قالیباف عنوان کرد:

اهمیت تبیین رهبر انقلاب از مردم‌سالاری دینی

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تبیین مهم رهبر انقلاب از مردم‌سالاری دینی نباید ذیل فضا‌های سیاسی کشور به حاشیه برود.
کد خبر: ۹۳۴۸۹۴۹
|
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، آقای محمد باقر قالیباف در ابتدای نشست علنی امروز مجلس در نطق پیش از دستور خود تصریح کرد: رهبر حکیم انقلاب در سالروز رحلت معمار انقلاب تبیین بسیار مهم و دقیقی از مردم‌سالاری دینی به عنوان مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی ارائه دادند که به دلیل اهمیت آن نباید اجازه دهیم این مبحث ذیل فضا‌های سیاسی کشور به حاشیه برود.

وی پیروزی امام خمینی (ره) را دارای دو محور اصلی «خداباوری و مردم باوری» خواند و افزود: در منطق قرآنی اعتقاد ما این است که مردم می‌توانند هر شرایطی را هر چه قدر سخت و دشوار، تغییر دهند و اراده ملت می‌تواند معجزه اجتماعی بیافریند.

رئیس مجلس گفت: از دید ما جمهوریت و اسلامیت دو چیز جدا از هم نیستند که به هم الصاق شده باشند، این یک حقیقت واحد است؛ جمهوریتش از دین گرفته شده و اسلامیتش مردمی است.

وی تصریح کرد: در آموزه‌های امام راحل مردم‌سالاری دینی در دو محور مشخص می‌شود؛ اول انتخاب حاکمان به دست مردم و با رأی آن‌ها که مهمترین جلوه آن انتخابات است.

اقای قالیباف گفت: کسانی که با هر نیتی به محض دیدن هر اشکالی انتخابات را تضعیف می‌کنند نمی‌توانند ادعای مردم‌سالاری کنند.

وی در خصوص دومین محور مردم‌سالاری دینی در آموزه‌های امام (ره) نیز افزود: دومین محور؛ نظارت بر عملکرد مسئولان و مراقبت از این است که در راستای منافع عمومی عمل کنند، نمایندگان مردم در مجلس مظهر و مسئول این نظارت در نظام جمهوری اسلامی هستند و انشاءالله با عنایت الهی به وظیفه شان به درستی عمل خواهند کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار