خبرهای داغ:
استاندار خوزستان گفت: بر اساس گزارشی که در زمینه حمله ملخ‌ها ارائه شده است خطری استان را در این زمینه تهدید نمی‌کند و نیرو‌های سازمان جهاد کشاورزی آمادگی دارند
کد خبر: ۹۳۴۸۸۴۹
|
۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۲
قاسم سلیمانی دشتکی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: گزارشی که در این زمینه ارائه شده بیانگر این است که خطری در بحث حمله ملخ‌ها با منشا کشور‌های همسایه، استان را تهدید نمی‌کند و خطر رفع شده است.

وی در ادامه با اشاره به نشست امروز ستاد بحران خوزستان با موضوع حوادث غیر مترقبه با بیان اینکه بحث آتش سوزی در مراتع و عرصه‌های طبیعی با توجه به گرما یکی از مباحثی است که بسیار مورد توجه و پیگیری است، اظهار داشت: در نشست امروز مباحثی از جمله تجهیزات، امکانات برای پیشگیری و مقابله با این آتش سوزی‌ها بررسی و تقسیم کار لازم انجام شد.

وی ادامه داد: همچنین قرار شد تا فرمانداران شهرستان‌ها نشست‌های ستاد بحران را تشکیل دهند و در راستای پیشگیری از این آتش سوزی‌ها در مراتع و عرصه‌های طبیعی اقدام‌های لازم را انجام دهند.

وی بیان کرد: در بحث مقابله با آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی تاکنون نیرو‌های بسیج همکاری خوبی با مجموعه استان داشته و عوامل و نیرو‌های مردمی نیز ما را در این زمینه یاری کرده اند.

سلیمانی دشتکی با اشاره به اینکه خوشبختانه امسال میزان آتش سوزی در مراتع و عرصه‌های منابع طبیعی بسیار کمتر از سال گذشته بوده است تصریح کرد: البته برخی از دلایل مثل کاهش بارندگی‌ها از دلایل طبیعی کاهش این حریق‌ها است به طوریکه هر چقدر بارندگی کم باشد، مراتع کمتر رشد می‌کنند و از این رو شاهد کاهش آتش سوزی‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی‌های لازم برای بحث آتش سوزی‌ها انجام شده تا در صورت وقوع این حوادث پشتیبانی‌های لازم انجام شود اضافه کرد: در بحث آتش سوزی در عرصه‌های محیط زیست و منابع طبیعی تاحدودی عوامل انسانی دخیل هستند و اگر فردی چنین اقدامی را انجام دهد، به دستگاه قضایی معرفی خواهد شد.

وی عنوان کرد: تا کنون نیز حدود ۴۰ تا ۵۰ فرد در استان به دستگاه قضا در رابطه به آتش سوزی و حریق مراتع و عرصه‌های منابع طبیعی و محیط زیست معرفی شده است.

وی با اشاره به ضروزت بحث تامین آب دام‌های سبک و سنگین در خوزستان تصریح کرد: مسائل و مشکلاتی در این زمینه وجود دارد که پس از حل آن به سرعت آبرسانی به دام‌ها در مناطقی که با کمبود آب مواجه هستند انجام می‌شود.

استاندار خوزستان گفت: ۲ تا سه شهرستان در تامین آب برای گاومیش‌های خود دچار مشکلاتی هستند که در جلسه‌ای این مساله به سرعت پیگیری و راهکار تامین آب مورد نیاز نیز ارائه خواهد شد.

استان خوزستان از جمله استان‌هایی است که همه ساله به دلیل گرمای زیاد با آتش سوزی مراتع مواجه است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها