خبرهای داغ:

آبگیری سد بزرگ نرماب مینودشت تا پایان خرداد

سد بزرگ نرماب مینودشت تا پایان خرداد آبگیری می شود.
کد خبر: ۹۳۴۸۶۶۹
|
۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان؛ مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت : در حال حاضر کار نصب دریچه ها برای این سد آغاز شده و تلاش می کنیم تا پایان خرداد آماده آبگیری آن آغاز شود.

حسینی اعتبار امسال ساخت این سد را 150 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود : ساخت 61 واحد مسکونی سایت جنگلده بالا که به دلیل قرار داشتن در کاسه سد به مکان دیگری انتقال یافتند تا یک ماه دیگر تمام می شود و کار ساخت بقیه واحدها نیز به همت بنیاد مسکن در حال انجام است.

او گفت : ساخت سد نرماب چهل چای مینودشت سال۹۱ آغاز شد و قرار بود در مدت ۶سال به اتمام برسد، اما تخصیص نیافتن اعتبارات لازم، تکمیل آن را تا اکنون به تعویق انداخته است.
این سد چند منظوره با ذخیره سالانه ۲۲۵میلیون مترمکعب ، آب آشامیدنی  ۵ شهر و یکصد و ۳۰ روستا و آب کشاورزی اراضی در شرق و شمال استان گلستان را تامین می‌کند. 
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان همچنین با اشاره به طرح بهسازی و دیواره سازی رودخانه ها گفت: از 3 هزار کیلومتر رودخانه در استان حدود 800 کیلومتر آن در 4 شهرستان مینودشت، گالیکش و کلاله و مراوه تپه جاری است که سال گذشته از مجموع اعتبارات استانی مبلغ بسیار کمی برای ساماندهی این رودخانه ها اختصاص داده شد.

حسینی در ادامه با اشاره به خشکسالی امسال افزود : وضعیت رواناب در سرشاخه ها 50 درصد و در دشت 80 درصد کاهش داشته است ، سدهای استان نیز در حال حاضر 29 درصد آب دارند در حالی که پارسال در همین زمان 80 درصد آب داشتند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار