مردم نجیب روستای کلاته عرب‌ها با وجود مشکلات فراوان هنوز هم به زندگی در این روستا با امید ادامه می‌دهند و به مهاجرت فکر نکرده‌اند و البته سال‌هاست که چشم انتظار مسئولان برای رفع مشکلاتشان نشسته‌اند.
کد خبر: ۹۳۴۸۹۰۳
|
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۷

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی، سال‌های اخیر اقداماتی جهت رفع محرومیت در روستاها انجام شده که تا حدودی در جهت کاهش محرومیت موثر بوده،البته مسئولان باید به دور از هر گونه بوروکراسی اداری به جد پیگیر حل مشکلات روستاها باشند و برطرف کردن مشکلات روستاهای محروم را در اولویت کاری خود قرار دهند.

«کلاته عرب‌ها» روستایی از توابع بخش مرکزی مشهد در 100 کیلومتری شهر مشهد قرار دارد. از جمله مشکلات این مردم نبود امکانات بهداشتی و درمانی، نبود زیرساخت‌های مناسب، کمبود امکانات تحصیلی و فرهنگی، نبود آب آشامیدنی سالم، نبود دفع بهداشتی آب و فاضلاب روستایی و شیوع بیماری‌های انگلی مشترک میان انسان و حیوان است.

مردم نجیب روستای کلاته عرب‌ها با وجود مشکلات فراوان هنوز هم به زندگی در این روستا با امید ادامه می‌دهند و به مهاجرت فکر نکرده‌اند و البته سال‌هاست که چشم انتظار مسئولان برای رفع مشکلاتشان نشسته‌اند.

خواسته و آرزوی مردم روستای کلاته عرب‌ها تامین آب شرب مناسب و داشتن خانه بهداشت فعال و پزشک مستقر است که دوست دارند به گوش مسئولانی که خود را به خواب زده‌اند برسد.کمبود امکانات بهداشتی و درمانی با حضور گروه‌های جهادی تا حدودی قابل حل است چرا که با حضور مستمر این گروه‌ها بسیاری از مشکلات درمانی مردم رفع می‌شود.

اما در این میان گروه‌های جهادی در غیاب مسئولان بیکار ننشسته‌اند و پای کار آمده‌اند تا غبار محرومیت را بزدایند.

طباطبایی سرپرست کانون سلامت خدمت  رضوی ضمن برپایی اردوی جهادی متشکل از پزشکان ، دنداپزشکان، پرستاران، ماما و...در روستای کلاته عرب ها می‌گوید: متاسفانه مردم روستا از نظر امکانات بهداشتی و درمانی و تامین دارو به شدت در مضیقه هستند، ضمن اینکه سطح آگاهی آنها نسبت به حوزه سلامت بسیار پایین بوده که رفع این مشکل نیز در گروی دادن اطلاعات و آموزش‌های صحیح بهداشتی و درمانی است.

وی ادامه می‌دهد: این اردوی جهادی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در تاریخ 14 و 15 خرداد ماه برگزار شد و بیماران هر کدام در زمان مشخصی در مکان ارائه خدمات حاضر شدند تا از هرگونه تجمعی در این شرایط کرونا جلوگیری شود.

طباطبایی گفت: در این اردوی جهادی 65 مورد ویزیت عمومی، 130 مورد ویزیت تخصصی، 203 مورد غربالگری و آموزش، 3 مورد ارجاعات آزمایشگاهی، 2 مورد ارجاعات پاراکلینیک، 42 مورد ویزیت زنان و مامایی، 69 مورد ویزیت دندانپزشکی و 16 مورد ویزیت در منزل برای بیماران سالخورده را داشتیم.

این مقام مسئول در آستان قدس با اشاره به این نکته که موارد خاص و بیماران نیازمند به درمان‌های تکمیلی به مراکز درمانی شهر مشهد ارجاع داده شدند، افزود:به همه بیماران ویزیت شده به تعداد 223مورد به صورت کاملاً دارو به همراه بسته‌های نبات متبرک رضوی و ماسک تحویل داده شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار