خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: روزانه قریب به ۱۰۰ نفر در بیمارستان‌های خوزستان بستری می‌شوند و در حال حاضر حدود یکهزار و ۱۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند.
کد خبر: ۹۳۴۸۸۳۶
|
۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۷
فرهاد ابول نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روزانه قریب به ۱۰۰ بیمار کرونا مثبت در بیمارستان‌های خوزستان بستری می‌شوند و در حال حاضر قریب به یکهزار و ۱۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

وی افزود: سرعت کاهش موارد بستری بسیار کند است که رعایت ۶۰ درصدی پروتکل‌ها و و بازگشایی‌ها در این زمینه تاثیرگذار هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: باتوجه به قرمز شدن وضعیت کرونا در بسیاری از شهر‌های استان هرمزگان از مردم استان خوزستان تقاضا داریم از سفر به استان هرمزگان و بویژه جزیره کیش که در حال حاضر روزانه پنج پرواز به خوزستان دارد، جدا خودداری نمایند.

وی ادامه داد: از استاندار خوزستان هم تقاضا شده طبق قوانین بین الملل مسافران شهر‌های قرمز در صورت سفر به خوزستان دو هفته قرنطینه شوند که این موضوع در ستاد استانی مقابله با کرونا مطرح و مورد بحث قرار خواهد گرفت.

فرهاد ابول نژادیان تصریح کرد: در حال حاضر عسلویه در استان هرمزگان نیز بسیار درگیر کرونا است که با توجه به اینکه کارگران زیادی به صورت موقت از خوزستان به عسلویه سفر می‌کنند و پس از ۱۴ روز کار به خوزستان برمی‌گردند، از دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان درخواست کردیم که شرایط انجام تست برای این کارگران قبل از برگشت به خوزستان را مهیا کنند یا محدودیت تردد ایجاد شود.

وی بیان کرد: خواستار این هستیم که محدودیت تردد برای افرادی که به عسلویه می‌روند نیز ایجاد شود و احتیاط لازم انجام و مراقبت شود، چرا که این افراد با کوچکترین علامت باید به مراکز منتخب مراجعه کنند یا در صورت علامت‌دار بودن بازنگردند تا دیگران را درگیر نکنند.

ابول نژادیان در خصوص واکسن کرونا عنوان کرد: مقرر بود اواسط خرداد ماه محموله واکسن وارد کشور شود که هنوز وارد نشده است.

وی اذعان کرد: در حال حاضر تنها ۱۰۰ هزار دز واکسن اسپوتنیک از روسیه برای تزریق دز دوم وارد شده است که به محض اینکه سهمیه خوزستان اختصاص داده شود، افراد را برای تزریق دز دوم فراخوان می‌کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: قرار بود واکسن سینوفارم نیز از چین وارد کشور شود که هنوز وارد نشده است.

وی افزود: اگر یک ماه از تزریق دز اول افراد گذشته است، نگران نباشند و مشکلی ایجاد نخواهد شد.

فرهاد ابول نژادیان تصریح کرد: به محض اینکه محموله واکسن سینوفارم وارد کشور شود، برای تزریق دز دوم و افراد ۶۰ سال و بالاتر فراخوان داده می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها