سرنوشتشان تصمیم بگیرند.

 

وی با اشاره به اینکه مشارکت مردم  بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان یک اصل محسوب می شود، تصریح کرد :  امروزه رهبر جمهوری اسلامی ایران مقام معظم رهبری(مدظله العالی) هستند بر این موضوع و  انتخابات 1400  تأکید دارند.

 

وی با بیان اینکه حضور مردم به عنوان یک اصل شناخته می شود، گفت : نباید فراموش کرد  حضور و مشارکت مردم بود که  توانست انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، حق مسلم هسته ای،  مقاومت و دفاع از حرمین، مقابله با تروریسم، داعش  و....... را به پیروزی برساند.

 

وی با بیان اینکه در ششمین مجلس شورای اسلامی  تعدادی از نمایندگان مجلس، سیاسیون فاسد تجمع و تحصن کردند و  علاقه ای به برگزاری انتخابات نداشتند، اظهار کرد :آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالی) موضوع انتخابات  را یک اصل دانستند و فرمودند انتخابات مجلس شورای اسلامی و ریاست‌جمهوری درطول سال های گذشته با وجود فتنه‌ها و جنگ هایی که دشمنان بر علیه جمهوري اسلامي ايران ایجاد کرده اند یک روز هم به تعویق نیفتاده است.

 

دکتر صدرالحسینی در ادامه با بیان اینکه در آستانه ی انتخابات مهم و حساس قرار داریم، افزود:  مسائل مهم در قانون اساسی به رئیس جمهور واگذار می شود و کارهای عقب مانده قابل توجهی در کشور وجود دارد که باحضور مردم در انتخابات 1400 و انتخاب فرد اصلح می‌توانند سرنوشت‌ تقریبا یه دهه کشور را به وی واگذار کنند.

 

تحلیلگر مسائل بین الملل در ادامه با بیان اینکه مسئله مردم سالاری دینی در جمهوری اسلامی  موضوع تزئینی و تشریفاتی نیست، عنوان کرد:  این مسئله از دیدگاه حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به‌عنوان یک اصل بیان می‌شود و در بدترین شرایط دوران دفاع مقدس که شهرها  و روستاها با  موشک های رژیم بعثی بمباران می‌شد و صدام تلاش می کرد بدترین شرایط ناامنی را برای کشورمان ایران ایجا دکند حضرت امام (ره) اجازه ندادند  یک روز هم انتخابات به تعویق بیفتد و مسائل مختلف بعد از رحلت امام(ره) هم ثابت کرد که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به عنوان خلف صالح امام (ره)موضوع مشارکت مردم را به عنوان یک اصل میدانند.

 

وی یادآور شد : توصیه رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) تشویق مردم به حضور حداکثری در انتخابات است.

 

وی با اشاره به اینکه  کشور نابسامانی هایی  در حوزه اقتصاد دارد،  گفت :  مهمترین مشکل ومسئله کشور اقتصاد است که  کاندیداها  نسبت به این  مسئله اقتصادی  توجه دارند و   تلاش می کنند که با شیوه‌های مختلف برنامه‌های خودشان را به سمع و نظر مردم برسانند .

وی با بیان اینکه  با توجه به شرایط کرونایی  حاکم بر کشور امکان برگزاری میتینگ ها، کارناوال ها، نشست ها و جلسات عمومی به حداقل  رسیده است، اذعان کرد :استفاده و بهره مندی از فضای مجازی و همچنین استفاده از رسانه ملی تا حدامکان برای نامزدها بوجود آمده است.

 

دکتر صدرالحسینی با اشاره به نزدیک شدن انتخابات پیش‌رو، بیان داشت : هرچه به انتخابات و پایان تبلیغات نامزدها نزدیک می‌شویم شور و هیجان مردم در ارتباطه با این مسئله  هم بیشتر می‌شود و قطعاً مناظرات و گفتگوهای تلویزیونی می تواند بهترین گزینه برای تبلیغ کاندیداها شود.

 

وی با بیان اینکه دشمن مطمئن است نمی تواند به منافع ملی جمهوری اسلامی  از لحاظ نظامی لطمه و ضربه بزند، بیان کرد : دشمن امیدوار است  با  کاهش آراء که  امروز در دستور کار رسانه‌های بیگانه و بعضی از جریان‌های سیاسی در داخل کشور است نگذارند ایران به یک نظام  و دولت قوی برسد.

 

دکتر صدرالحسینی با اشاره به اینکه  یکی از وظایف اصلی مردم مسئله تبلیغ برای افزایش آراء جمهوری اسلامی در انتخابات 1400 است، عنوان کرد : من مطمئنم روح حضرت امام (ره)، شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و شهدای  مدافعین حرم  و  شهید حاج قاسم سلیمانی به حضور  ما پای صندوق های رای امیدوار هستند و امروز تک‌تک آراء مردم  می تواند قدرت سیاسی، اقتصادی ،اجتماعی و  قدرت نظامی، دفاعی و امنیتی  را  گسترش دهد.

 

وی در ادامه با بیان اینکه مسائل دیپلماسی، روابط بین‌الملل و حقوق ملت ایران  را باید در فرامرز ها حفظ کنیم افزود : کسی تصور نکند اگر برجام محقق نشود ایران نمی‌تواند پیشرفت کند بلکه حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و افزایش آراء میتواند موجب تحقق  در بازگشت و احقاق حق جمهوری اسلامی در منطقه و بین الملل گردد و به دشمنان ثابت می‌شود که ملت ایران پای جمهوری اسلامی، انقلاب، رهبر، ارزش‌های خود ایستاده است.

 

وی در ادامه با بیان اینکه شرکت در انتخابات سال جاری موضوع مهم و واجب است، تصریح کرد : حضور پای صندوق های رأی در سال جاری یک مسئله حساس و مهم است و ملت شریف ایران در انجام این وظیفه کوتاهی نکنند  تا بتوانند انشاالله با انتخاب فرد اصلح و شایسته معضلات کشور اعم از بیکاری، مبارزه با اعتیاد،  مسائل اقتصادی، معیشت و اشتغالزایی در کشور عزیزمان حل گردد.

 

وی با اشاره به اینکه میزان آرایی که در صندوق های جمهوری اسلامی ریخته می‌شود اهمیت ویژه ای دارد، متذکر شد : انتخاب رئیس جمهور اصلح  تاثیر مستقیمی  در بعد داخلی و بین‌المللی دارد.

 

وی یادآور شد : برای حمایت ازحقوق  ملت ایران و  منافع ملی و در حقیقت دیپلماسی جمهوری اسلامی که توسط دستگاه های  سیاست خارجی اعمال می شود رئیس جمهور قطعاً به آراء بالا نیاز دارد.

 

صدرالحسینی با اشاره به اینکه دشمنان درصدد آن هستند که شرایط آراء جمهوری اسلامی را  غیرقابل قبول جلوه دهند، گفت : دشمنان از عدم مشروعیت نظام جمهوری اسلامی صحبت می کنند و مشروعیت و مقبولیت جمهوری اسلامی با آراء حداکثری مردم تحقق می‌یابد.

این تحلیلگر مسائل بین الملل تصریح کرد: حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فرمودند یکی از مهمترین مسائل  ریاست جمهوری داشتن برنامه و درک افراد مستضعف است و رئیس جمهور  باید این موضوع را مدنظر قرار دهد.

 

وی با بیان اینکه طبق فرموده آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) روسای جمهور به عنوان کاندیدا  برنامه خود را ارائه دهند و از دادن شعارهای کذب، اغواکننده و فریب دهنده به دور باشند، افزود: ایشان به نامزدها از دادن وعده هایی که غیر قابل اجرا است تذکر دادند و فرمودند،عدم تحقق این وعده‌ها باعث دلسردی مردم نسبت به نظام می شود.

 

وی با بیان اینکه  صحبت از دیپلماسی اقتصادی، رسانه‌ای، اجتماعی و فرهنگی در سطح بین المللی به آراء بالایی نیاز دارد، افزود: اگر رئیس‌جمهور منتخب مردم با رای بالا، قوی  و منسجم  انتخاب نشود در احیای حقوق ملت ایران در بعد   منطقه و  بین‌المللی نمی‌تواند موفق باشد  و فراموش نکنیم  سالی یک بار نماینده ارشد جمهوری اسلامی ایران  در سازمان ملل متحد در مجمع عمومی سازمان ملل به پشتیبانی از نظام اسلامی سخنرانی می‌کند به همین دلیل آراء بالا  می تواند پشتوانه محکمی نسبت به این مهم باشد.

 

صدرالحسینی در ادامه با اشاره به انتخابات اخیر ریاست جمهوری در کشور  سوریه  ، یادآور شد : باید توجه داشته باشیم وقتی مرم کشور دوست با مشارکت  بالای ۸۷ درصد پای صندوق‌های رای حضور پیدا می کنند این نشان دهنده آن است که جمهوری اسلامی به دنبال  مسئله ای است که تمام کشورهای مقاومتی بتوانند با یک نظام مردم سالارانه با توجه به شرایط عمومی خودشان کشور را اداره کنند و  مردم باید مقابل تروریسم و  معارضان مسلح و حامیان نظام سیاسی مورد نظر خودشان بایستند و ملت سوریه نشان داد که نسبت به این مسئله واکنش مناسب عاقلانه انجام داده و امروز هم می‌بیند که مردم با چه شور و شوقی وارد انتخابات می‌شوند و حاکمیت مورد نظر خودشان را  انتخاب و از او حمایت می‌کنند .

 

وی با اشاره به اینکه مشارکت بالا نشان دهنده ی اقتدار جمهوری اسلامی است،  عنوان کرد : شهید حاج قاسم سلیمانی   فرمودند  ما وظیفه خودمان را انجام دادیم، شهید سلیمانی مشخص کردند اگر این حرم باقی نماند بقیه  حرمین شریفین  هم باقی نخواهد ماند،   پس اگر حرم ایران را نگه نداریم حرم های دیگر  از بین می‌روند امروز هم نگهداری حرم جمهوری اسلامی ایران با حضور مقتدرانه و با انگیزه ملت پای صندوق‌های رای میسر می شود.

 

این تحلیلگرمسائل بین الملل در پایان خاطرنشان کرد: اولین گام حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات  و گام دوم انتخاب رئیس جمهور اصلح، متدین،  ضد فساد و کسی که بتواند جایگاه جمهوری اسلامی را در حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی اجتماعی، سیاسی، نظامی و امنیتی در سطح بین الملل احیا کند.

 

ارسال نظرات